سامسونگ مانیتور ۴۹ اینچی خمیده و گیمینگ با وضوح تصویر QHD معرفی کرد

جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه CES 2019، سامسونگ چند مانیتور خمیده‌ی تازه را با کاربردهای گیمینگ و خلق محتوا معرفی کرد.
تبلیغات

هنوز چند روز دیگر تا برگزاری نمایشگاه CES 2019 باقی مانده است؛ اما سامسونگ امروز با معرفی چند مانیتور جدید به استقبال این رویداد رفت. از جمله‌ی این نمایشگرها می‌توان به نسخه‌ای ارتقایافته از مانیتور دسکتاپ عریض ۴۹ اینچی سامسونگ به‌نام CRG9 اشاره کرد که اکنون مجهز به وضوح تصویر بالاتری است.

مدل قدیمی مانیتور سامسونگ CHG90 از حداکثر وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۳۸۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کرد که با دو نمایشگر متصل به‌هم ۱۶:۹ با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل برابر بود. اما سامسونگ اکنون با CRG9 که از نسبت تصویر ۳۲:۹ بهره می‌برد،‌ وضوح تصویر را به QHD و مقدار پیکسل را به ۱۴۴۰ × ۵۱۲۰ ارتقا داده است. این مانیتور درواقع دو مانیتور به‌هم‌چسبیده‌ی QHD با دقت تصویر ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل محسوب می‌شود.

هرچند سامسونگ با عرضه‌ی اولین نمایشگر ۴۹ اینچی خود از رقبای حاضر در بازار پیشی گرفت؛ اما کره‌ای‌ها اولین شرکتی نیستند که وضوح تصویر QHD را در این کلاس اندازه ارائه می‌دهند. فیلیپس و دل هردو پیش از این مانیتورهای ۴۹ اینچی QHD را معرفی کرده و موجب شده‌اند که اقدام سامسونگ نه جهشی رو به جلو، بلکه تلاشی برای رسیدن به رقبا به‌نظر بیاید.

مانیتور جدید سامسونگ همچون مدل اولیه‌ی ۴۹ اینچی مخصوص استفاده‌ی گیمینگ است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، زمان پاسخگویی ۴ میلی‌ثانیه و فناوری Freesync 2 رادئون AMD را ارائه می‌دهد. این مانیتور همچنین از محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند و مجهز به یک درگاه HDMI، دو درگاه دیسپلی‌پورت و یک جک USB است.

Samsung Monitor

علاوه‌بر این، سامسونگ یک مانیتور خمیده‌ی ۳۲ اینچی را نیز به‌نام مانیتور UR59C معرفی کرده است که نسبت کنتراست ۲۵۰۰:۱ و وضوح تصویر ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل 4K را ارائه می‌دهد و به‌گفته‌ی شرکت سازنده، نخستین مدل بازار با این مشخصات محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد هدف از طراحی UR59C با حاشیه‌های بسیار نازک و حرفه‌ای‌تر و پوشش پارچه‌ای در پشت بیشتر خلق محتوا تا گیمینگ بوده است.

قیمت مانیتور سامسونگ هنوز را اعلام نشده است؛ اما گمان می‌رود که هفته‌ی آینده در نمایشگاه CES 2019 اطلاعات بیشتری در این‌باره منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات