DS 3 کراس‌بک؛ جدیدترین محصول دی اس معرفی شد

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
دی‌اس، به عنوان خودروساز لوکس زیرمجموعه‌ی سیتروئن فعالیت می‌کند. روز گذشته، این برند از کراس‌اور کوچک و جدید خود با نام DS3 کراس‌بک، رونمایی کرد.
تبلیغات

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرهای کوتاه، DS سرانجام از جدیدترین کراس‌اور خود رونمایی کرد. این خودرو DS3 کراس‌بک نام دارد و کوچکتر از DS7 کراس‌بک است. کلاس خودروهای کراس‌اور کامپکت یا به اصطلاحا شاسی‌بلندهای جمع و جور در بازار اروپا محبوبیت زیادی دارد و به همین روال DS تصمیم گرفته تا محصول جدید خود را در این کلاس طراحی و به تولید برساند.

ِDS3 Crossback

DS 3  کراس‌بک همانند DS7  کراس‌بک طراحی شکیل و لوکس دارد که با استفاده از تزئینات کرومی در طراحی نمای جلو، دیده می‌شود. ظاهر چراغ‌های جلو در این خودرو نیز طراحی ساده و در عین حال خاصی دارد که کاملا مختص به این مدل است و در هیچ برند دیگری یافته نمی‌شود. در بخش عقب نیز تاکید زیادی بر خطوط افقی به چشم می‌خورد.

دی‌اس، همچنین از طراحی ویژه برای دربهای عقب DS3 کراس‌بک استفاده کرده است. طراحی این درها به گونه‌ای است که ممکن است فکر کنید با یک خودروی کوپه رو به رو هستید ضمن اینکه ظاهر این درب‌ها سبب شده تا نمای جانبی خودرو در بخش عقبی به مدل DS3 سه در نیز شباهت داشته باشد.

برخلاف انتظار شیشه‌های عقب قابلیت باز شدن دارند، اما همانند دیگر خودروها، به طور کامل پایین کشیده نمی‌شوند. آن‌ها را پایین بکشید و بخشی از  شیشه بیرون می‌ماند. یکی از قسمت‌های جذاب طراحی DS 3 کراس‌بک، دستگیره‌های در هستند که به صورت مخفی تعبیه شده‌اند و به این ترتیب تاثیری روی آیرودینامیک خودرو نداشته باشند. طراحی این دستگیره‌ها را می‌توان افتباسی از تسلا مدل S و تسلا مدل X دانست.

DS 3 Crossback (2019)

  در بخش عقبی DS 3 کراس‌بک نیز آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند، دیفیوزر بزرگ این خودرو است که کمی به جگوار E-Pace  شباهت دارد. زاویه شیشه‌ی عقب نیز نسبت به سایر کراس‌اورهای موجود در بازار کمی بیشتر است و از این نظر نیز می‌توان آن را شبیه مازراتی لوانته دانست. در کل باید طراحی DS3 کراس‌بک را یک طراحی شیک و موفق دانست و به سختی می‌توان از آن ایراد گرفته.

DS 3 Crossback (2019)

DS3 کراس‌بک روی پلتفرم CMP توسعه یافته است. استفاده از این پلتفرم به متخصصین DS این امکان را داده است تا از قطعات مشترک بین مدل‌ها استفاده کنند. در بخش ابعاد خارجی DS 3 کراس‌بک دارای طول ۴.۱۲ متر، عرض ۱.۷۹ متر و ارتفاع ۱.۵۴ متر است. با ورود به داخل کابین DS 3 کراس‌بک به خوبی می‌توانید عناصر لوکس و خاص DS را مشاهده کنید. طراحی داخلی کاملا جدید است و به خصوص در کنسول مرکزی کمتر شباهتی به سایر محصولات DS دارد. نشانگرهای روبروی راننده به صورت کاملا دیجیتالی هستند و در بالای کنسول مرکزی نیز یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۳ اینچی نصب شده است. لازم است بدانید این نمایشگر بزرگ‌ترین نمایشگری است که می‌توانید در این کلاس خودرویی پیدا کنید. با توجه به طراحی شیب‌دار سقف، فضای صندوق بار چندان بزرگ نیست و به ۳۵۰ لیتر می‌رسد که البته برای انجام سفرهای کوچک کفایت می‌کند.

DS 3 Crossback (2019)

یکی از ایراداتی که می‌توان به DS 3 کراس‌بک وارد دانست، فقدان NIGHT VISION یا همان سیستم دید در شب است. البته به جای این فناروی، DS سیستم رانندگی نیمه خودکار سطح ۲ را روی این خودرو نصب کرده است.

پلتفرم CMP همانطور که از نام آن پیدا است (Common Modular Platform) مشابهت زیادی با پلتفرم e-CMP شرکت DS دارد تا در آینده نسخه‌ی الکتریکی این خودرو به بازار عرضه شود. پلتفرم  CMP در محصولات DS نیز مورد استفاده قرار گرفته است و نسل آینده‌ی پژو 208 نیز قرار است روی این پلتفرم ساخته شود.

در بخش فنی DS سه نوع پیشرانه‌ی بنزینی را برای کراس‌بک در نظر گرفته است. ارزان‌ترین نمونه از سری PureTech، دارای پیشرانه‌ی ۳ سیلندر با حجم ۱.۲ لیتر است. این پیشرانه با سه نوع قدرت خروجی مختلف عرضه خواهد شد که به ترتیب ۱۰۰، ۱۳۰ و ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارند. خریداران اروپایی می‌توانند نسبت به خرید نسخه‌ی دیزلی این خودرو هم اقدام کنند. پیشرانه‌ی دیزلی این خودرو از سری BLUE HDI و با حجم ۱.۵ لیتر، در دو نسخه‌ی ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخاری به بازار عرضه خواهد شد. انتقال نیرو به هر چهار چرخ انجام می‌شود و برای این کار DS از یک جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی و یا جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار EAT 8 استفاده ‌می‌کند.

DS 3 Crossback (2019)

خبر خوب برای طرفداران خودروهای برقی این است که DS مدل برقی این خودرو را حتی زودتر از مدل هیبریدی به بازار عرضه می‌کند. نام این خودرو DS 3 Crossback E-Tense است و به یک پیشرانه‌ی برقی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر دارد. این مدل از یک باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد. برای شارژ باتری نیز از سیستم بازیابی انرژی ترمزها استفاده شده است و با استفاده از یک شارژر سریع ۱۰۰ کیلووات ساعتی می‌توان ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌ها را در زمان ۳۰ دقیقه شارژ نمود. پر شدن کامل این باتری‌ها نیز با شارژر دیواری تک فاز ۷ ساعت و با شارژر سه فاز ۵ ساعت زمان می‌برد. البته اگر بخواهید با سوکت‌های عادی داخل خانه باتری را شارژ کنید به ۲۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

طبق تست‌های انجام شده توسط WLTP، مدل برقی DS3 می‌تواند با هر بار شارژ مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. رونمایی عمومی از DS3  کراس‌بک در نمایشگاه خودروی پاریس انجام خواهد شد و این خودرو از بهار سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود.

ِDS3 Crossback

دی‌اس این محصول را در بازار ایالات متحده عرضه نمی‌کند. مشتریانی که خواهان مدل برقی این خودرو هستند باید تا زمستان آینده صبر کنند. مدل هیبریدی کمی دیرتر به بازار خواهد آمد و احتمالا سال ۲۰۲۲ طول عرضه خواهد شد. قیمت مدل‌های مختلف این خودرو هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات