مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد [به‌روزرسانی: صحبت وزیر تکذیب شد]

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از فرآیند قیمت‌گذاری خودرو و افزایش قیمت محصولات داخلی در روزهای آینده خبر داد.
تبلیغات

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت:

از این پس ستاد تنظیم بازار همراه با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مسئولیت نظارت بر بازار خودرو را بر عهده خواهند داشت.
محمد شریعتمداری

محمد شریعتمداری در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:

بر این اساس، خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان افزایش ۷.۵ میلیون تومانی خواهند داشت. همچنین خودروهای بالای ۴۵ میلیون،  ۹.۵ میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. خط تولید خودروهای پرتیراژ مشکلی ندارد و به محض دریافت قطعه، خودروهای ناقص تکمیل می‌شوند و وارد بازار خواهند شد.

این تصمیمات دیروز، در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گرفته شد، در حالی‌که شورای رقابت با برگزاری جلسه‌ای، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را به دلیل نبود مستندات و استعلام‌های مربوطه از سوی بانک مرکزی به تعویق انداخته بود.

به‌روزرسانی: روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور با انتشار توئیتی، نقل قول از محمد شریعتمداری، وزیر صنعت درباره‌ی افزایش قیمت خودروهای بالا و پایین ۴۵ میلیون تومانی را نادرست خواند. متن توییت وزارت صمت بدین شکل است:

آنچه با عنوان افزایش قیمت برای خودروهای پایین ۴۵ میلیون تومان و خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومانی به نقل از وزیر صنعت و معدن و تجارت در نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از سوی یک سایت منتشر شده، صحت ندارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات