آئودی ای-ترون ۲۰۱۹ رسما رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
اولین کراس‌اور تمام برقی آئودی با نام E-Tron، با شعاع حرکتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر و قدرت ۳۵۵ اسب بخار، سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.
تبلیغات

پس از جگوار I-Pace و مرسدس‌بنز EQC، آئودی ای-ترون سومین کراس‌اور تمام برقی اروپا است که در سال ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود. همانند EQC مرسدس، ای-ترون (E-Tron) اولین کراس‌اور تمام برقی برند سازنده است که باهدف تمرکز بیشتر بر فناوری خودروهای الکتریکی عرضه خواهد شد.

Audi E-Tron 2019

ای-ترون را می‌توان یکی از سرسخت‌ترین رقبای تسلا مدل X دانست؛ این مدل اولین بار سال ۲۰۱۶ معرفی شد تا پاسخ روشن آئودی به درخواست مقامات فولکس واگن مبنی بر الکتریکی بودن تمام محصولات تا سال ۲۰۳۰ باشد. تغییر جهت باسرعت غول خودروسازی آلمان به‌سمت فناوری خودروهای برقی، کاملاً متوجه رسوایی آلایندگی خودروهای دیزل این شرکت است که تا امروز بسیاری از برندهای دیگر را هم تحت تأثیر قرار داده است.

اوایل تابستان سال جاری، مدیرعامل آئودی با اتهام دست داشتن در رسوایی دیزل‌گیت فولکس واگن بازداشت شد؛ این اتفاق در آستانه‌ی رونمایی رسمی ای-ترون بود و درواقع این مدل روزانه با تیراژ ۲۰۰ دستگاه تولید می‌شد. پس از این تصاویر زیادی با پوشش پروتوتایپ منتشر شد و مدیرعامل موقت آئودی، نوید خودرویی تمام‌عیار را داد. سرانجام روز گذشته، آئودی ای-ترون رسماً در سان فرانسیسکو رونمایی شد.

Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019

هنوز اطلاعات و مشخصات کامل ای-ترون اعلام نشده و باید تا نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، منتظر بمانیم، اما جزئیات مهم یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودروهای برقی؛ شعاع حرکتی منتشر شد. آئودی ای-ترون بر اساس آزمایش آلایندگی و مصرف سوخت جدید WLTP اروپا، با هر بار شارژ بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. البته این شعاع حرکتی تخمینی است و درحال حاضر آزمایش‌های پیش‌تولید برای افزایش آن انجام می‌شود؛ شعاع حرکتی نهایی در سال ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد. برای مقایسه، شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر مشابه مرسدس EQC است اما جگوار I-Pace در هر ۴۷۰ کیلومتر نیاز به شارژ دوباره دارد. مدیر ارشد بخش قوای فنی پروژه‌ی طراحی ای-ترون اشاره کرده است که شعاع حرکتی نهایی اولین کراس‌اور تمام برقی آئودی، بیش از ۴۵۰ کیلومتر خواهد بود.

Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019

ظرفیت پک باتری ای-ترون ۹۵ کیلووات ساعت بوده که از تمام خودروهای برقی فعلی بازار جهانی، به‌جز تیپ 100D تسلا مدل X با ۱۰۰ کیلووات ساعت، بیشتری است؛ با استفاده از شارژر سریع ۱۵۰ کیلووات، ۸۰ درصد ظرفیت باتری ای-ترون در زمان ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. شارژر ۱۱ کیلوواتی همراه خودرو، ای-ترون را در ۸.۵ ساعت فول شارژ می‌کند؛  شارژر ۲۲ کیلوواتی که در قالب آپشن ارائه می‌شود، این زمان را به نیمه می‌رساند.

در هر محور ای-ترون یک موتور برقی قرار گرفته است؛ موتور برقی در محور جلو ۱۶۸ و محور عقب ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا درمجموع، حدود ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۱ نیوتن‌متر گشتاور از طریق سیستم تمام چرخ محرک (AWD) به سطح جاده وارد شود؛ اما در حالت حداکثر قدرت (Boost Mode)، ای-ترون ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. آئودی ای-ترون با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در دو حالت استاندارد و حداکثر قدرت، به‌ترتیب در زمان ۶.۴ و ۵.۵ ثانیه به سرعت  ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019

مقامات آئودی اشاره کردند که هدف از تولید ای-ترون، ارائه‌ی یک خودروی تمام برقی پرفرمنس نیست، بلکه مقصود اصلی تولید یک خودروی کراس‌اور خانوداگی جادار با کاربری رانندگی روزمره است. سیستم بازیابی انرژی ترمز، در حالت میانگین حدود ۳۰ درصد به افزایش شعاع حرکتی ای-ترون کمک می‌کند. ای-ترون که از لحاظ ابعاد در میانه‌ی Q5 و Q7 قرار می‌گیرد، از ویژگی‌های طراحی منحصربه‌فرد استفاده کرده است تا در برابر دیگر مدل‌های تولیدی آئودی، متفاوت باشد. جلوپنجره‌ی تک فریم آئودی همچنان در نمای جلویی جلب توجه می‌کند اما شیارهای آن با رنگ روشن‌تری در ای-ترون تزئین شده است. رینگ‌های کاملاً جدید و استفاده از دوربین به‌جای آینه‌های جانبی، از ویژگی‌های متفاوت ای-ترون است.

در کابین، ای-ترون مانند دیگر محصولات لوکس آئودی است؛ سه نمایشگر، شامل پنل دیجیتال فرمان با وضوح 720p و نمایشگرهای لمسی ۱۰.۱ سیستم اطلاعت و سرگرمی و ۸.۸ اینچ تهویه‌ی مطبوع ، فضای داخلی این مدل را مدرن و فوق‌العاده جذاب نشان می‌دهند. علاوه بر این، آپشن دوربین‌های جانبی هم در ای-ترون وجود دارد که دو نمایشگر ۷ اینچ دیگر در گوشه‌های داشبورد، به کابین اضافه می‌شود. آئودی ای-ترون یکی از جادارترین خودروهای برقی بازار خواهد بود. ۶۶۰ لیتر فضا در صندوق عقب (۱۶۰ لیتر بیشتر از مرسدس EQC) به‌همراه ۶۰ لیتر دیگر در کاپوت، برای جاسازی لوازم موردنیاز مسافرت کافی است. علاوه بر این، محصول تمام برقی مهندسان اینگولشتات، توانایی کشش ۱۸۰۰ کیلوگرم تریلر را هم دارد.

Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019
Audi E-Tron 2019

اولین کراس‌اور برقی آئودی با ظرفیت ۵ سرنشین و قیمت پایه‌ی ۷۴ هزار و ۸۰۰ دلار، اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار جهانی خواهد رسید. سیستم تعلیق بادی، رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچ، چراغ‌های تمام LED، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، سان‌روف پانورامیک، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و بسیاری دیگر از تجهیزات رفاهی به‌صورت کاملاً استاندارد همراه ای-ترون در دسترس هستند. با سفارش آپشن‌های متنوع مانند پکیج سیستم کمک‌راننده و ایمنی، صندلی ماساژور، نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD)، باز و بسته شدن برقی درها و انواع گجت‌های مدرن قیمت آئودی ای-ترون جذاب به ۸۱ هزار و ۸۰۰ دلار هم می‌رسد.

بر اساس گفته‌های مقامات این شرکت آلمانی، نسخه‌ی اولیه‌ی ای-ترون موسوم به First Edition مجهز به رینگ‌های ۲۱ اینچ، رنگ خاکستری بدنه، کالیپرهای ترمز نارنجی رنگ، کابین چرمی و سیاه رنگ و دوربین دید در شب با قیمت ۸۶ هزار و ۷۰۰ دلار در تعداد ۹۹۹ دستگاه فروخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات