فولکس واگن پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ شد

پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گروه خودروسازی فولکس واگن با فروش  ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه خودروی سواری و سنگین، پرفروش‌ترین خودروساز در سال ۲۰۱۸ شد. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی و گروه تویوتا در مقام‌های بعدی قرار دارند.
تبلیغات

براساس گزارش رویترز، فولکس واگن آلمان برای پنجمین سال متوالی، پرفروش‌ترین خودروساز جهان شده است. فولکس واگن با درنظر گرفتن تمام محصولات شامل خودروهای سواری و سنگین، در سال ۲۰۱۸ پرفروش‌ترین گروه خودروسازی بوده است.

فولکس واگن در سال ۲۰۱۸ با فروش ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه خودروی سواری به‌اضافه محصولات سنگین MAN و اسکانیا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان شده است. اگر کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را از آمار فروش این گروه بزرگ آلمانی حذف کنیم، به رقم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه می‌رسیم؛ بنابراین در فروش خودروهای سواری، فولکس واگن بازهم از رنو، نیسان و میتسوبیشی عقب‎تر قرار می‌گیرد. درمجموع، فروش فولکس واگن در سال ۲۰۱۸ تا ۰.۹ درصد افزایش داشته است. در بین برندهای زیرمجموعه‌ی فولکس واگن، آئودی و اشکودا پرفروش‌ترین‌ و پورشه و سئات کم‌فروش‌ترین بوده‌اند؛ محصولات برند فولکس واگن با فروش بیش از ۶ میلیون دستگاه، در مقام اول قرار می‌گیرند.

Renault Nissan Mitsubishi Alliance

البته اگر تنها فروش خودروهای سواری را درنظر بگیریم، اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی در سال ۲۰۱۸ عملکرد بهتری داشته است. فروش اتحاد ژاپنی‌ها و فرانسوی‌ها که درحال حاضر به‌دلیل رسوایی کارلوس گوسن در بحران مدیریتی هستند، ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه خودرو بوده است. در سال ۲۰۱۸ نیسان ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه، میتسوبیشی یک میلیون و ۲۲۰ هزار دستگاه و رنو ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار دستگاه فروخته‌اند؛ در مقایسه با سال ۲۰۱۷، فروش نیسان و میتسوبیشی به‌ترتیب ۲.۸ درصد کاهش و ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. خودروساز فرانسوی هم در سال گذشته میلادی تا ۳.۲ درصد فروش بیشتری داشته است. چین با تقاضای یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۴۱ دستگاه خودرو، بزرگ‌ترین بازار رنو، نیسان و میتسوبیشی بوده است؛ آمریکایی‌ها یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۵۲ دستگاه و فرانسوی‌ها ۷۶۳ هزار و ۹۸۴ خودرو از این سه برند خریداری کرده‌اند.

toyota

در مقام بعدی، خودروساز بزرگ ژاپنی قرار می‌گیرد. تویوتا در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار دستگاه خودروی سواری شامل محصولات لکسوس، دایهاتسو و مدل‌های سبک و سنگین Hino Motors فروخته است؛ فروش تویوتا با حذف خودروهای سنگین، به ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دستگاه می‌رسد. مقامات این شرکت ژاپنی انتظار دارند که در سال ۲۰۱۹، فروشی حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ دستگاه را گزارش کنند.

در طول چند سال گذشته، خودروسازان بزرگ جهان باهدف کسب سرمایه‌ی بیشتر برای توسعه‌ی فناوری‌های آینده مثل سیستم برقی و خودران، به‌دنبال افزایش ظرفیت تولید و فروش محصولات بوده‌اند. این مورد به‌خصوص در اهداف اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی کاملاً مشخص و روشن است. باید دید که پس از حل بحران مدیریتی این اتحاد موفق، سرنوشت همکاری نزدیک خودروسازی ژاپن و فرانسه چه خواهد شد. آیا رنو، نیسان و میتسوبیشی در سال ۲۰۱۹، بازهم پرفروش‌ترین گروه در خودروهای سواری خواهند بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات