کدام سریعتر است؛ دوج چلنجر دیمون یا بی‌ ام‌ و M5

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رقابت دیدنی درگ، بین بی‌ام‌و M5 و دوج دیمون، نتایج جالب توجهی به همراه دارد.
تبلیغات

دوج دیمون خودرویی مورد توجه علاقه‌مندان ماسل‌کارها است. با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که ویدیوهای زیادی از رقابت این محصول قدرتمند آمریکایی با انواع خودروهای اروپایی و ژاپنی وجود دارد اما آیا دوج دیمون می‌تواند با یک سدان خانوادگی آلمانی رقابت کند؟

BMW M5 / بی ام و

 منظور ما از سدان خانوادگی یک خودرو چهاردر عادی نیست بلکه درباره‌ی بی‌ام‌و M5 صحبت می‌کنیم.  در تست اول که یک مسابقه‌ی درگ عادی است تنها قدرت بالای خودروها ملاک پیروزی آن‌ها نیست بلکه موضوع مهم‌تر، کنترل لغزش و هرزگردی خودرو است که بی‌ام‌و M5 با بهره گیری از سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته‌ی بی‌ام‌و به خوبی می‌تواند قدرت پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژدار خود را بدون هدررفت آزاد کند. اما در طرف دیگر دوج دیمون به دلیل هرزگردی بیش از حد رقابت را به رقیب آلمانی واگذار می‌کند.

Dodge Challenger SRT Demon

اما در تست بعدی، رانندگان از حال سکون حرکت خود را آغاز نمی کنند بلکه از سرعت ثابت بعد از چرخش در پیست، رقابت آغاز می‌شود. در این لحظه قدرت بیشتر، تعیین کننده برنده مسابقه خواهد بود چرا که کنترل لغزش خودرو اهمیت چندانی ندارد و پیشرانه‌ی قدرتمند V8 دوج دیمون ضامن پیروزی این ماسل‌کار قدرتمند آمریکایی است.

دست آخر نیز شاهد رقابت این دو خودرو به صورت زمانبندی در پیست هستیم که نتیجه این مسابقه نیز، قابل پیش‌بینی بود. باید به این نکته اشاره کرد که دوج دیمون یک خودروی درگ است و برای پیست طراحی نشد. در طرف مقابل نیز بی‌ام‌و M5 با بهره گیری از سیستم پیشرفته چهار چرخ محرک، قدرت پیشرانه‌‌ی بالا، فرمان‌پذیری عالی و رانندگی راحت به همراه دارد تا در پیست دوج دیمون را به زانو درآورد.

 در ادامه پیشنهاد می کنیم حتما این ویدیو جذاب و دیدنی را مشاهده کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات