نمایش بوز از فناوری کنترل صدای QuietComfort خودرو در CES 2019

پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بوز از فناوری جدید کنترل صدای کابین خودرو با نام QuietComfort در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت آمریکایی مشهور بوز (Bose) از فناوری جدید برای کنترل صدای کابین خودرو رونمایی کرد. سیستم کنترل نویز QuietComfort بوز با هدف ازبین بردن تمام صداهایی که به فضای داخلی خودرو می‌رسند و ارائه‌ی سواری راحت و آرام، طراحی شده است.

طرفداران محصولات بوز، با کد QuietComfort آشنا هستند؛ چراکه پیش از این هدفون‌های بوز با این کد معرفی شده بود. این کد که حالا در فناوری کنترل صدای کابین خودرو استفاده شده است، تبلیغات جدید بوز برای جذب کاربران و خودروسازان مختلف خواهد بود.

Bose / بوز

در جریان نمایش فناوری جدید بوز در CES 2019، به نحوه‌ی عملکرد این سیستم اشاره شد. با استفاده از چند شتاب‌سنج، یک نرم‌افزار اختصاصی پردازش سیگنال، میکروفن‌ها و سیستم صوتی خودرو از شنیده شدن صداهای خارج از کابین جلوگیری می‌شود. شتاب‌سنج‌ها که در قسمت‌های مختلف بدنه خودرو نصب شده‎اند، لرزش‌های موجود در هنگام حرکت را اندازه‌گیری می‌کنند؛ باتوجه‌به تنظیمات مشخص، زمانی‌که احتمال ورود صدا به کابین باشد، نرم‌افزار بوز فعال و سیگنال حذف‌کردن ازطریق بلندگوهای سیستم صوتی پخش می‌شود. در همین حال، میکروفن‌هایی که در بخش‌های مختلف کابین قرار دارند، با بررسی صداهای کابین، سیگنال و صداهای بیرون بدنه را تطبیق می‌دهند. به‌مرور زمان و فعال شدن بیشتر سیستم بوز در شرایط مختلف جاده‌‌ و رانندگی، قابلیت جلوگیری از ورود صدا به کابین خودرو بهتر خواهد شد.

مقامات بوز همچنین اعلام کردند که برای نصب این فناوری در مدل‌های مختلف، با شرکت‌های خودروسازی همکاری خواهند کرد. شرکت بوز که در تولید سیستم‌ها و تجهیزات صوتی باکیفیت شهرت دارد، درچند سال گذشته حضور پررنگ‌تری در صنعت خودروسازی داشته است. برای مثال، این شرکت فناوری مرتبط با سواری راحت در خودروهای خودران را معرفی کرده است. مدل تولیدی سیستم QuietComfort بوز خودرو تا سال ۲۰۲۱ نهایی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات