سود ال جی از گوشی‌های هوشمند بازهم افت کرد

پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های مالی منتشرشده از بخش گوشی‌های هوشمند ال‌جی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ بازهم افت سودآوری این شرکت را نشان می‌دهد.
تبلیغات

با پایان سه‌ماهه‌ی دیگری از سال، شرکت‌های مختلف درحال‌انتشار گزارش‌های مالی خود هستند. برخی از شرکت‌ها نتایج فروش سه‌ماهه‌ی خود را با افتخار و برخی دیگر با اکراه و تردید منتشر می‌کنند. متأسفانه بخش گوشی‌های هوشمند شرکت ال‌جی بازهم در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرد.

درحالی‌که بخش‌های دیگر شرکت ال‌جی درحال‌رشد هستند، گزارش‌های مالی منتشرشده از فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت همچنان روند نزولی را نشان می‌‌دهند. در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸، سود ال‌جی از بخش گوشی‌های هوشمند ۱.۵۱ میلیارد دلار بوده و درمجموع در سال ۲۰۱۸، سود ۷.۰۸ میلیارد دلاری نصیب این شرکت کرده است.

شاید در ظاهر سود ۱.۵ میلیارد دلاری چندان هم ناچیز به‌نظر نرسد؛ ولی مقایسه‌ها از موضوعی دیگر حکایت می‌کنند. سود ال‌جی از گوشی‌های هوشمند در‌مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ سقوط چشمگیر ۱۶ درصدی را تجربه کرده است. این درحالی است که سه‌ماهه‌ی آخر سال به تعطیلات سال نو منتهی می‌شود و معمولا شرکت‌ها فروش بیشتری در فصل تعطیلات ثبت می‌کنند.

مدیران ال‌جی با آگاهی از نیاز به تغییر جدی در این شرکت، به‌دنبال تغییر این روند منفی در سال ۲۰۱۹ هستند. البته این گزارش بر نتایج مالی متمرکز است؛ ازاین‌رو، در زمینه‌ی رویکردهای آتی این شرکت حرف چندانی برای گفتن ندارد و می‌توان نشانه‌هایی از آن برداشت کرد: «بخش موبایل ال‌جی در سال ۲۰۱۹ به تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری 5G با طراحی متفاوت دست خواهد زد».

برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری از فناوری 5G در محصولات سال ۲۰۱۹ برای هیچ شرکتی جای تعجب ندارد؛ ولی باتوجه‌به مراحل اولیه‌ی اجرای آن و هزینه‌های گرانش، نمی‌توان انتظار داشت تأثیر چندان مثبتی بر روند ال‌جی بگذارد و این شرکت را به اهدافش برساند.

باوجوداین، طراحی متفاوت کمی امیدوارکننده‌تر است. همان‌طورکه می‌دانید، ال‌جی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک گوشی هوشمند تاشدنی روانه‌ی بازار کند؛ اما امیدواریم این شرکت محصولات متنوع‌تری نیز در چنته داشته باشد. به‌عنوان مثال، عرضه‌ی گوشی هوشمند با حاشیه‌های باریک، دیگر کسی را هیجان‌زده نمی‌کند. شاید هم ال‌جی قصد داشته باشد سنّت‌های قبلی را کنار بگذارد و از طراحی گوشی مستطیلی با لبه‌های گِرد فاصله بگیرد و طرحی بی‌نظیر در سر داشته باشد. البته، فقط می‌توان امیدوار بود.

با تمام آنچه گفته شد، می‌توان از یک موضوع مطمئن بود: ال‌جی باید اقداماتی جدی برای خروج از این رکود انجام دهد. آماده‌ایم ببینیم این شرکت چه حرف تازه‌ای برای گفتن در بازار گوشی‌های هوشمند خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات