توضیحات هواوی در مورد عدم تولید تراشه کرین برای دیگر شرکت‌ها

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا تاکنون این سوال برایتان پیش آمده است که چرا هواوی قدرتمندترین پردازنده خود را برای شرکت‌های دیگر تولید نمی‌کند؟
تبلیغات

همانطور که در جریان هستید، هواوی به لطف در اختیار داشتن کارخانه های‌سیلیکون (HiSilicon)، پردازنده‌های قدرتمندی تحت برند کرین را تولید می‌کند و از قدرت آن، تنها‌ در گوشی‌های هوشمند خود بهره می‌برد. حال سوال اینجا است؛ چرا در دوره‌ای که شرکت‌های بزرگی نظیر سامسونگ و غیره که در حال سودآوری از فروش تراشه‌های تولیدی خود به دیگر فعالان حوزه گوشی‌های هوشمند میزو (Meizu) هستند، هواوی حاضر نیست دست به چنین کاری بزند و به چه دلیل پردازنده‌های کرین را صرفا به گوشی‌های آنر محدود و خلاصه کرده است؟

هواوی

بادی جی (Body Ji)، مدیر تولید شرکت هواوی، در مصاحبه‌ی اخیر خود در این رابطه پاسخ داد که آن‌ها قصد ندارند با تراشه‌های کرین همانند یک محصول تجاری برخورد کنند، بلکه این پردازنده‌ها را به چشم مالکیتی معنوی نگاه می‌کنند که برگ برنده‌ای نسبت به کارخانه‌ها و شرکت‌های رقیب محسوب می‌شود. انحصاری بودن این پردازنده باعث می‌شود که هواوی در بین بازار جایگاه خاصی پیدا کند و از رقبای خود متمایز باشد.

هواوی کارخانه های‌سیلیوکن را در سال ۲۰۰۴ تأسیس کرد و از آن زمان تاکنون، گوشی‌های هوشمند خود را به تراشه‌های ساخته شده توسط این کارخانه مجهز کرده است. در حال حاضر حدود ۷۰% از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و بالارده این شرکت به چیپست‌های کرین مجهز شده‎‌اند؛ این در حالی است که دیگر شرکت‌ها به پردازنده‌های ساخت شرکت کوالکام (سری ۴۰۰ در میان‌رده و سری ۸۰۰ در بالارده) وابسته هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات