وزارت ارتباطات به‌دنبال رشد ۲۰۰درصدی دولت الکترونیک در سال ۹۸ است

سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی وزیر ارتباطات، رشد دولت الکترونیک نه‌تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد بلکه به شفاف‌سازی و بهبود خدمت‌رسانی نیز کمک می‌کند.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک با نمایندگان فراکسیون نفت و نیروی مجلس از برنامه‌ی این وزارتخانه برای رشد ۲۰۰درصدی دولت الکترونیک در سال ۹۸ خبر داد. به گفته‌ی وی، رشد دولت الکترونیک کاهش هزینه‌ها، افزایش شفافیت و بهبود خدمت‌رسانی به مردم را به همراه خواهد داشت. حذف قبوض کاغذی و تسهیل روند اجرای پروژه‌ی سبد حمایتی و رفاهی، از دیگر موضوعات مهمی بودند که در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات با اشاره به استعلام ۹۶میلیونی از مرکز ملی تبادل اطلاعات در آبان‌ماه درباره‌ی وضعیت تعامل دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه‌ی اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات گفت:

با وجود فراهم شدن این زیرساخت‌ها، در روال اتصال دستگاه‌ها هنوز مشکلاتی وجود دارد. فقط ۱۰درصد از دستگاه‌ها به این زیرساخت‌ها متصل شده‌اند، هرچند رشد بزرگی را تاکنون طی کرده‌ایم.

آذری جهرمی همچنین از مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی برای حل اختلاف‌نظر در مورد مشارکت دستگاه‌های خارج از دولت از جمله قوه‌ی قضائیه و نیروی انتظامی با سامانه‌ی مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد و اعلام کرد دستگاه‌های خارج از دولت هم ملزم به اتصال به مرکز تبادل اطلاعات شده‌اند. به‌گفته‌ی وی طی امضای تفاهم‌نامه با قوه‌ی قضاییه، ظرف سه تا چهار ماه آینده روند اتصال این دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات، اجرا خواهد شد. وزیر ارتباطات با اشاره به بهبود تعاملات بانک مرکزی با مرکز ملی تبادل اطلاعات گفت:

ماه گذشته، ۱۰درصد استعلامات مرکز ملی تبادل اطلاعات را بانک مرکزی پاسخ داده است.
امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات

امیر ناظمی، رئیس‌ سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این نشست به تأثیر دولت هوشمند بر کاهش هزینه‌ها تأکید کرد. به‌گفته‌ی، وی صدور هر کارت سوخت ۱۰۰هزار تومان هزینه دارد و با صدور الکترونیکی کارت سوخت، ۲۶۰میلیارد تومان در سیستم اداری کشور صرفه‌جویی شده است؛ همچنین با پیاده‌سازی دولت هوشمند، ۱۳۶هزار نفر از بازماندگان از تحصیل شناسایی شدند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تأکید بر همکاری دستگاه‌ها و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات میان آن‌ها برای تحقق خدمات دولت هوشمند، به مزایای طرح رجیستری موبایل اشاره کرد و گفت:

با طرح رجیستری از خسارت دو‌هزارمیلیارد تومانی دولت در این زمینه جلوگیری شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات