نگاه نزدیک جی لنو به مدل افسانه‌ای لانچیا 037 استراداله

شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل 037 استراداله، یکی از خودروهای خاص و گران قیمت لانچیا است که در سال ۱۹۸۲ تولید شد. جی‌ لنو، کلیکسیونر مشهور، نگاهی ویژه به این محصول و قهرمانی‌های آن در رالی جهانی داشته است.
تبلیغات

لانچیا 037، خودرویی است که چندان مورد توجه قرار نگرفت و شاید بسیاری آن را نشناسند. این مدل، مابین استرادوس و دلتا انتگراله است. با این وجود اما 037 هیچگاه نتوانست به اندازه‌ی پیشینان خود مشهور شود. جی لنو، مجری مشهور تلویزیون و کلکسیونر خودرو نیز یکی از این لانچیا‌های 037 را در گاراژ خود دارد و به تازگی ویدئویی از این خودرو در سری Jay Leno's Garageshows منتشر کرده است.

لانچیا اسکورپیون

به باور جی لنو، لانچیا 037 نسخه‌ای کوچک و رام شده از فراری F40 است. لانچیا در ساخت 037 از پایه و اساس مدل اسکورپیون برای شروع استفاده کرده است. با این وجود هر دو خودرو کاملا از یکدیگر متفاوت هستند. جالب است بدانید که پیشرانه‌ی این خودرو به صورت عرضی نصب شده است اما نسخه‌ی تیونینگ شده توسط شرکت آبارث نیز وجود دارد که برای نصب یک سوپر شارژر، پیشرانه‌ی 037 را ۹۰ درجه چرخانده و به صورت طولی نصب کرده بود. برای انتقال نیرو به چرخ‌های عقب در لانچیا 037 از یک جعبه دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی استفاده شده است.

1983 Lancia-Abarth 037

لانچیا 037 به امکاناتی همچون سیستم تعلیق رالی، کمک فنر‌های دوگانه در عقب، بدنه‌ی فایبرگلاس تقویت شده با کولار و شاسی تیوبی مجهز شده است که در زمان خود بسیار قابل توجه است. تیراژ تولید این خودرو عددی در حدود ۲۰۰ دستگاه بوده است و مدل 037 استراداله که تصاویر آن را نیز مشاهده می‌کنید یکی از همین ۲۰۰ دستگاه خودرویی است که تولید شده است.

مدل 037 مجهز به یک پیشرانه‌ی سوپر شارژردار چهار سیلندر به حجم ۲ لیتر است که می‌تواند ۲۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند. البته نسخه‌ی خیابانی قدرت کمتری در مقایسه با سایر نسخه‌های 037 دارد چون نسخه‌ی مسابقه‌ای این خودرو ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.در سال‌های آخر تولید نیز مدل خاصی از 037 به بازار عرضه شده که توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت.

lancia Stradele

قوی‌ترین نسخه‌ی این خودرو نیز با نام EVO 2.0 دارای قدرت ۳۵۰ اسب بخاری بود. لانچیا 037 استراداله را باید یک خودروی تمام عیار رالی دانست که در سال‌های‌ ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱ در کلاس FIA Group 5 به رقابت می‌پرداخت. همچنین این خودرو توانست در مسابقات Rennsport Meisterschaft آلمان در سال ۱۹۸۰ قهرمانی را کسب کند. از سال ۱۹۸۲ نیز  لانچیا 037 استراداله دوباره به مسابقات رالی بازگشت و توانست مقام قهرمانی مسابقات SRC سال ۱۹۸۳ را کسب کند و آئودی کواترو چهار چرخ محرک را شکست دهد.

1983 Lancia-Abarth 037

متاسفانه بازار آمریکا هیچگاه 037 را ندید و لانچیا این خودرو را در بازار ایالات متحده عرضه نکرد. اما حال ۲۵ سال از پایان تولید این خودرو می‌گذرد و افرادی همچون جی لنو، می‌توانند این خودرو را از اروپا خریدارای کرده و به آمریکا وارد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات