سامسونگ از تراشه میان رده اکسینوس ۷۹۰۴ رونمایی کرد

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از جدیدترین تراشه‌ی میان‌رده‌ی خود که شامل سری هفتم تراشه‌های این شرکت است، با نام ۷۹۰۴ رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ جدیدترین تراشه‌ی خود را با نام اکسینوس 7904 رونمایی کرد. این تراشه که از سری تراشه‌های سری هفت اکسینوس محسوب می‌شود، با در نظر گرفتن ویژگی بازار هندوستان طراحی شده است. سامسونگ می‌تواند با استفاده از این تراشه گوشی‌های هوشمندی با قیمت پایین برای رقابت با نمونه‌های چینی راهی بازار کند. سامسونگ قادر است تا با استفاده از این تراشه، گوشی‌های هوشمند قدرتمندی با قیمت رقابتی راهی بازار کند.

به نظر می‌رسد سامسونگ با انتخاب لیتوگرافی ۱۴ نانومتری این امکان را فراهم می‌کند تا گوشی‌های هوشمند توانمندی با قیمت معقول راهی بازار کند. تراشه‌ی اکسینوس ۷۹۰۴ یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته‌ی پردازشی Cortex-A73 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی و ۶ هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتزی می‌‌شود. همچنین مودم تعبیه‌شده در این تراشه از استاندارد Cat.12 با سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌ی تصویر این تراشه قادر است تا از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی یا دوربین سه‌گانه با قابلیت‌های پیشرفته پشتیبانی کند. همچنین باید به امکان ثبت ویدیو با رزولوشن 1080p با فرکانس ۱۲۰ فریم در هر ثانیه یا 4K با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه اشاره کرد.

سامسونگ همچنین اعلام کرده که این تراشه قادر است تا عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای را با قابلیت مالتی‌تسک و ارتباط سریع مخابراتی در اختیار کاربران قرار دهد. با توجه به اینکه این تراشه هم‌اکنون به تولید انبوه رسیده، انتظار می‌رود شاهد عرضه‌ی‌ گوشی‌های هوشمندی مبتنی بر این تراشه در آینده نزدیک باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات