بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 31 دقیقه
اپل ۹ روز پیش از گوشی هوشمند آیفون XS و آیفون XS MAX رونمایی کرد. اکنون دو گوشی یاد شده به دست معتبرترین وب‌سایت‌های فناوری دنیا رسیده و مورد بررسی قرار گرفته است.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند اپل به دلیل کیفیت ساخت فوق‌العاده بالا و زبان طراحی متفاوت خود، همیشه مورد توجه تعداد زیادی از کاربران علاقه‌مند به دنیای فناوری و حتی افراد عادی جامعه بوده است. به همین دلیل تب و تاب بررسی موشکافانه و نگاه نزدیک به جدیدترین گوشی‌های اپل در روزهای ابتدایی پس از معرفی، بسیار بالا می‌رود.

اکنون دقیقاً همان زمان است و دو گوشی هوشمند آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس اپل توسط حرفه‌ای‌ترین افراد فعال در حوزه‌ی فناوری از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه‌ی مقاله به ارائه‌ی خلاصه‌ای از نظرات و نتایج حاصل از بررسی وب‌سایت‌های معتبر فناوری خواهیم پرداخت. یادآوری می‌شود که وب‌سایت سی‌نت آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس را به صورت جداگانه و در دو مقاله‌ی مجزا مورد بررسی قرار داده است. به دلیل تفاوت جزئی دو گوشی هوشمند یاد شده در اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت باتری، در مطلب جاری به نگارش ترکیبی و خلاصه‌وار دو مقاله‌ی سی‌نت خواهیم پرداخت.

The Verge: به روزرسانی مقتدرانه و ارتقاء یک فرمول برنده

از منظر نویسنده‌ی وب‌سایت وِرج، نیل پاتل، به‌واقع آیفون ۱۰ اپل متعلق به آینده بوده که سال گذشته معرفی شد. آیفون بازنگری شده‌ی ساخت اپل نحوه‌ی تعامل با گوشی هوشمند را به واسطه‌ی سیستم ژست لمسی نوین، قفل‌گشایی با فیس آیدی و صفحه نمایش بدون حاشیه به طور کامل دگرگون کرد. نتیجه‌ی این تغییرات، به وجود آمدن موج عظیمی از بازطراحی نرم‌افزارهای موجود شد. به گفته‌ی نیل پاتل، میزان نفوذ آیفون ۱۰ و بریدگی بالای نمایشگر آن در صنعت ساخت گوشی هوشمند سراسر دنیا، نشان دهنده‌ی موفقیت دوباره‌ی اپل در این حوزه بوده است. در حقیقت این موضوع باعث تغییر شهرت اپل شده است و اپل را از یک شرکت تولید کننده‌ی آیفون به شرکت تولید کننده‌ی آیفون ۱۰ تبدیل کرده است. اپل امسال برخلاف سال گذشته اقدام به معرفی آیفون به‌روزرسانی شده در دو سری آیفون ۱۰ اس رده‌بالا و آیفون ۱۰ آر میان‌رده کرد. همان‌طور که اطلاع دارید آیفون XR تا ماه میلادی آینده قابل دسترسی نخواهد بود.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

نویسنده‌ی ورج صفحه نمایش آیفون ۱۰ اس مکس اپل را فوق‌العاده بزرگ خطاب کرده و نام این گوشی را به‌واقع خنده‌دار می‌داند. به اعتقاد نیل پاتل، هر دو مدل سری آیفون ۱۰ اس اپل، فقط یک به‌روزرسانی ویژه برای آیفون ۱۰ بوده است. به باور نویسنده، وجود حسگر جدید دوربین اصلی، پردازنده‌ی نوین ارتقاء یافته و دیگر بهبودهای کوچک صورت گرفته روی دو آیفون ۱۰ اس، تنها باعث به وجود آمدن گوشی هوشمندی بسیار بهتر از آیفون ۱۰ سال گذشته شده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

نیل پاتل پس از استفاده‌ی یک هفته‌ای از گوشی آیفون ۱۰ اس مکس، وجود باتری بزرگ‌تر برای مدل ۶.۵ اینچی گوشی اپل را یک نقطه‌ی مثبت تلقی می‌کند. به نظر وی آیفون XS MAX هم حس بزرگی و هم حسی کوچکی در اندازه را به کاربر القا می‌کند. از لحاظ فیزیکی، آیفون یاد شده هم‌اندازه با آیفون ۸ پلاس اپل و پیکسل ۲ ایکس‌ال ساخت گوگل است و همان حس نگاه کردن به یک تخته‌ی موج سواری قبلی که در نسخه‌ی پلاس آیفون‌های اپل بود را به کاربر می‌دهد. این موضوع به ویژه از نمای پشتی گوشی، بسیار مشهود است.

نویسنده‌ی وب‌سایت ورج ادامه می‌دهد که وجود صفحه نمایش بدون حاشیه و لبه به لبه‌ی آیفون ۱۰ اس مکس، باعث کم‌رنگ‌تر شدن این موضوع شده و آن را به گزینه‌ای معقول برای کاربران تبدیل می‌کند. به لحاظ این که نمایشگر گوشی، به طور تقریبی تمام بخش جلویی آیفون ۱۰ اس مکس را پوشش داده است، مشابه با مدل‌های پلاس آیفون‌های سال گذشته، بزرگ به نظر نمی‌رسد. نیل پاتل از لذت وصف ناشدنی تماشای ویدئو، اجرای بازی و تجربه‌ی واقعیت افزوده در صفحه نمایش بزرگ و مجلل آیفون ۱۰ اس مکس ابراز خرسندی کرده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

در آیفون ۱۰ اس مکس، تمامی المان‌های نرم‌افزاری فقط اندازه‌ی بزرگ‌تری دارند

با این وجود، نمایشگر بدون حاشیه هم معایب خود را دارد. به نظر نویسنده‌ی ورج، این موضوع باعث سخت شدن دسترسی به بخش اعلان و مرکز کنترل (Control Center) گوشی آیفون ۱۰ اس مکس می‌شود؛ به طوری که هر کاربر با هر جثه‌ای مجبور به استفاده از دو دست به طور هم‌زمان خواهد شد. ناگفته نماند که تفاوت چندانی در نحوه‌ی نمایش رابط کاربری سیستم عامل iOS 12 گوشی هوشمند آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس وجود ندارد و تنها اندازه‌ی عناصر نرم‌افزاری در مدل ۶.۵ اینچی بزرگ‌تر دیده می‌شود که بدون شک برای افرادی که مشکل بینایی دارند، مفید خواهد بود.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

نمایشگر OLED آیفون ۱۰ اس مشابه با صفحه نمایش آیفون ۱۰ دارای خمیدگی در گوشه‌ها و بریدگی در بخش بالایی است. طبق تجربه‌ی یک ساله‌ی نویسنده‌ی وب‌سایت ورج، نمایشگر آیفون ۱۰ یکی از برترین صفحات نمایش با قابلیت تولید رنگ بی‌نظیر و روشنایی فوق‌العاده است که به کارگیری فناوری TrueTone و Night Shift تجربه‌ی تماشای شگفت‌انگیزی به کاربر ارائه می‌دهد. به ادعای نیل پاتل، پشتیبانی نمایشگر دو مدل پرچم‌دار آیفون سری ۱۰ اس از فناوری HDR10 و دالبی ویژن اندکی مضحک به نظر می‌رسد؛ به طوری که با وجود میزان روشنایی بالاتر، هنوز فاصله‌ی زیادی با فناوری HDR موجود در تلویزیون هوشمند دارد. اپل همیشه در موضع کیفیت ساخت، خوش درخشیده و این موضوع پس از گذشت یک سال از عرضه‌ی آیفون ۱۰ در مورد مشکل Burn In یا کم نور شدن موضعی برخی از پیکسل‌ها‌ در صفحه نمایش OLED به کار رفته در آن کاملاً به اثبات رسیده است. بنابراین انتظار می‌رود که در آیفون‌های جدید هم خبری از مشکل Burn In نباشد.

آیفون ۱۰ اس مجهز به یکی از برترین نمایشگرهای موجود است

طبق نتایج واحد بررسی در مدت محدود یک هفته‌ای، کیفیت فیزیکی و مقاومت بدنه‌ی آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس نسبت به نسل قبل بهبود یافته است. دلیل این موضوع، استفاده از استیل ضد زنگ و شیشه‌ی بادوام‌تر نسبت به نمونه‌های پیشین است. سرعت قفل‌گشایی فیس آیدی آیفون‌های سری ۱۰ اس هم نسبت به آیفون ۱۰ سال قبل افزایش یافته است اما میزان افزایش بسیار اندک بوده است. به علاوه، سیستم عامل iOS 12 هم در صورت تمایل کاربر، امکان تعریف یک چهره‌ی ثانویه را به دارندگان گوشی آیفون می‌دهد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

نظر نیل پاتل درباره‌ی دوربین اصلی دوگانه‌ی آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس جالب توجه است. وی معتقد است که دوربین پرچم‌داران جدید اپل نسبت به آیفون ۱۰ سال گذشته، به میزان قابل توجهی بهبود یافته است؛ به گونه‌ای که، پس از استفاده از دوربین آیفون ۱۰ اس، در عمل استفاده از دوربین آیفون ۱۰ وحشتناک به نظر می‌رسد. با این حال، به ادعای نویسنده‌ی ورج، برترین دوربین موجود در بازار گوشی‌های هوشمند متعلق به گوشی پیکسل ۲ گوگل است. دوربین گوشی پیکسل 2 گوگل اکنون یک استاندارد محسوب می‌شود. نیل پاتل، دوربین آیفون ۱۰ اس را به دوربین گوشی گلکسی S9 سامسونگ ترجیح می‌دهد اما به نظر او در رویارویی با دوربین پیکسل ۲ گوگل کم می‌آورد. دوربین ۷ مگاپیکسلی فیس‌تایم و دوربین تله فوتو پشتی آیفون ۱۰ اس، به طور کامل مشابه با دوربین آیفون ۱۰ است؛ اما دوربین عریض که در بیش‌تر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارتقاء پیدا کرده است.

بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی فیزیکی هر یک از ۱۲ میلیون پیکسل موجود در حسگر دوربین از ۱.۲۲ میکرومتر به ۱.۴ میکرومتر باعث دریافت نور بیش‌تر از قبل و در نتیجه افزایش کیفیت تصویر نهایی با نویز کم‌تر خواهد شد. همچنین عمق پیکسل‌ها از ۳.۱ میکرومتر به ۳.۵ میکرومتر تغییر کرده تا کیفیت فراتر از انتظار را در اختیار کاربر قرار دهد. پیکسل‌های مختص به فوکوس هم که اپل آن را سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز می‌نامد، دو برابر شده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

اپل سیستم پردازش تصویر خود را اصلاح کرده و آن را HDR هوشمند نامیده است. سیستم نام برده، تصاویر را به وسیله‌ی زیرسیستم پردازشگر سیگنال تصویر یکپارچه‌ی جدید و محرکه‌ی عصبی موجود در تراشه‌ی A12 Bionic پردازش و اجرا می‌کند. اساس ایده‌ی این سیستم مشابه با همان کاری است که گوگل در گوشی پیکسل ۲ انجام می‌دهد. قابلیت HDR هوشمند، جزئیات بیش‌تری را در تصاویر نمایان می‌کند، روشنایی بیش‌تری به ارمغان می‌آورد و کیفیت تصاویر را به میزان محسوسی بهبود می‌بخشد. به نظر نویسنده، حالت پرتره و امکان تنظیم میزان شفافیت یا تاری پس‌زمینه نسبت به گوشی‌های سامسونگ بهتر عمل می‌کند اما این موضوع همیشه صادق نیست.

آیفون ۱۰ اس مکس قادر به ارائه‌ی شارژدهی کامل ۱۲ ساعته است

نیل پاتل اذعان می‌کند که پردازنده‌ی A12 بایونیک مورد استفاده در آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس نسبت به پردازنده‌ی A11 بایونیک آیفون X بهبود سرعت عملکرد ناچیزی داشته است که در عمل برای کاربران عادی قابل لمس نیست. به گفته‌ی نیل پاتل، تاثیرگذارترین موضوع در مورد به کارگیری پردازنده‌ی ۷ نانومتری A12 بایونیک، افزایش طول عمر شارژدهی بوده است. به طوری که بدون استفاده از حالت انرژی پایین یا همان LOW POWER MODE، کاربران آیفون ۱۰ اس مکس می‌توانند ۱۲ ساعت کامل را بدون شارژ مجدد گوشی سپری کنند.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

نیل پاتل دوباره ادعای اپل درباره‌ی بلندگوهای استریو عریض معرفی شده در طول نطق اصلی را مضحک می‌شمارد؛ اما وجود اسپیکر با صدای بلندتر و واضح‌تر نسبت به آیفون ۱۰ را تایید کرده است. سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم آیفون ۱۰ اس هم نسبت به قبل بهبود یافته و اکنون با استفاده از همان پد شارژر، فرآیند شارژ ۳۰ دقیقه سریع‌تر از قبل به اتمام می‌رسد. به گفته‌ی نویسنده‌ی ورج، نبود جک هدفون یا USB نوع C در آیفون به ویژه به دلیل اکوسیستم لایتنینگ کنترل شده‌ی ضعیف اپل هنوز هم تاسف‌بار و فوق‌العاده ناراحت کننده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

میزان مقاومت آیفون ۱۰ اس، در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار از استاندارد IP67 به استاندارد IP68 تغییر یافته است که به مفهوم تحمل عمق آب ۲ متری به مدت ۳۰ دقیقه توسط پرچم‌داران جدید اپل است. البته اپل هنوز هم هیچ‌گونه ضمانتی برای آسیب دیدگی بر اثر نفوذ آب در نظر نگرفته است و توصیه می‌کند که حداقل ۵ ساعت بعد از خشک کردن گوشی آن را به پریز برق متصل کنید. آیفون ۱۰ اس از قابلیت دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند اما وب‌سایت ورج به دلیل به‌روزرسانی نرم‌افزاری ویژه‌ای که در فصل پاییز پیش رو منتشر خواهد شد، موفق به بررسی آن نشده است.

وب‌سایت ورج در پایان به کاربران پیشنهاد می‌کند که تا زمان عرضه‌ی رسمی آیفون XR میان‌رده و تقریبا ارزان قیمت اپل، از خرید پرچم‌دارهای جدید خودداری کنند.

Wired: یک تکامل؛ نه یک انقلاب

وب‌سایت وایرد به طور کلی آیفون اپل را شئ بی‌جانی می‌داند که به خاطر دارا بودن طراحی زیبا، مقبول و مجلل آن، موجب ایجاد ارتباط احساسی عمیقی میان کاربر و گوشی می‌شود. لورن گود، نویسنده‌ی مقاله‌ی بررسی آیفون ۱۰ اس وایرد، دو پرچم‌دار هوشمند جدید اپل را گوشی‌های هوشمندی با طراحی سال قبل و قطعات داخلی جدید خطاب می‌کند. به اعتقاد وی یکی از جالب توجه‌ترین ویژگی‌های پرچم‌داران جدید اپل، به کارگیری تراشه‌ی نوین ۷ نانومتری برای اولین بار در یک گوشی هوشمند است. تراشه‌ی A12 بایونیک، قفل‌گشایی سریع‌تر فیس‌آیدی، تصاویر بهتر و هوش مصنوعی پیشرفته‌تر را به ارمغان می‌آورد. به گفته‌ی نویسنده، کاربران با پرداخت هزینه‌ی ۱۰۰۰ دلاری، قادر به صرفه‌جویی در زمان خواهند بود و می‌توانند همانند یک دوربین و رایانه‌ی پیشرفته، پس از ثبت عکس، آن را به واسطه‌ی نرم‌افزار ساده‌ی گوشی تصحیح و تنظیم کنند.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

از نظر لورن گود، به استثناء کیفیت نمایشگر درخشان آیفون ۱۰ اس، این صفحه نمایش تفاوت چندانی با نمایشگر آیفون ۱۰ سال گذشته ندارد. همچنین به اعتقاد او، دو آیفون جدید در مقایسه با مدل سال قبل شگفتی چندانی نداشته و فقط هزینه‌ی بالایی به همراه دارد. در واقع فقط هزینه‌ی قطعات سخت‌افزاری ارتقاء یافته را پرداخت می‌کنید. نویسنده‌ی وب‌سایت وایرد هیچ‌گونه تغییر محسوسی در میزان محدوده‌ی دینامیکی تصویر و حساسیت لمسی بهبود یافته‌ی آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس نسبت به آیفون ۱۰ را احساس نکرده است. شیشه‌ی مقاوم پرچم‌داران جدید اپل با وجود ادعای کوپرتینونشین‌ها، در استفاده‌ی روزمره خراش‌هایی به باریکی تار مو برمی‌دارد؛ دقیقاً همان‌گونه که آیفون ۱۰ هم مستعد آن بود. بنابراین به طور قطع باید از شیشه‌های محافظ نمایشگر باکیفیت استفاده شود.

پردازنده‌ی A12 Bionic استاندارد جدیدی برای عملکرد و طراحی تراشه تعریف کرده است

نویسنده به سبب استفاده از پورت لایتنینگ، گوشی آیفون ۱۰ اس جدید اپل را گوشی هوشمندی تجهیز شده به یک فناوری قدیمی تلقی می‌کند. به گفته‌ی لورن گود، اسپیکر گوشی اپل صدای استریو وسیع‌تر، بلندتر و با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

طبق تجربه‌ی نویسنده، تفاوت میان طول عمر شارژدهی باتری آیفون ۱۰ اس با آیفون ۱۰ قابل اغماض بوده و چشم‌گیر نیست. اما به گفته‌ی او، باتری آیفون ۱۰ اس مکس قادر به ارائه‌ی شارژدهی کامل تا پایان روز است. صاحب آیفون ۱۰ اس مکس از لحاظ باتری آسوده خاطر خواهد بود که این موضوع به خودی خود استرس کم‌تری به کاربر وارد خواهد کرد.

از نگاه لورن گود، صفحه نمایش بزرگ فقط هنگامی که نیازمند به‌کارگیری هر دو دست باشید (مانند انجام بازی)، کاربردی خواهد بود. نویسنده‌ی وایرد آیفون ۱۰ اس را برای کاربردهای روزمره مناسب می‌داند. به نظر او وجود بریدگی در بالای نمایشگر به ویژه هنگام استفاده از حالت تقسیم صفحه نمایش یا Split Screen در آیفون ۱۰ اس مکس قابل درک نیست.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 آر / iPhone Xr

به نظر وب‌سایت وایرد، صرف هزینه‌ی ۹۹۹ تا ۱۳۴۹ دلاری برای مدل ۶۴ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۱۰ اس و همچنین صرف هزینه‌ی ۱۰۹۹ تا ۱۴۴۹ دلاری برای مدل ۶۴ و ۵۱۲ گیگابایتی آیفون XS MAX به هیچ عنوان معقولانه نیست و توجیه اقتصادی ندارد. اگرچه گوشی هوشمند وسیله‌ای است که هر روزه به عنوان یک رایانه‌ی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد اما باز هم پرداخت چنین هزینه‌ی گزافی برای عموم مردم دشوار است. با پرداخت نصف این مقدار از پول، می‌توان به گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری مانند مدل‌های قبلی آیفون یا گوشی هوشمند اندرویدی روی آورد.

طبق نتایج بنچمارک‌های جدید، هردو پرچم‌دار اپل از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برند که در مقایسه با آیفون ۱۰ سال گذشته، به میزان یک گیگابایت ارتقاء پیدا کرده است. نویسنده اظهار می‌کند که اپل راه درازی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی تا الان پیموده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

نبود رابط پورت لایتنینگ به جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری در بسته‌بندی پرچم‌دارهای جدید اپل، دارندگان هدفون‌های سیمی را با مشکل مواجه خواهد کرد. این دسته از کاربران مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافی برای خرید چنین رابطی خواهند بود. به‌علاوه، گوشی نوین آیفون ۱۰ اس اپل هنوز هم با کابل USB-A به فروش می‌رسد؛ در حالی که رایانه‌های پیشرفته‌ی مک‌بوک از پورت پرسرعت USB نوع C بهره می‌برند. اگرچه مورد یاد شده، کم‌اهمیت به نظر می‌رسد اما تصور محدودیت‌های اپل حتی در ۵ سال پیش هم آزاردهنده است.

طراحی تکراری، نبود جک هدفون و بهبود اندک باتری نکته‌ی منفی آیفون ۱۰ اس است

از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های صورت گرفته روی آیفون‌های جدید، ارتقاء پردازنده‌ی آن‌ها از A11 بایونیک به A12 بایونیک است. پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری A11 بایونیک مورد استفاده در آیفون ۱۰، مجهز به CPU شش هسته‌ای، GPU سه هسته‌ای و یک موتور عصبی طراحی شده برای وظایف مربوط به یادگیری ماشین با توان اجرای ۶۰۰ میلیارد عملیات در هر ثانیه بود. اکنون پردازنده‌ی A12 بایونیک به عنوان یک تراشه‌ی ۷ نانومتری مجهز به CPU شش هسته‌ای، GPU چهار هسته‌ای و موتور عصبی قدرتمندتر ۸ هسته‌ای با توان اجرای ۵ تریلیون عملیات در هر ثانیه است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

کوالکام به عنوان یک غول تراشه‌سازی که تولید پردازنده‌های سری اسنپدراگون برای گوشی‌های هوشمند رده بالا را برعهده دارد، به زودی اقدام به عرضه‌ی پردازنده‌ی ۷ نانومتری خود را آغاز خواهد کرد. با این حال اپل اولین شرکتی است که تراشه‌ی اختصاصی ۷ نانومتری خود را ساخته و از آن در گوشی هوشمند جدید استفاده کرده است. در واقع آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس اپل، اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌ی ۷ نانومتری محسوب می‌شوند. در گذشته موتور عصبی فقط در اختیار اپل قرار داشت اما حالا اپلیکیشن‌های شخص سوم (Third-Party) هم قادر به بهره‌مندی از آن خواهند بود. متاسفانه نرم‌افزارهای شخص سوم یاد شده، برای بررسی موشکافانه‌تر در زمان نگارش مقاله در دسترس نبوده است. به لطف پردازنده‌ی جدید A12 بایونیک، سرعت جابه‌جایی میان نرم‌افزارها هم افزایش یافته است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

از نظر لورن گود، دوربین هر یک از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۰، آیفون ۸ پلاس، پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل و گلکسی نوت ۹ سامسونگ هویت مجزایی برای خود دارند. به طوری که، تصاویر ثبت شده با گلکسی نوت ۹ تمایل به رنگ گرم‌تر، اشباع رنگ بیش‌تر و ملایمی دارند. در حالی که رنگ تصاویر گرفته شده با گوشی پیکسل ۲ گوگل بیش‌تر متمایل به سرد و تقریباً خنثی بوده و وضوح بالایی دارند.

پردازنده‌ی A12 Bionic استاندارد جدیدی برای عملکرد و طراحی تراشه تعریف کرده است

به نظر شخص نویسنده، عکس‌های ثبت شده با آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس، به طور قطع بهتر از تصاویر گرفته شده با آیفون ۸ پلاس و اندکی بهبود یافته‌تر از تصاویر ثبت شده با گوشی آیفون ۱۰ است. دوربین پرچم‌داران جدید اپل قدرت بالاتری در محیط کم نور داشته و جزئیات بیش‌تری را در پس‌زمینه‌ی تصویر ثبت می‌کنند. تصاویر آیفون‌های جدید مشابه با تصاویر گرفته شده با گوشی‌های هوشمند سامسونگ به نظر می‌رسند. حالت پرتره از نظر لورن گود بسیار بهتر از آیفون ۱۰ عمل می‌کند اما هنوز به پای جلوه‌ی ویژه‌ی بوکه‌ی ثبت شده با دوربین DSLR نمی‌رسد. تغییر عمق حالت پرتره هم پیش از این در گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته بود. همچنین تارشدن پس‌زمینه، گاهی اوقات بیش از اندازه نمایشی و مبهم به نظر می‌رسد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

از نگاه وب‌سایت وایرد، مهم‌ترین پیشرفت صورت گرفته در پرچم‌داران جدید اپل، تراشه‌ی ۷ نانومتری A12 بایونیک و دوربین بهبود یافته با توانایی ثبت تصاویر با جزئیات بیش‌تر است. اگرچه ارتقاء به پرچم‌داران جدید اپل برای بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌ها کاملاً معقول به نظر می‌رسد اما گوشی‌های هوشمند معرفی شده در سال گذشته هنوز شگفت‌انگیز هستند. بنابراین اگر توان مالی کافی ندارید، بدون نگرانی یا ناراحتی می‌توانید به استفاده از گوشی هوشمند قبلی خود ادامه دهید.

Tech Crunch: نتیجه‌ی قدرت بالای تفکر بلند مدت

اولین جمله‌ای که متیو پانزارینو؛ نویسنده‌ی وب‌سایت تِک کرانچ، در مورد پرچم‌داران جدید اپل گفته در مورد دوربین بهبود یافته‌ی آن است. به اعتقاد او، آیفون ۱۰ اس اپل تجربه‌ی عکاسی با گوشی هوشمند را یک گام دیگر به جلو برده است. از نگاه متیو، آیفون ۱۰ اس اپل اثباتی بر موفقیت بلندپروازانه‌ترین محصول اپل یعنی آیفون ۱۰ است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

این نویسنده‌ ارتقاء قطعات داخلی و تغییرات ظاهری اندک آیفون ۱۰ اس نسبت به آیفون ۱۰ سال گذشته را نقطه‌ی ضعفی برای آن دانسته و معتقد است که به‌واقع همان روند به کار گرفته شده در گوشی‌های دارای پسوند S اپل تکرار شده است. اما، به طور قطع میزان ارتقاء دوربین آیفون ۱۰ اس نسبت به مدل پیشین، جالب توجه است. از دید نگارنده، با این که تمام ویژگی‌های آیفون ۱۰ از جمله نمایشگر OLED خلاقانه، تشخیص چهره، رابط کاربری فوق‌العاده پایدار مبتنی‌ بر ژست لمسی و بسیاری از حرکت‌های دیگر اپل برای سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده بود؛ اما اپل در حال تدارک و تعقل برای سال ۲۰۳۰ میلادی بوده است و شما در سال ۲۰۱۶ به سر می‌بردید.

آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس اپل، استاندارد دوربین گوشی هوشمند را تغییر می‌دهد

نویسنده‌ی وب‌سایت تک کرانچ، پرچم‌داران جدید اپل را از تمام جنبه‌ها در زندگی روزمره و در محیط‌های مختلف عادی مانند محل کار، سفر، منزل و غیره مورد بررسی قرار داده است. به اعتقاد پانزارینو، قضاوت در مورد باتری بدون انجام آزمون‌های دقیق سخت است اما در استفاده‌ی روزانه از گوشی آیفون ۱۰ اس مکس و در دمای بیش‌تر از ۳۲ درجه‌ی سانتی‌گراد محیط، باتری آن توانمندتر از باتری برادر کوچک‌تر ظاهر شد. تفاوت بین میزان شارژدهی آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اندک و قابل چشم‌پوشی بوده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

اظهار نظر درباره‌ی ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی امری به طور قطع شخصی است؛ بنابراین باید طبق نیاز هر کاربر تعیین شده و مدلی مبتنی‌ بر آن نیاز خریداری شود. ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مدل مورد استفاده‌ی پانزارینو ۲۵۶ گیگابایت است. با این حال، نویسنده‌ی تک کرانچ افزوده شدن آیفون جدید با ظرفیت فوق‌العاده بالای ۵۱۲ گیگابایت را گامی مثبت در این زمینه می‌داند. به اعتقاد او، فقط باید در صورتی که بیش از نیمی از حافظه‌ی گوشی پر شده باشد، به فکر ارتقاء بود؛ زیرا اصلی‌ترین کاربرد حافظه‌ی خالی گوشی در زمان عکاسی و فیلم‌برداری است. بنابراین بهتر است همیشه حدود ۵۰ درصد از حافظه‌ی گوشی خالی و آماده‌ی استفاده باشد.

رنگ طلایی آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس، بسیار ژرف‌تر و برنجی‌تر از رنگ مورد استفاده در اپل واچ سری ۴ است. به عقیده‌ی متیو پانزارینو، رنگ آیفون ۱۰ شبیه به یک طلای گران‌بها به نظر می‌رسد؛ رنگی که کم‌تر در ویترین طلا فروشی‌ها دیده می‌شود. پرداخت رنگ خاص آیفون ۱۰ اس به گونه‌ای است که دقت رنگ در عکس‌برداری از ظاهر آن را دشوار می‌کند. در واقع برای مشاهده‌ی عینی رنگ طلایی منحصر به فرد پرچم‌دارهای جدید اپل فقط باید آن‌ها را از نزدیک لمس کرده و تماشا کنید. اگر به شیشه‌ی پشت گوشی و نوارهای فلزی در اطراف لبه‌ها نگاه کنید، هاله‌ای از رنگ صورتی هم قابل مشاهده خواهد بود. نوع پرداخت رنگ و تلالو شیشه‌ی پشتی آیفون ۱۰ اس همانند مروارید است. به گفته‌ی اپل، فرمولاسیون جدیدی که با همکاری شرکت کورنینگ به دست آمده، موجب تولید مقاوم‌ترین شیشه‌ی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند شده است. شرکت Corning سازنده‌ی نسل ششم شیشه‌ی گوریلا گلس پرچم‌داران بیش‌تر شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی هوشمند است. برای پی بردن به سطح مقاومت شیشه‌ی جدید آیفون ۱۰ اس باید آن را مورد سخت‌گیرانه‌ترین آزمون‌های عملی قرار داد که در این مدت محدود امری غیرممکن است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

هر دو آیفون ۱۰ اس طلایی و خاکستری فضایی (Space Gray) در معرض فرآیند اندودسازی تحت عنوان رسوب‌سازی با بخار فیزیکی یا PVD قرار گرفته است. به طور اساسی، طی این فرآیند ذرات فلزی تبخیر می‌شوند و به منظور اندودسازی و رنگ‌زنی با استحکام بالا به سطح فلز متصل می‌شوند. PVD یک ماده نیست که قابل تشخیص باشد؛ بنابراین نمی‌توان از احتمال استفاده از فرآیند مزبور اطمینان حاصل کرد. یکی از مواد پیشنهادی که برای اندودسازی آلیاژهای فلزی، استیل و آلومینیوم استفاده می‌شود، تیتانیوم نیترید است. به اعتقاد متیو، در صورت استفاده از تیتانیوم نیترید به عنوان یک ترکیب فوق‌العاده با دوام، باید مقاومت نوار فلزی آیفون ۱۰ اس به میزان قابل توجهی بهبود یافته باشد.

نویسنده، ایجاد عمق در تصویر ثبت شده با آیفون ۱۰ اس به واسطه‌ی اختلاف منظر دو لنز عریض و تله فوتو دوربین دوگانه‌ی اصلی یا پروژکتور مادون قرمز آرایه‌ی TrueDepth دوربین فیس‌تایم گوشی اپل در مقابل گوشی‌هایی که این کار را به صورت نرم‌افزاری انجام می‌دهند، نقطه‌ی عطف می‌پندارد. طبق بررسی متیو، حالت پرتره نسبت به آیفون ۱۰ بهبود یافته و جزئیات بیش‌تری در تصویر ثبت شده قابل مشاهده است. اگرچه دوربین آیفون ۱۰ اس به میزان قابل توجهی بهبود یافته است اما صفحه نمایش OLED بهینه شده از لحاظ دقت رنگ، میزان روشنایی و گستره‌ی رنگ قابل پوشش P3 هم در جلب توجه کردن این موضوع نقشی اساسی دارد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

عملکرد فیس آیدی آیفون ۱۰ اس در زمینه‌ی سرعت تشخیص چهره تغییر قابل ملاحظه‌ای نسبت به آیفون ۱۰ نکرده است. مدل صورت نویسنده به مدت یکسال به موتور عصبی و هوش مصنوعی آیفون ۱۰ آموزش داده شده است؛ این موضوع می‌تواند در اختلاف ناچیز سرعت تشخیص دو گوشی یاد شده موثر باشد. تغییر اساسی قابل لمس در مورد سیستم تشخیص چهره‌ی قدرتمند آیفون ۱۰ اس، تشخیص صورت از زوایای مختلف است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

از نظر متیو، پردازنده‌ی A12 بایونیک آیفون ۱۰ اس طبق نتایج بنچمارک‌ها، اکنون با پردازنده‌ی لپ‌تاپ‌های دارای عملکرد سریع قابل رقابت است و به راحتی آیفون ۱۰ را پشت سر می‌گذارد. وجود تراشه‌ی جدید A12 مجهز به موتور عصبی ۸ هسته‌ای موجب دستیابی به نرخ فریم بهتر در بازی‌های سنگین و محتوای واقعیت افزوده (AR) شده و اعمالی مانند جستجوی تصاویر و اجرای نرم‌افزارها را بهبود بخشیده است. بدون شک افزایش توان محاسباتی گوشی آیفون ۱۰ اس دلیل قانع کننده‌ای داشته است و اپل شرکتی نیست که بی‌گدار به آب بزند. بدون شک هدف اصلی اپل از انجام این کار، بهره‌مندی از تمام پتانسیل‌های فناوری واقعیت افزوده و در اختیار گذاشتن آن برای توسعه دهندگان شخص سوم بوده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

نویسنده در پایان مقاله‌ی بررسی، خرید آیفون ۱۰ اس و ارتقاء به آن را فقط برای افرادی که قصد استفاده از دوربین بهینه‌تر را دارند، توصیه می‌کند. به باور او، ارتقاء آیفون باید هر دو سال یکبار انجام شود. یکی از دلایل قانع‌کننده‌ی متیو در این باره، پشتیبانی ۵ ساله‌ی اپل برای ارتقاء سیستم عامل آیفون‌های قدیمی مانند آیفون ۵ اس است.

CNET: گامی کوچک اما مثبت بعد از آیفون ۱۰

از دید کلی وب‌سایت سی‌نت، آیفون ۱۰ اس اپل، گوشی هوشمندی عالی با دوربین خوب است اما باید قبل از اقدام به خرید آن منتظر نتایج موشکافانه‌ی بررسی آیفون XR نسبتاً ارزان قیمت بود. نویسنده‌ی وب‌سایت، اسکات استین (Scott Stein)، آیفون ۱۰ اس مکس اپل را هم به عنوان گوشی هوشمندی با صفحه نمایش غول‌پیکر و هزینه‌ی هنگفت در نظر گرفته است. در واقع آیفون ۱۰ اس مکس همان آیفون ۱۰ اس اما با اندازه‌ی بزرگ‌تر است که قیمتی معادل یک لپ‌تاپ معمولی دارد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

از نگاه وب‌سایت یاد شده، آیفون ۱۰ اس برخلاف مدل‌های دارای پسوند S هیچ ویژگی جدید و جالب توجهی با خود به همراه ندارد؛ در عوض، آیفون ۱۰ اس پیشرفت‌هایی داشته است که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به سیستم دوربین و پردازنده‌ی A12 بایونیک اشاره کرد. تراشه‌ی یاد شده یک گام دیگر در جهت افزایش سرعت و توان پردازشی پیش رفته است که باعث ایجاد تغییرات کمی و کیفی مثبت و عمده‌ای در مبحث هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و گرافیک رایانه‌ای می‌شود. آیفون ۱۰ اس گوشی هوشمندی عالی است که بهتر از مدل‌های پیشین عمل می‌کند.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

وجود نمایشگر تمام صفحه، حذف شدن دکمه‌ی هوم و جایگزین شدن سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی به جای آن از برخی لحاظ ناامید کننده و از دیگر لحاظ هیجان‌انگیز است. از نگاه نویسنده، طراحی جسورانه‌ی آیفون ۱۰ به مناسبت تولد ۱۰ سالگی گوشی آیفون و عرضه‌ی آن با برچسب قیمتی بی‌سابقه، ریسک بزرگی بود که اپل آن را به جان خرید. اکنون آمار فروش شرکت و ادامه دادن همان روند با معرفی سه گوشی هوشمند جدیدی که طراحی مشابهی با آیفون ۱۰ دارند، اثباتی بر موفقیت بی‌چون و چرای آن است.

از نگاه سی‌نت، انتظار برای آیفون XR عاقلانه‌ترین تصمیم ممکن است

از نگاه اسکات، دو پرچم‌دار جدید اپل جا پای آیفون‌های عرضه شده با پسوند S گذاشته‌اند. گوشی‌های جدید اپل سریع‌تر شده‌اند و به لطف سخت‌افزار بهتر استفاده شده در دوربین، هنر عکاسی روزمره‌ی هر فرد عادی را حرفه‌ای‌تر می‌کنند. امّا به جز پشتیبانی از سیم‌کارت دوگانه هیچ ویژگی جدیدی مانند تاچ آیدی یا 3D Touch معرفی شده در سال‌های گذشته به همراه ندارند. همچنین برخلاف تفاوت عمده‌ای که بین دوربین اصلی مدل کوچک‌تر و بزرگ‌تر با پسوند پلاس آیفون‌ها وجود داشت، دوربین‌های آیفون XS و آیفون XS MAX به طور کامل مشابه یکدیگر هستند. در واقع انتخاب بین پرچم‌داران اپل ساده‌تر شده و کاربران باید بین آیفون دارای نمایشگر بزرگ یا خیلی بزرگ مجهز به باتری با ظرفیت بالاتر یکی را انتخاب کنند.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

از نظر نویسنده، آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس، گوشی هوشمندی عالی با اصلاحات خارق‌العاده است؛ به طوری که آن را تبدیل به برترین آیفون موجود در بازار می‌کند. اما مدل مقرون به صرفه‌ی آیفون که با نام آیفون ۱۰ آر شناخته می‌شود، موضوع را اندکی پیچیده می‌کند. استین احتمال می‌دهد که آیفون میان‌رده‌ی جدید اپل بهترین گزینه‌ی انتخابی برای ارتقاء گوشی کاربران است. آیفون ۱۰ آر اپل در بیش‌تر موارد ویژگی‌هایی مشابه با آیفون ۱۰ اس دارد. تنها تفاوت‌های موجود، نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن پایین و باتری با ظرفیت بیش‌تر در مقایسه با آیفون ۱۰ اس است. اصلی‌ترین تفاوت هم مربوط به برچسب قیمت آیفون ۱۰ آر است که حدود ۲۵۰ دلار در مدل پایه با آیفون ۱۰ اس ارزان‌تر است و فقط ۵۰ دلار نسبت به قیمت پایه‌ی آیفون ۸ سال گذشته گران‌تر شده است. نویسنده به دلیل در دسترس نبودن آیفون ۱۰ آر تا تاریخ ۴ آبان ۹۷ و نبود امکان بررسی، پیشنهاد می‌کند که قبل از خرید آیفون ۱۰ اس بهتر است منتظر عرضه‌ی رسمی آیفون مقرون به صرفه‌ی جدید اپل باشید. به نظر نویسنده، نتایج به دست آمده از بررسی، حاصل یک تجربه‌ی اولیه و کوتاه مدت کار با آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس اپل است. نتایج دقیق‌تر با گذشت زمان و انجام آزمون‌های عملی روی باتری، نمایشگر و قدرت عملکرد سخت‌افزاری آن در اختیار مخاطبان قرار داده خواهد شد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

از دید نویسنده‌ی سی‌نت، بارزترین ویژگی قابل ذکر درباره‌ی آیفون ۱۰ اس، قابلیت HDR هوشمند است که یک ارتقاء بی‌نظیر برای دوربین گوشی اپل محسوب می‌شود. اگر اقدام به مقایسه‌ی مشخصات دوربین آیفون ۱۰ و آیفون ۱۰ اس بکنید، باید اظهار کنیم که روی کاغذ به طور تقریبی تغییر خاصی رخ نداده است؛ به‌واقع دوربین دوگانه، تنظیمات دهانه‌ی دیافراگم، نرخ مگاپیکسل و بزرگ‌نمایی ۲ برابری اپتیکال بدون تغییر باقی مانده است و در هر دو گوشی یکسان است. با این حال اپل تغییرات و اصلاحات مخفیانه‌ی قابل توجهی روی دستگاه اعمال کرده است. به کارگیری حسگر تصویر کاملاً جدید و نوین در آیفون ۱۰ اس، کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین را به میزان زیادی بهبود بخشیده است.

ترکیب حسگر تصویر بهتر و پردازشگر تصویر جدید موجود در تراشه‌ی A12 بایونیک باعث خلق قابلیت شگفت‌انگیزی به نام HDR هوشمند شده است. که در عمل تصویری با کیفیت و جزئیات بیش‌تری را در شرایط نامساعد محیطی مانند نبود نور کافی یا کنتراست شدید به ارمغان می‌آورد. از نظر اسکات استین، استفاده از سنسور بزرگ‌تر باعث کاهش میزان نویز و بهبود محسوس کیفیت تصویر شده است. همچنین انجام فوکوس هم سریع‌تر از قبل شده است. جلوه‌های ویژه‌ی روشنایی حالت پرتره که به صورت دیجیتالی پس‌زمینه‌‌ی تصویر را حذف می‌کنند، در حال حاضر کم‌تر از قبل مصنوعی به نظر می‌رسند اما هنوز هم در برخی از موارد کاستی‌هایی به همراه دارند. به علاوه، هدشات گرفته شده در حالت Portrait Lighting، هنوز دارای اثرات نامطلوب در لبه‌ی تصویر سوژه است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

اسکات باور دارد که فیس آیدی آیفون ۱۰ اس سریع‌تر از قبل شده است که کمک شایانی در بازگشایی سریع‌تر قبل گوشی هوشمند ساخت اپل می‌کند. اگرچه فیس آیدی در گوشی جدید عملکرد سریع‌تری دارد اما باز هم به اندازه‌ی کافی هیجان‌انگیز نیست. سرعت عملکرد فیس آیدی اکنون به طور تقریبی سریع‌تر از حسگر اثر انگشت شده است. اما هنوز لازم است که گوشی را در فاصله و زاویه‌ی مشخصی از صورت نگاه دارید. از نظر نویسنده، فیس آیدی عملکرد بهتری دارد اما منحنی یادگیری برای اشارات حرکت صورت کاربر سردرگم کننده‌تر از پیش شده است. به‌علاوه هنوز برای کاربرانی که برای اولین بار از سیستم اسکنر اثر انگشت موجود در دکمه‌ی هوم به این سیستم جدید کوچ کرده باشند، اندکی مرموز به نظر می‌رسد.

قابلیت HDR هوشمند، حتی کیفیت ویدئوهایی با رزولوشن پایین را هم بهبود می‌بخشد

توانایی ضبط ویدئوی آیفون ۱۰ اس در نظر نویسنده‌ی سی‌نت جالب توجه است. افزوده شدن قابلیت HDR برای تنظیم کنتراست به صورت خودکار و لرزشگیر مضاعف، حتی کیفیت ویدئوهای ضبط شده با رزولوشن 1080p در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای را هم جذاب‌تر از قبل می‌کند. قابلیت لرزشگیری آیفون ۱۰ اس به قدری بالا است که حتی فیلم‌برداری در حال راه رفتن هم دارای کم‌ترین میزان لرزش ممکن است؛ به گونه‌ای که حس استفاده از یک دستگاه لرزشگیر جانبی را به کاربر القا می‌کند. میکروفون‌های آیفون ۱۰ اس به ادعای اپل اکنون قادر به ضبط صدای استریو واقعی هستند اما نویسنده در استفاده‌ی معمولی روزانه‌ی خود تفاوت قابل توجهی حس نکرده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

صدای اسپیکرهای آیفون ۱۰ اس از لحاظ وضوح، کیفیت و بلندی بهتر از اسپیکرهای موجود در آیفون ۱۰ است. بلندی صدای آیفون ۱۰ اس به قدری بوده است که اطرافیان اسکات طی بررسی گوشی، اغلب درخواست کاهش صدای گوشی را کرده‌اند. صدای فیلم و ویدئو گیم روی آیفون ۱۰ اس اپل بسیار عالی بوده و به طور تقریبی تجربه‌ی صدایی مشابه با آیپد پرو ارائه داده است.

گوشی جدید اپل و هیچ کدام از گوشی‌های سایر شرکت‌ها هنوز از 5G پشتیبانی نمی‌کنند. به علاوه این‌که، در عمل هنوز هیچ اپراتوری اقدام به ارائه‌ی رسمی فناوری یاد شده نکرده است؛ اما اسکات معتقد است که سرعت اینترنت بی‌سیم گیگابیت LTE آیفون ۱۰ اس، همانند تجربه‌ی اینترنت 5G به نظر می‌رسد. طبق نتایج آزمون سرعت اینترنت وب‌سایت سی‌نت با سیم کارت متعلق به شرکت Verizon، آیفون ۱۰ اس موفق به دستیابی به سرعت اینترنت ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه‌ای شده است. در حالی که سرعت دانلود آیفون ۱۰ با سیم کارت مشابه، ۱۷۰ مگابیت بر ثانیه به دست آمده است. برای مقایسه‌ی بهتر و درک تفاوت سرعت، باید اظهار کنیم که سرعت اینترنت خانگی اسکات فقط ۸۵ مگابیت بر ثانیه بوده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

به باور اسکات، آیفون ۱۰ اس و به ویژه آیفون ۱۰ اس مکس دارای نمایشگر بزرگ‌تر به خاطر مجهز بودن به پردازنده‌ی توانمندتر A12 بایونیک، بهترین گزینه برای بهره‌مندی از گیمینگ یا محتوای واقعیت افزوده است. شاید بتوان تجربه‌ی واقعیت افزوده در آیفون ۱۰ اس را به خاطر افزایش سرعت، کیفیت و عملکرد آن، یکی از جهش‌های اساسی پرچم‌داران جدید اپل برشمرد. طبق بررسی‌های اسکات، کیفیت ویدئو و میزان رزولوشن پس‌زمینه‌ی موجود در نرم‌افزارهای واقعیت افزوده به میزان قابل توجهی ارتقا یافته است. بهبودهای یاد شده به لطف بهینه‌تر شدن موتور عصبی مورد استفاده برای یادگیری ماشین و گرافیک رایانه‌ای واقع‌بینانه حاصل شده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

اسکات از دیگر پیشرفت‌ها و ویژگی‌های برتر آیفون ۱۰ اس به مقاومت بیش‌تر در برابر نفوذ آب با دریافت گواهی IP68، شیشه‌ی مقاوم‌تر درمقابل خراشیدگی، پشتیبانی از سیم کارت دوگانه در مدل‌های آنلاک شده، شارژ بی‌سیم بهتر، نمایشگر HDR درخشان‌تر و بهبود یافته، امکان اسکن NFC بدون اجرای هیچ نرم‌افزاری و بازگشت رنگ طلایی اشاره کرده است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

وب‌سایت سی‌نت، قیمت گزاف و حذف شدن مبدل جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری به لایتنینگ را نکته‌ای منفی برای آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس پلاس تلقی کرده است. به اعتقاد اسکات، دارندگان آیفون ۱۰ نیازی به ارتقاء گوشی هوشمند خود ندارند و سایر کاربران هم باید قبل از اقدام به خرید آیفون ۱۰ اس، منتظر عرضه‌ی رسمی آیفون ۱۰ آر مقرون به صرفه باشند.

اگر مقاله‌ی جاری را به طور کامل و دقیق مطالعه کرده باشید، به طور قطع متوجه شده‌اید که هر ۴ وب‌سایت برتر فناوری بر سر قیمت گزاف آیفون XS و انتظار تا زمان عرضه‌ی آیفون میان‌رده‌ی XR اپل اتفاق نظر دارند.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

آیفون XS Max گوشی هوشمندی غول‌پیکر با هزینه‌ی هنگفت است

به نظر شخص بنده به ویژه با وجود استفاده از مواد اولیه بازیافتی برای ساخت برخی از قطعات داخلی آیفون ۱۰ اس مانند برد منطقی، دریافت هزینه‌ی بیش از ۱۰۰۰ دلاری از خریداران اندکی دور از انصاف است. البته طبق معمول موضوع یاد شده از ارزش‌های اپل و کیفیت ساخت آن چیزی کم نمی‌کند. پس نباید نگران کیفیت پایین قطعات داخلی باشیم؛ زیرا اپل به طور قطع کیفیت مواد بازیافتی را برای استفاده در گوشی هوشمند پرچم‌دار خود تایید کرده که از آن بهره می‌برد. بحث اصلی از مطرح کردن این موضوع، درباره‌ی برچسب قیمت گوشی است که با این اوصاف باید ارزان‌تر از قیمت حاضر در نظر گرفته می‌شد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max - آیفون 10 اس / iPhone Xs

همان‌طور که می‌دانید، پرچم‌داران جدید اپل از جنبه‌های مختلف سخت‌افزاری بسیار شبیه به آیفون ۱۰ هستند که در طول یکسال گذشته به خوبی امتحان خود را پس داده است. بنابراین از آنجایی که مشت نمونه‌ی خروار است، صرف نظر از قیمت گزاف، می‌توان با اطمینان خاطر از کیفیت ساخت بالا و قابل اطمینان آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس، اقدام به خرید آن‌ها کرد. البته تا زمانی که پرچم‌داران اپل به طور عملی در زومیت مورد بررسی قرار نگیرند، نمی‌توان با اطمینان بالا در این باره اظهار نظر کرد. منتظر مقاله‌ی بررسی موشکافانه‌ی آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس در زومیت باشید.

نظرات و نتایج بررسی برترین وب‌سایت‌های فناوری از پرچم‌داران اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گوشی هوشمند فعلی شما چیست؟ آیا با وجود قیمت گزاف آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس حاضر به خرید آن‌ها و ارتقاء گوشی خود هستید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی مشخصات فنی کامل و قیمت گوشی‌های مختلف از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات