کاهش ناگهانی و شدید قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده‌ی پایه در سراسر جهان سقوط کرد و قیمت بیت کوین به زیر هفت هزار دلار رسید.
تبلیغات

صبح چهارشنبه، قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده به‌طور غیرمنتظره و به‌شدت سقوط کرد. هنوز هیچ دلیل روشنی برای این موضوع وجود ندارد.

درحالی‌که در اغلب معاملات آسیا و اروپا، قیمت هر سکه‌ی بیت کوین، روی ۷.۳۵۰ دلار ثابت‌ شده بود، صبح روز گذشته از ساعت ۵:۵۰ دقیقه‌ی شرقی (ساعت ۱۰:۵۰ به‌وقت بریتانیا) و تنها در عرض چند دقیقه، نرخ این ارز بیش از ۲۰۰ دلار کاهش یافت. تا یک ساعت بعد، این سقوط همچنان ادامه داشت و قبل از غروب آفتاب، قیمت هر بیت‌کوین به هفت هزار دلار رسید.

ساعت ۱:۰۶ صبح، هر سکه‌ی بیت‌کوین به‌عنوان مهم‌ترین ارز رمزنگاری‌شده‌ی بازار، به قیمت ۶.۸۹۴ دلار معامله شد که حاکی از کاهش ۶.۳ درصدی ارزش این ارز طی یک روز بود.

گرچه بیت‌کوین سقوط ناگهانی و شدیدی را تجربه کرد؛ ولی سایر رمز ارزهای پایه نظیر اتر، ریپل و بیت‌کوین کش، سقوط بیشتری را شاهد بودند:

  • اتر: ۱۵.۴ درصد کاهش، ۲۴۱.۳۰ دلار
  • XRP ریپل: ۱۳.۵ درصد کاهش، ۰.۲۸۵۷ دلار
  • بیت‌کوین کش: ۱۵.۸ درصد کاهش، ۵۲۷.۲۳ دلار
  • لایت‌کوین: ۱۱.۷ درصد کاهش، ۵۹. دلار

علت این سقوط هنوز مشخص نیست، اما تانیا آبروسیووا از FXStreet معتقد است که معرفی پروسه‌ی ثبت‌نام شرکت شیپ شیفت (ShapeShift) که به‌منظور مبادله‌ی سریع بیت‌کوین صورت گرفت، احتمالاً برخی از کاربران را وحشت‌زده کرده و بخش از کاهش قیمت، به همین دلیل اتفاق افتاده است.

این در حالی است که پس از سقوط اولیه‌ی قیمت ارزهای دیجیتال، گلدمن ساکس اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک، برنامه‌هایی را برای راه‌اندازی میز معاملات بیت‌کوین، به مرحله‌ی اجرا در می‌آورد.

پیش از سقوط روز چهارشنبه، ارزهای رمزنگاری‌شده روزهای خوب و سودآوری را تجربه می‌کردند. گرچه اخیراً کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تعدادی از مبادلات ارزی مبتنی بر بیت‌کوین را مردود اعلام کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات