ایسوس نخستین تبلت Chrome OS خود را برای استفاده در کلاس‌های درس معرفی کرد

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طیف محصولات جدید مبتنی بر Chrome OS ایسوس از جمله یک تبلت و چندین کروم‌بوک به‌تازگی با هدف استفاده‌ی دانش‌آموزان معرفی شدند.
تبلیغات

ایسوس برای نخستین بار تبلتی ساخته است که سیستم‌عامل Chrome OS را اجرا می‌کند و برای استفاده‌ی دانش‌آموزان طراحی شده است. The Chromebook Tablet CT100 از نمایشگر لمسی ۹.۷اینچی بهره می‌برد و به‌لطف به‌کارگیری شاسی لاستیکی و شیشه‌ی حرارت‌دیده‌ی نمایشگر در مقابل پاشیدن قطرات محافظت می‌شود.

کروم اواس، سیستم‌عامل به‌نسبت تازه‌کاری در تبلت‌ها محسوب می‌شود و ایسوس غالبا با هدف استفاده در کلاس‌های درس، آن را روی تبلتش نصب کرده است. این سیستم‌عامل در سال‌های اخیر سهم بالایی از فروش کامپیوترهای شخصی را در بازار آموزشی ایالات متحده به‌خود اختصاص داده است.

تبلت کروم‌بوک ایسوس از پردازنده‌ی ۶هسته‌ای OP1 بهره می‌برد و به‌همراه ۴گیگابایت رم و ۳۲گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود. این تبلت همچنین یک درگاه USB-C را ارائه می‌دهد و بنابر ادعای ایسوس، عمر باتری آن به‌اندازه‌ی یک روز کامل مدرسه است؛ در نتیجه به‌نظر می‌رسد با یک بار شارژ می‌تواند تا هفت‌ساعت دوام بیاورد.

Chromebook Flip C214

برای آن‌دسته از کسانی که تبلت و لپ‌تاپ را با هم می‌خواهند، ایسوس کروم‌بوک هیبریدی خود را بازسازی کرده است. Chromebook Flip C214 جدید نمایشگر ۱۱.۶اینچی HD و لولای ۳۶۰درجه‌ی نسل پیشین خود را حفظ کرده؛ اما دوربین تمام‌نما (World-Facing) را از بالای صفحه‌کلید به گوشه‌ی راست پایین استراحتگاه انتقال داده است تا تماس‌های ویدئویی و ضبط ویدئو به نحو بهتری انجام شوند. مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی N4000 سلرون اینتل بهره می‌برد و ۴گیگابایت رم را به‌همراه ۳۲گیگابایت حافظه‌ی داخلی ارائه می‌دهد. در زمینه‌ی اتصالات نیز دو درگاه USB-C، جک صوتی و همچنین پشتیبانی از قلم برای C214 درنظر گرفته شده است.

Chromebook C204

علاوه‌بر این، ایسوس دو کروم‌بوک سنتی تاشو خود را نیز به‌روزرسانی کرده است که وجه تمایزشان غالبا اندازه‌ی آن‌ها است؛ کروم‌بوک C204 با نمایشگر ۱۱.۶اینچی و کروم‌بوک C403 با نمایشگر ۱۴اینچی مجهز به ضربه‌گیرهای لاستیکی ضخیم هستند که با هدف جذب ضربه در این دستگاه‌ها تعبیه شده‌اند. همچنین، صفحه‌کلید کروم‌بوک‌ها دربرابر وارد شدن آسیب به کلید‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند. هردو مدل جدید کروم‌بوک ایسوس از پردازنده‌های سلرون اینتل، ۴گیگابایت رم و ۳۲گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کنند و درگاه‌های USB-A و USB-C را ارائه می‌دهند. ایسوس ادعا می‌کند که عمر باتری مدل ۱۱.۶اینچی با یک‌بار شارژ برابر با یک روز کامل خواهد بود؛ اما مدل ۱۴اینچی احتمالا به‌دلیل بهره‌گیری از نمایشگر بزرگتر، مصرف انرژی بیشتری دارد و با یک بار شارژ تنها ۱۱ساعت دوام می‌آورد. علاوه‌بر این، مدل ۱۱.۶اینچی دیگر به بزرگی نسل پیشین خود نیست و ابعاد آن کاهش یافته است.

در صورتی که هر کدام از دستگاه‌های یادشده با وجود محافظت‌های تعبیه‌شده درونشان آسیب ببینند، به‌راحتی می‌توان به قطعات داخلی دستگاه‌ها دسترسی پیدا کرد. به‌عنوان مثال، مادربورد آن‌ها را می‌توان بدون هیچ مشکلی در سه مرحله بیرون آورد. ایسوس هنوز تاریخ عرضه و قیمت محصولات جدیدش را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات