گوگل پلاس از ۱۳ فروردین داده‌های کاربران را به‌صورت رسمی حذف خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل رسما اعلام کرده ‌قصد دارد از ۱۳فروردین، روند پاک‌سازی اطلاعات کاربران گوگل‌پلاس را با هدف تعطیلی این شبکه‌‌ی اجتماعی شروع کند.
تبلیغات

در مهر امسال، گوگل به‌دنبال بُروز نقص‌های امنیتی اعلام کرد درصدد است گوگل‌پلاس (Google Plus) را تعطیل کند. اندکی بعد، به‌دلیل بُروز دوباره‌ی نقص امنیتی دیگر گوگل تصمیم گرفت نسخه‌ی مصرفی شبکه‌ی اجتماعی‌اش را ۴ ماه زودتر، یعنی در فروردین‌ تعطیل کند. اکنون، گوگل به‌طور رسمی برنامه‌‌ی زمانی خود را برای تعطیلی گوگل‌پلاس منتشر کرده است.

بنابر اعلام منابع رسمی، از ۱۵بهمن‌ امکان ایجاد حساب‌ کاربری، صفحه‌ها، انجمن‌ها و رویدادهای جدید در گوگل‌پلاس وجود نخواهد داشت. به‌علاوه، کامنت‌های ایجاد‌شده‌ی گوگل‌پلاس در وب‌سایت‌های خارجی، همچون بلاگر (Blogger)، از همین تاریخ و در سایر وب‌سایت‌ها از ۱۳فروردین حذف می‌شوند.

از ۱۳فروردین، تمام محتوای کاربران گوگل‌پلاس حذف خواهند‌ شد؛ البته به‌استثنای یادداشت‌های گوگل و سایر محتواهایی که به‌دلایل قانونی باید حفظ شوند. محتواهایی که حذف می‌شوند، عکس‌ها و ویدئوهای موجود در آرشیو آلبوم گوگل‌پلاس کاربران و نیز صفحات گوگل‌پلاس را شامل می‌شوند. عکس‌ها و ویدئوهای آپلود‌شده‌ی گوگل‌فوتوز (Google Photos) از خطر حذف‌شدن در امان هستند.

اگر برای ورود به برخی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلاس استفاده می‌کردید، بدانید دکمه‌های ورود به‌وسیله‌ی گوگل‌پلاس دیگر کار نخواهند کرد؛ اما در برخی مواقع، دکمه‌ی «ورود به‌وسیله‌ی گوگل» جایگزین این دکمه‌ها می‌شوند. دراین‌صورت، خواهید توانست به‌جای حساب گوگل‌پلاس، با حساب گوگل خود وارد وب‌سایت یا اپلیکیشن مدنظرتان شوید.

طبق گفته‌ی گوگل، مدتی طول می‌کشد تمام داده‌های گوگل‌پلاس پاک شوند؛ بنابراین، ممکن است قسمت‌هایی از حساب کاربری شما در چند ماه آتی هنوز مشاهده‌کردنی باشند. گفتنی است تعطیلی گوگل‌پلاس سایر خدمات مبتنی بر گوگل را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. ذکر این نکته لازم می‌نماید که گوگل‌پلاس حساب کاربریِ G Suite دست‌نخورده باقی‌ می‌ماند؛ اما باید انتظار ظاهری نو و اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید را داشت.

درپایان، باید به این نکته اشاره کنیم که تاریخ اجرای روند پاک‌سازی گوگل‌پلاس نزدیک است؛ ازاین‌رو، اگر می‌خواهید اطلاعات گوگل‌پلاستان را حفظ کنید، هرچه‌زودتر از این اطلاعات نسخه‌ی پشتیبان بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات