زایس از لنز 40 میلی‌متری f/2 برای مانت سونی FE رونمایی کرد

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
عضو جدید خانواده‌ی لنز‌های باتیس با فاصله‌ی کانونی ۴۰ میلی‌متری خود، قابلیت استفاده در ژانر‌های مختلف عکاسی را دارد.
تبلیغات

خانواده‌ی لنز‌های باتیس (Batis) زایس، از مطرح‌ترین و البته باکیفیت‌ترین لنز‌های موجود در دنیای دوربین‌های عکاسی هستند. اکنون و در جریان نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۸، این شرکت نام‌دار آلمانی از لنز ۴۰ میلی‌متری f/2 رونمایی کرد که امکان فوکوس روی سوژه از فاصله‌ی نزدیک را نیز در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. مدیران زایس، محصول جدید خود را چندکاربردی‌ترین نمونه در سبد لنز‌های خود معرفی کرده‌اند.

لنز ۴۰ میلی‌متری باتیس بین مدل‌های ۲۵ میلی‌متری f/2 و ۸۵ میلی‌متری f/1.8 این شرکت قرار می‌گیرد تا بدین ترتیب اکنون خانواده‌ی لنز‌های باتیس در پنج مدل فاصله‌ی کانونی ۱۸ تا ۱۳۵ میلی‌متری را برای کاربران پوشش دهند. این لنز با مانت E دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم سونی سازگار است.

یکی از قابلیت‌های کلیدی لنز جدید زایس، توانایی فوکوس روی سوژه‌ها از فاصله‌ی نزدیک است؛ جایی که کاربران می‌توانند از حداقل فاصله‌ی ۲۴ سانتی‌متری با حداکثر نرخ بازسازی ۱:۳.۳، به عکاسی از سوژه‌های مورد نظر خود بپردازند. روابط عمومی Zeiss در رابطه با محصول جدید خود گفتند:

زایس باتیس 2/40 توانایی تأمین نیاز‌های مختلفی را به‌واسطه‌ی فاصله‌ی کانونی ۴۰ میلی‌متری و قابلیت فوکوس از فاصله‌ی نزدیک دارد. از ژانر پرتره و عکاسی خیابانی گرفته تا ثبت منظره‌های طبیعی و آثار معماری، همگی به‌واسطه‌ی کیفیت عالی و فاصله‌ی کانونی این لنز امکان‌پذیر شده‌اند.
لنز 40 میلی متری f/2 زایس

زایس با تعبیه‌ی نمایشگر اولدی روی لنز، اطلاعاتی اعم از فاصلع و عمق میدان را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به طراحی معلق لنز، کنتراست بالا، استفاده از پوشش *ZEISS T برای کاهش بازتاب، مقاومت دربرابر شرایط مختلف آب‌و‌هوایی و پاشش آب اشاره کرد.

لنز باتیس ۴۰‌ میلی‌متری f/2 با قیمت ۱۲۹۹ دلار و از ماه آینده به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات