اینترنت اشیاء و سرویس ابری فولکس واگن؛ با همکاری مایکروسافت

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با پلتفرم Azure در راه‌اندازی سرویس ابری برای خودروهای فولکس واگن، همکاری می‌کند.
تبلیغات

در طول چند سال گذشته، خودروسازان و شرکت‌های فناوری مختلف همکاری‌های قابل توجهی داشته‌اند. با تجهیز شدن بیشتر خودروهای مدرن به انواع گجت‌های جدید، خودروسازان به دلایل مختلف نیازمند اتصال مداوم با خودرو هستند.

با ظهور ارتباطات جدید خودرو به خودرو و خودرو به زیرساخت، باید روشی کارساز برای مدیریت داده‌ها وجود داشته باشد؛ مهندسان فولکس واگن و مایکروسافت، استفاده از سرویس‌های ابری (Cloud) را پیشنهاد می‌کنند. این دو غول دنیای خودروسازی و فناوری کنار هم قرار گرفته‌اند تا سرویس ابری خودرویی فولکس واگن (Volkswagen Automotive Cloud) را توسعه دهند.

Volkswagen Automotive Cloud

با استفاده از این سرویس، فولکس واگن می‌تواند میزبان چند سرویس به مشتریان مانند استریم محتوای رسانه‌ای آنلاین، اتصال اسمارت هوم، دستیار شخصی هوشمند، یادآوری سرویس‌های دوره‌ای خودرو، ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و انواع خدمات دیگر باشد. مقامات فولکس واگن امیدوار هستند که از سال ۲۰۲۰، سالانه بیش از ۵ میلیون دستگاه خودرو را به اینترنت اشیاء (IoT) در سرویس ابری اضافه کنند. سرویس ابری فولکس واگن بر پایه‌ی پلتفرم Azure و Azure IoT Edge مایکروسافت شکل خواهد گرفت.

Volkswagen Automotive Cloud

در حال حاضر آینده‌ی سرویس‌های اتصال ابری مشخص نیست و خودروسازان در حال بررسی شرایط هستند. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی و ولوو هر دو با گوگل در این زمینه همکاری می‌کنند که حاصل آن استفاده از پلتفرم اندروید در سیستم اطلاعات و سرگرمی محصولات بوده است؛ اما همکاری فولکس واگن و مایکروسافت، جاه‌طلبانه‌تر از دیگر شرکت‌ها خواهد بود.

با نزدیک شدن به عملیات تجاری‌سازی خودروهای تمام برقی و خودران، خودروسازان هرچه سریع‌تر به روشی برای مدیریت داده‌های فراوان نیازمند هستند که در شرایط حاضر، یک پلتفرم سرویس ابری بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. اما این مورد، به‌معنی جمع‌آوری داده‌هایی مانند موقعیت و سرعت خودرو نیز هست؛ باتوجه به اینکه بسیاری از افراد اطلاعات شخصی خود را در اختیار شرکت‌های فناوری قرار می‌دهند، به‌نظر نمی‌رسد که خودروسازان در آینده با مشکل چندانی روبرو شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات