سئات لئون TGI Evo دوگانه‌سوز معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروساز اسپانیایی سئات از مدل دوگانه‌سوز لئون TGI Evo مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار رونمایی کرد.
تبلیغات

سئات لئون TGI هم‌اکنون با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری بنزینی ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر در دسترس خریداران قرار می‌گیرد؛ اما خودروساز اسپانیایی زیرمجموعه‌ی فولکس‌واگن پیشرانه‌ی جدیدی برای SEAT Leon TGI معرفی کرده است که از گاز طبیعی فشرده (CNG) برای احتراق بهره می‌برد. 

Seat Leon / سئات لئون

محصول جدید که سئات Leon TGI Evo نام‌گذاری شده، دارای پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و مجهز به سیستم تزریق سوخت مستقیم است که براساس پیشرانه‌ی بنزینی TSI با همان ظرفیت تولید می‌شود.

سئات می‌گوید که این پیشرانه دارای سیکل احتراق میلر، نسل جدید سیستم توربوشارژ هندسه توربین متغیر و سیستم پیشرفته‌ی استاپ-استارت است. همچنین قطعات جدیدی به این سیستم محرکه متصل می‌شوند که از آن جمله می‌توان به پیستون با پوشش نیکل-کروم و سوپاپ‌های بلندتر که باعث بهبود گردش گاز در داخل سیلندر می‌شوند، اشاره کرد.

همه‌ی این موارد با هم دیگر برای کمک به پیشرانه همکاری می‌کنند تا بتواند با سوخت سی‌ان‌جی به‌خوبی کار کند. پیشرانه قادر است در مجموع ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی یا هشت سرعته‌ی دوکلاچه متصل می‌شود. 

Seat Leon / سئات لئون

سئات لئون جدید دارای ۳ مخزن CNG است که ظرفیت بالاتری نسبت به قبل دارند. شعاع حرکتی خودرو در حالت CNG به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد، که با تغییر دادن به بنزین می‌توان ۱۵۰ کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه کرد. سئات هنوز جزییات، تجهیزات و شرایط فروش را اعلام نکرده است؛ اما گفته می‌شود که این محصول در تیپ‌های FR، Xcellence و Style برای خریداران در دسترس خواهد بود.

جزئیات فنی

میزان 

پیشرانه

1.5 TGI Evo

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

حجم جابجایی

۱۴۹۸ سی‌سی

قطر سیلندر

۷۴.۵ میلی‌متر

کورس پیستون

۸۵.۶ میلی‌متر

نسبت تراکم

۱۲.۵

قدرت

۱۳۰ اسب‌بخار

گشتاور

۲۰۰ نیوتن‌متر

بیشینه سرعت

۲۰۵ کیلومتربرساعت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات