شاسی بلند سئات تاراکو، رونمایی شد

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
بزرگ‌ترین خودروساز اسپانیا و زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن، از شاسی‌بلند تاراکو رونمایی کرد؛ جدیدترین محصول سئات تا اواخر امسال به بازار اروپا عرضه می‌شود.
تبلیغات

با معرفی شاسی‌بلند تاراکو (Tarraco) که به مدل‌های کوچک‌تر کراس‌اور آتکا (Ateca) و آرونا (Arona) می‌پیوندد، سئات (SEAT) نیز به بازار بزرگ خودروهای شاسی‌بلند اروپا پیوست. بسته به نیازهای خریداران، آن‌ها می‌توانند سئات تاراکو را با نسخه پنج سرنشین یا اضافه کردن ردیف سوم اختیاری به منظور افزایش کل ظرفیت به هفت نفر تهیه کنند.

سئات تاراکو نام خود را از شهر تاراگونا اسپانیا در ساحل دریای مدیترانه گرفته است و بر پلت‌فرم MQB گروه خودروسازی فولکس‌واگن سوار می‌شود که به آن اجازه می‌دهد تا طول شاسی‌بلند به ۴،۷۳۵ میلی‌متر برسد. خریداران شاسی‌بلند تاراکو می‌توانند از میان هشت رنگ بیرونی انتخاب کنند: استتار تیره، سفید اریکس، نقره‌ای رفلکس، آبی اقیانوسی، خاکستری ایندیوم، تیتانیوم بژ، سیاه سیر و خاکستری اورانوسی.

SEAT Tarraco SUV / شاسی‌بلند سئات تاراکو

در فضای داخلی، سئات تاراکو با نمایشگر دیجیتال داشبورد مجازی ۱۰.۲۵ اینچ (۲۶ سانتی‌متر) عرضه می‌شود. صفحه نمایش سیستم اطلاعاتی و سرگرمی ۸ اینچی (۲۰.۳ سانتی‌متر) در بالای بخش مرکزی داشبورد وجود دارد و این سیستم با قابلیت اختیاری کنترل ژست راننده در دسترس است.

SEAT Tarraco SUV / شاسی‌بلند سئات تاراکو

چهار نوع سیستم محرکه هنگام عرضه در دسترس خریداران هستند. گزینه پایه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار است و همراه با جعبه دنده دستی ۶ سرعته و سیستم محرک جلو عرضه خواهد شد. خریداران می‌توانند آن را به پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۹۰ اسب بخار قدرت، همراه با سیستم تمام چرخ محرک و جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته ارتقا دهند. پیشرانه ۲.۰ لیتری توربودیزل نیز با قدرت ۱۵۰ یا ۱۹۰ اسب بخار موجود است. هر دوی این پیشرانه‌ها دارای سیستم تمام چرخ محرک هستند، اما نسخه ضعیف‌تر با جعبه دنده ۶ سرعته همراه است، در حالی که نوع قوی‌تر از جعبه دنده DSG هفت سرعته بهره می‌برد.

SEAT Tarraco SUV / شاسی‌بلند سئات تاراکو

سئات تعهد می‌کند که شاسی‌بلند تاراکو بعدا به "فناوری‌های مدرن سیستم محرکه" مجهز می‌شود، که احتمالا به این معنی است که نسخه هیبریدی سئات تاراکو در راه خواهد بود.

هنگامی که رانندگان در مسیر جاده قرار می‌گیرند، به مجموعه‌ای گسترده از سیستم‌های دستیار راننده دسترسی پیدا می‌کنند تا ایمنی سرنشینان حفظ شود. تمام تیپ‌های شاسی‌بلند سئات تاراکو با سیستم دستیار راننده جلوی خودرو برای تشخیص عابران و دوچرخه‌سواران، دستیار نگهداری در خط حرکت، تماس ایمنی خودکار، دستیار هشدار تصادف و سیستم تشخیص غلت خودرو ارائه می‌شوند. به عنوان گزینه‌های اختیاری، مشتریان می‌توانند سیستم پایش نقطه کور دید راننده، دستیار ترافیک، کنترل کروز انطباقی، دستیار نور و دستیار اضطراری را به شاسی‌بلند سئات تاراکو اضافه کنند.

فروش سئات تاراکو تا پایان سال جاری میلادی در اروپا آغاز خواهد شد. کارخانه گروه فولکس‌واگن در ولفسبورگ آلمان، تولید این شاسی‌بلند جدید را بر عهده خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات