هوندا Dream Drive به گیمیفیکیشن و خرید آنلاین مجهز است

پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
ویژگی‌های جدید پلتفرم دریم رایو شرکت هوندا شامل خرید از فروشگاه‌های مختلف در خودرو و گمیفیکیشن، در CES 2019 رونمایی شد.
تبلیغات

خودروساز ژاپنی هوندا در نمایشگاه CES 2019، با نسخه‌ی گسترده‌تر سیستم دریم درایو (Dream Drive) شرکت کرده است. در نمایشگاه سال گذشته، ویژگی‌هالی جذاب این پلتفرم شامل واقعیت افزوده و واقعیت مجازی معرفی شد اما امسال، قابلیت خرید از مراکز مختلف نمایش داده شد.

دریم درایو برنامه‌ی جدید هوندا برای ورود به بازار ناشناخته‌ی خرید هنگام حرکت در خودرو و همکاری با شرکت‌های بزرگ و کوچک است؛ درواقع از این نظر، دریم درایو به مارکت‌پلیس جنرال موتورز شباهت دارد. مقامات هوندا تأیید کردند که هم‌‌اکنون همکاری با شرکت‌های بزرگی چون مسترکارت، ویزا و پی‌پال آغاز شده است تا پلتفرم Dream Drive به واقعیت تبدیل شود.

Honda Dream Drive

دریم درایو هوندا را باید یک محصول جانبی درنظر گرفت که با ذخیره‌سازی اطلاعات کارت اعتباری مشتری در آن، خرید در هنگام رانندگی و حرکت آسان‌ می‌شود. البته یکی از بزرگ‌ترین مشکلات چنین برنامه‌ای، امنیت آن است. پرداخت هزینه‌ی بنزین در داخل خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما مهندس‌های هوندا با پلتفرم جدید خود، هدف‌هایی مثل رزرو در رستوران یا خرید بلیت فیلم سینمایی در هنگام رانندگی را دنبال می‌کنند. شاید این ایده جالب به‌نظر برسد، اما این موارد را می‌توان ازطریق تلفن همراه هم انجام داد؛ بنابراین، دریم درایو هوندا چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی خواهد داشت؟

Honda Dream Drive

متخصص‌های این شرکت ژاپنی درنظر دارند با هدف کاهش حواس‌پرتی بصری، از فرامین صوتی استفاده کنند. در دریم هوندا، کاربر با گفتن «خب، هوندا» و سپس درخواست مشخص، به‌راحتی خرید یا سفارش خود را انجام خواهد داد. همکاران و شرکت‌هایی که هوندا با آن‌ها معامله می‌کند، شامل Chevron،Phillips 66 AAA، Parkopedia، Arrive،Atom Tickets، Grubhub و Yelp هستند. علاوه‌بر این، قراردادی بین هوندا و شرکت‌های Univision Music، iHeartRadio، Silvergate Media، DC و Lego Group امضا شده است تا محتوای سرگرمی لازم برای سرنشینان خودرو، فراهم شود. دریم درایو هنوز در مرحله‌ی پروتوتایپ قرار دارد، اما هوندا و شرکت‌های همکار آن، به‌دنبال عرضه‌ی نهایی آن هستند. درواقع هم‌اکنون این پلتفرم با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد.

هوندا مانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی، پیش از فرارسیدن فناوری خودران، خدمات خرید در خودرو اختصاصی خود را ارائه می‌کند. بدون شک شرکت‌های همکار هوندا در طراحی رابط کاربری این پلتفرم دخالت خواهند داشت تا مشتریان جذب خدمات آن‌ها شوند. این مورد می‌تواند سیستمی شلوغ و پیچیده را ایجاد کند که حاصل آن، شکست هوندا خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق، کارشناس‌های هوندا نوعی برنامه‌ی پاداش‌دهی به کاربر در دریم درایو قرار داده‌اند. هنوز جزئیات دقیق این برنامه مشخص نیست؛ احتمالاً با هر خرید، امتیازی مشخص به کاربر داده می‌شود تا در خدمات مختلف استفاده شود. علاوه‌بر این، ابزار گیمیفیکیشن (Gamification) نیز در این پلتفرم گنجانده شده است که به سرنشینان تنها برای استفاده از دریم درایو، امتیاز و پاداش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات