شاسی بلند و سدان وین فست ویتنام، با طراحی پینین فارینا معرفی شدند

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اولین محصولات شرکت خودروسازی وین‌فست ویتنام، با طراحی پینین‌فارینا معرفی شدند. برند ویتنامی در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، شرکت می‌کند.
تبلیغات

شرکت تازه تأسیس وین‌فست (VinFast) که در تلاش است به‌عنوان اولین خودروساز ویتنام شناخته شود، با دو محصول جدید در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸، حاضر خواهد شد. اگر مجذوب طراحی برند ویتنامی شده‌اید، اصلاً جای تعجب نیست؛ هنرمندان استودیوی پینین‌فارینا (Pininfarina)، طراح این محصولات هستند.

VinFast

بزرگ‌ترین ویژگی در طراحی را می‌توان خاص بودن آن دانست؛ نماد V شکل وین‌فست که در هر دو خودرو کاملاً مشخص بوده، به‌صورت هوشمندانه با چراغ‌های تمام LED جلو و عقب ترکیب شده است. اما نکته‌ی بسیار جالب در طراحی این دو خودرو، ارتباط مستقیم با سلیقه‌ی مردم کشور ویتنام است. سال گذشته مهندسان وین‌فست ۲۰ مدل مفهومی با طرحی استودیوها و شرکت‌های مختلف در اختیار مردم گذاشته‌اند. ۶۲ هزار نفر در نظرسنجی وین‌فست شرکت کرده‌اند تا دو مدل سدان و کراس‌اور منتخب برای منبع الهام طراحان پینین‌فراینا برگزیده شود. در واقع این دو مدل بر اساس کانسپت‌های اولیه‌ی استودیوی رقیب پینین‌فارینا؛ ایتال‌دیزاین (ItalDesign) طراحی شده‌اند.

VinFast

هدف نهایی مقامات وین‌فست، تولید این دو مدل سدان و شاسی‌بلند بدون نام ، تا اواخر سال ۲۰۱۹ بوده، اما هنوز جزئیاتی از مشخصات فنی آن‌ها منتشر نشده است. وین‌فست به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت خوشه‌ای وین‌گروپ (VinGroup)، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه جهت تولید این دو مدل اختصاص داده و بر اساس شایعه‌های موجود، تولید مدل‌های کوچک‌تر مانند هاچ‌بک هم با این زبان طراحی،  در نظر گرفته شده است.

vinfast
VinFast
VinFast
VinFast
VinFast

دیوید لیون، مدیر بخش طراحی وین‌فست در مورد اولین محصولات این شرکت گفت:

اولین و مهم‌ترین نکته -در مورد طراحی این دو خودرو-  نشان V جلوپنجره بوده که جهت اشاره به کشور ویتنام و همچنین شرکت‌های وین‌گروپ و وین‌فست طراحی شده است. با همکاری طراحان پینین‌فارینا، ما به دقت هر خط بدنه را باهدف نمایش زیبایی ویتنام و ویژگی‌های خون گرم مردم این کشور شکل دادیم تا زبان طراحی مدرن و قابل دفاع در سطح جهانی، ایجاد شود.

وین‌فست با اولین محصولات خود در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ که از ۱۲ تا ۲۲ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، حاضر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات