داشبورد دیجیتال ویستئون، مبتنی بر یادگیری ماشین در CES 2019 رونمایی شد

جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ویستئون در نمایشگاه CES 2019 از چند فناوری هوشمند مرتبط با خودروی خودران رونمایی کرد که مهم‌ترین آن،‌ داشبورد دیجیتال هوشمند است.
تبلیغات

شرکت قطعه‌سازی Visteon از داشبورد دیجیتال هوشمند در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد. این فناوری به‌عنوان پلی به دوران رانندگی خودران، با افزایش ایمنی در جاده و دسترسی بیشتر به اطلاعات بی‌نظیر شناخته می‌شود.

آن‌طور که گفته می‌شود ویستئون از ادغام بین کنترلر دامنه‌ی داشبورد دیجیتال SmartCore و کنترلر خودرو خودران DriveCore که تجربه‌ی رانندگان و مسافران را کنترل می‌کند، بهره می‌برد؛ در حالی که خودروی خودران تمام دستورها را از راننده دریافت می‌کند و توسط او کنترل می‌شود. در فناوری جدید ویستئون قابلیت‌های چندگانه‌ای دارد که به وسیله‌ی کنترلر داشبورد دیجیتال مدیریت می‌شود و داشبورد، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی و دیگر امکانات داخل کابین را به واحد گرافیکی پیشرفته، به‌روزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم و خدمات امنیت سایبری متصل می‌کند.

Visteon digital cockpit / کابین دیجیتال ویستئون

چند صفحه‌نمایش انحنادار و بزرگ با رزولوشن بالا و کنترلر DriveCore برای رانندگی خودران سطح ۲ و بالاتر وجود دارد که با کنترلر داشبورد دیجیتال برای تعامل یکپارچه با راننده ادغام شده است. درنهایت قابلیت تشخیص صدا مبتنی بر یادگیری ماشین و تبدیل متن به گفتار، فناوری شناسایی و تعیین هویت راننده و سرنشینان خودرو در داخل کابین براساس یادگیری ماشین نیز وجود دارد.

Visteon digital cockpit / کابین دیجیتال ویستئون
صفحه‌نمایش دیجیتال براساس تکنولوژی LED و OLED است و اجازه می‌دهد تا تجربه‌ی بصری بهتر نسبت به صفحه‌نمایش سنتی مسطح و مستطیلی شکل شکل بگیرد. همچنین صفحه‌نمایش VX جدیدی وجود دارد که بازخورد لمسی، حساسیت مجاورت و ویژگی‌های هوشمند نمایشگر هدآپ (نمایش اطلاعات مورد نیاز روی شیشه جلوی خودرو) را برای کاربران ارائه می‌دهد. دستیار هوشمند ویستئون از پردازش زبان طبیعی برای دستورهای داخل و بیرون کابین بدون نیاز به اتصال به فضای ابری استفاده می‌کند.

دو ابزار دیگر نیز توسط ویستئون ارائه شد؛ نخستین ابزار شامل سیستم پایش حالت راننده با نام «see 'n sense» می‌شود که براساس یادگیری ماشین عمل می‌کند و قابلیت تشخیص حالت صورت، قابلیت تشخیص و شناسایی نگاه راننده را ارائه می‌دهد. دومین ابزار، ماژول V2X است که کاربر را قادر می‌سازد که بتواند با روش‌های ارتباط اختصاصی کوتاه‌برد یا شبکه‌های موبایل کار کند.

Visteon digital cockpit / کابین دیجیتال ویستئون

ساچین لاوانده،‌ مدیرعامل ویستئون در بیانیه‌ای گفت:

تغییر به سوی خودروهای الکتریکی و بهبود فناوری رانندگی خودران، فرصتی برای بازنویسی و بازآرایی کابین از نظر رانندگان و مسافران در ارتباط با وسیله نقلیه و محیط اطراف آن فراهم کرده است. هرچه خودروها بیشتر به سمت اتوماتیک شدن پیش می‌روند، نیاز به روش‌های تازه برای رابط کاربری انسان و ماشین در کابین بیشتر می‌رود. این فناوری‌ها برای اطمینان از این‌ هستند که کنترل می‌تواند به‌صورت ایمن و یکپارچه بین راننده و خودروی خودران تغییر کند و سرنشین‌ها را سرگرم نگه دارد و اطلاعات مورد نیاز را نیز به آن‌ها انتقال دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات