تورسوس، اولین اتوبوس آفرود جهان معرفی شد

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک شرکت نوپا به نام Torsus Praetorian اعلام کرده است که اولین اتوبوس آفرودی سنگین جهان را ساخته است و در ادامه نگاهی به این خودروی عجیب و جالب خواهیم داشت.
تبلیغات

احتمالا تا کنون هیچ یک از ما به سفرهای خارج جاده با اتوبوس فکر نکرده‌ایم؛ اما این دقیقا چیزی است که به ذهن مهندسان Torsus Praetorian رسیده است و آن‌ها اعلام کرده اند که موفق به تولید اولین اتوبوس سنگین آفرود در جهان شده‌اند. اتوبوس تورسوس، توانایی حمل ۳۵ سرنشین دارد. ارتفاع کف از سطح زمین این اتوبوس ۴۰۰ میلی‌متر است و توانایی عبور از آب به عمق ۷۰۰ میلی‌متر را دارد. چنین مشخصاتی برای یک اتوبوس قابل توجه هستند و تورسوس کاملا برای افراد ماجراجویی که به صورت گروهی به طبیعت گردی می‌روند طراحی شده است. البته این اتوبوس کاربردهای بیشتری دارد و می‌توان از آن برای عبور و مرور در معادن و حتی دسترسی به مکان‌های صعب العبور در شرایط اورژانسی استفاده کرد.

Torsus

در بخش فنی اتوبوس آفرودر تورسوس از یک پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی دیزلی با حجم 6.9 لیتر استفاده شده است که می‌تواند ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت تارسوس نیز برای ایمنی بیشتر به صورت الکترونیکی روی ۱۱۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته از اهمیت آیرودینامیک نیز نباید در این محدودیت چشم پوشی کرد چون سرعت‌گیری این اتوبوس با چنین ابعادی در سرعت بالا همانند حرکت دادن یک دیوار، محدودیت‌های آیرودینامیکی زیادی دارد.

Torsus

تارسوس با وجود اینکه یک خودروی همه کاره و بسیار کاربردی است اما برخلاف ظاهر خشن خود، دارای کابینی بسیار لوکس است. صندلی‌های راحت این اتوبوس هر یک دارای کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای هستند و یک سیستم DVD پلیر مرکزی نیز وجود دارد. هر یک از صندلی‌ها به خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع و نورپردازی مستقل مجهز هستند. در انتها نیز باید به شیشه‌های دودی تیره رنگ این خودرو اشاره کرد.

اتوبوس تارسوس هم در نسخه‌ی فرمان راست و هم در نسخه‌ی فرمان چپ قابل سفارش است و به این ترتیب می‌توان این خودرو را در هر کشوری مورد استفاده قرار داد. تارسوس با اینکه یک خودروی عجیب و نامعمول است اما قابلیت‌های بالایی دارد و می‌توان در موارد مختلف، حتی سرویس مدرسه در مناطق خاص، از آن استفاده کرد. 

Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
Torsus
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات