ولوو دیزل از ایران خارج شد؛ پایان همکاری با سایپا دیزل

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سخنگوی شرکت ولوو اعلام کرد که در پی تحریم‌های آمریکا دیگر قادر به دریافت پول قطعات خود از ایران نیست و به همین علت تصمیم به توقف فعالیت خود در ایران و تعطیلی خط مونتاژ سایپادیزل گرفته است.
تبلیغات

قبل از اعمال تحریم‌‌های یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا، ولوو (Volvo)‌ اعلام کرده بود که ایران می‌‌تواند قطب اصلی صادرات این شرکت در بازارهای منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا باشد؛ اما اتحادیه اروپا از شرکت‌های خود حمایت می‌کند و آمریکا نیز بانک‌ها را تهدید کرده است که اگر با شرکت‌‌های ایرانی داد و ستد کنند، واشنگتن آن‌ها را از سیستم مالی آمریکا حذف خواهد کرد.

Volvo 7900 Electric BUS

به همین دلیل سخنگوی شرکت ولوو اعلام کرد:

تحریم‌های جدید دونالد ترامپ و دولت ایالات متحده آمریکا باعث شده که پرداخت‌ها و مبادلات مالی شرکت خودروسازی ولوو، قابل انجام نباشد. به همین دلیل ولوو مونتاژ کامیون در ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف کرده است .
Volvo / کامیون ولوو سایپا دیزل

ولوو در ایران برای مونتاژ محصولات خود با شرکت سایپا‌ دیزل همکاری می‌کرد. یکی از مدیران سایپا تایید کرد که ولوو پس از بازگشت تحریم‌ها، توافق خود با سایپا‌ دیزل را متوقف کرده است. این مدیر ساپیا می‌گوید که آن‌ها به‌دلیل تحریم‌ها از اردیبهشت ماه تصمیم گرفتند تا همکاری خود را با ما متوقف کنند و حتی پیشنهاد همکاری جدید را نیز رد کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات