نمایش دیدنی فراری لافراری با دریفت

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برای اولین‌بار، یک کانال یوتیوب به نام Florian Merckx ویدیویی جدید منتشر کرده است که در آن با یک فراری لافراری اقدام به دریفت زدن می‌کند.
تبلیغات

اگر در گوگل کلمه‌ی فراری دریفت را سرچ کنید به نتایج جالبی برخواهید خورد. چون خودروهای فراری چندان مناسب دریفت زدن نیست‌اند و کسی هم از آن‌ها برای دریفت استفاده نمی‌کند. اما نتایج این جستجو بسیار جالب است. برای مثال در این جستجو به یک فراری GT86 برخواهید خورد که در کاپوت آن پیشرانه‌ی فراری 458 ایتالیا قرار گرفته است و یک خودروی ساخته شده برای دریفت زدن و قدرتمند شده است. با اینکه خودروهای فراری چندان مورد توجه دریفت بازان نیست‌اند اما این مورد نتواسته از کنجکاوی یک عده برای انجام این عمل با یک خودروی فراری جلوگیری کند.

Ferrari LaFerrari Aperta

کانال یوتیوب Florian Merckx با یک فراری لافراری که یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین محصولات فراری است، اقدام به دریفت زدن می‌کند. این ویدئو را در انتهای مطلب برای شما قرار داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه تماشای آنرا از دست ندهید. در این ویدئو، راننده اقدام به دریف زدن در یک منطقه‌ی حاشیه شهر می‌کند و حتی در برخی موارد خودرو را به خاک می‌زند. موضوع جالب توجه این است که ابرخودروی ۹۵۰ اسب بخاری توانایی عجیبی در دریفت زدن دارد.

بیایید نگاهی به مشخصات لافراری داشته باشیم تا بفهمیم این توانایی بالا در دریفت زدن از کجا نشات می‌گیرد. فراری لافراری به یک پیشرانه‌ی V12 با حجم ۶.۳ لیتر از نوع تنفس طبیعی مجهز است که در کنار آن از یک موتور الکتریکی نیز استفاده شده است. پیشرانه‌ی درون سوز این خودرو می‌تواند ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این قدرت با اضافه شدن اسب بخار و گشتاور پیشرانه‌ی الکتریکی به ۹۵۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیتون متر گشتاور می‌رسد. برای انتقال نیرو به چرخ‌های عقب نیز از جعبه دنده‌ی دو کلاچه‌ی خودکار هفت سرعته استفاده شده است.

با دیدن ویدئو به این نتیجه می‌رسیم که فراری لافراری همان قدر که برای رکورد زدن در پیست نوربرگ‌رینگ مناسب است، در دریف زدن نیز توانایی بالایی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات