آمار توزیع نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید؛ رشد ۲.۵ درصدی اوریو

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آمار توزیع نسخه‌های اندروید در آگوست ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که سهم نسخه ۸ اوریو ۲.۵ درصد افزایش داشته است؛ اما نوقا همچنان محبوب‌ترین نسخه محسوب می‌شود.
تبلیغات

با پایان یافتن ماه آگوست، روز جمعه، ارقام و نمودار مربوط به آمار توزیع نسخه‌های اندروید در این ماه منتشر شد. هرچند اندروید ۹ چندی پیش به‌صورت رسمی از راه رسید؛ اما نباید انتظار مشاهده‌ی آن را در این نتایج داشت. براساس آمار به‌دست‌آمده از تمام دستگاه‌های اندرویدی که در هفت روز گذشته از پلی استور گوگل بازدید کرده‌اند، کمتر از یک درصد از گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید، آخرین و بزرگترین نسخه از این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد که اندروید ۷ نوقا در حال حاضر با مجموع ۳۰.۸ درصد سهم که از آن بین، ۱۰.۵ درصد متعلق به اندروید ۷.۰ و ۲۰.۳ درصد متعلق به اندروید ۷.۱ است، کماکان محبوب‌ترین نسخه‌ی سیستم‌عامل گوگل محسوب می‌شود. گزارش اخیر نشان می‌دهد که آمار استفاده از اندروید ۷ از ماه گذشته تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. اندروید ۸.۰ و ۸.۱ نیز اکنون با رشدی ۲.۵ درصدی در مقایسه با گزارش پیشین، در ۱۴.۶ درصد از دستگاه‌های اندرویدی یافت می‌شوند. با اندکی دقت بیشتر می‌توان دلیل راه پیدا نکردن اندروید ۹ پای را به این فهرست دریافت. در واقع پیش از آنکه شاهد حضور جدیدترین نسخه‌ی اندروید در آمار توزیع این سیستم‌عامل باشیم، نیازمند است که گوشی‌های بیشتری اندروید ۸ اوریو را اجرا کنند. در حال حاضر، اندروید ۹ تنها روی گوشی‌های پیکسل گوگل و اسنشال فون قابل دسترسی است.

Android distribution August

پس از نوقا، بیشترین توزیع اندروید متعلق به نسخه‌ی ۶ مارشمالو با ۲۲.۷ درصد سهم است؛ این در حالی است که این نسخه از سیستم‌عامل گوگل تا ماه قبل اندکی سهم بیشتر (۲۳.۵ درصد) در اختیار داشت. اندروید ۵ و ۵.۱ لالی‌پاپ نیز همان سهم پیشین خود را حفظ کرده و روی ۱۹.۲ درصد از دستگاه‌ها در حال اجرا هستند و پس از آن اندروید ۴.۴ کیت‌کت با ۸.۶ درصد در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد.

جلی‌بین (۴.۱) همچنان روی ۳.۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود؛ در حالی که اندروید ۴ ساندویچ بستنی و ۲.۳ نان زنجبیلی هرکدام سه درصد از مجموع دستگاه‌هایی را تشکیل می‌دهند که در هفته‌ی گذشته از پلی استور بازدید کرده‌اند. نکته‌ی جالب توجه و البته عجیب این است که سهم نسخه‌ی نان زنجبیلی از ماه گذشته تاکنون ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات