یک تیم فوتبال در بریتانیا از هوش مصنوعی برای چیدن ترکیب استفاده می‌کند

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یک باشگاه فوتبال در بریتانیا برای اولین‌بار در جهان از هوش مصنوعی به‌عنوان یک مربی برای چیدن ترکیب تیم استفاده می‌کند.
تبلیغات

باشگاه Wingate & Finchley FC که در لیگ برتر Isthmian بازی می‌کند، برای داشتن برتری در مقابل رقبا، به‌کارگیری هوش مصنوعی برای چیدن ترکیب را در دستور کار قرار داده است.

مربی هوش مصنوعی از یک موتور استدلال برای تعیین بهترین شکل و سبک بازی دربرابر تیم‌های مختلف استفاده می‌کند. پس از هر بازی، این هوش مصنوعی اطلاعات را ذخیره کرده و با این اطلاعات به تیم در جهت تکامل، بهترین چیدمان و نحوه بازی کمک می‌کند.

مربی هوش مصنوعی ازطریق دستگاه Amazon Echo صحبت کرده و یافته‌هایش را برای بازیکنان پخش می‌کند.

Amazon echo

پیش از هر بازی، این هوش مصنوعی به بازیکنان اطلاعات کلیدی حریف، از جمله انگیزه، سطح آمادگی و شکل گیری بازیکن را می‌گوید. دیو نورمن، مدیر باشگاه Wingate & Finchley و مدیر فوتبال در Rhyl می‌گوید:

اصول فوتبال همواره ثابت است و از این‌رو فرقی نمی‌کند که این اصول و قواعد از جانب هوش‌ مصنوعی تشریح شود یا یک مربی که انسان است، آن را ارائه کند. به‌عنوان یک معلم و به‌عنوان یک مدیر فوتبال، من طرفدار بزرگ این هوش مصنوعی که بنیاد بیگ بنگ آن را ارائه کرده هستم، بنابراین از اضافه شدن یک مربی با هوش مصنوعی به باشگاه Wingate & Finchley بسیار خوشحالم. من فکر می‌کنم که این موضوع کمک شایانی به ما در جهت کسب سه امتیاز مسابقاتی که در پیش داریم، کند.

البته توانایی مربی هوش مصنوعی در عملکرد باشگاه هنوز مشخص نشده است. این هوش مصنوعی در اولین بازی این باشگاه در لیگ مقابل با تیم Whitehawk FC Braiton در روز شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات