تعداد اکانت‌های پی‌ پال از ۲۵۰ میلیون حساب فراتر رفت

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تبادلات مالی پی‌پال با ۲۵۰ میلیون اکانت فعال، پس از ویزا رتبه‌ی دوم صنعت تبادلات مالی را از آن خود کرده است.
تبلیغات

دن اسچولمن مدیر عامل PayPal موفقیت شرکت در پیشی گرفتن از ۲۵۰ میلیون حساب اکانت فعال در پست وبلاگش جشن گرفت. این نقطه عطف به‌دنبال بیش از ۲۰۰ میلیون حساب فعال در فوریه سال گذشته می‌باشد که نشان می‌دهد ۵۰ میلیون حساب در عرض ۱۸ ماه اضافه شده ‌است.

پی‌پال در عرصه‌ی تبادلات مالی نسبت به برخی از بازیگران سنتی این حوزه، کاربران بیشتری دارد. پی‌پال در بین امریکن اکسپرس با ۱۱۳ میلیون اکانت و ویزا با ۳.۲ میلیارد حساب در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

اسچولمن در وبلاگ خود اشاره کرده که اگر پی‌پال را یک کشور در نظر بگیریم، پنجمین کشور پرجمعیت جهان است و بالاتر از برزیل با ۲۱۰ میلیون نفر قرار می‌گیرد.

بخشی از توانایی پی‌پال برای حفظ و رشد پایه‌ی کاربر خود می‌تواند به وفاداری بالای مشتریانش نسبت داده شود. پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی Logica درباره‌ی آینده‌ی پول و مراودات مالی عنوان کردند که آن‌ها بیش از دو برابر پول نقد خود را در کیف پول پی‌پال نگه می‌دارند.

چنین جایگاهی نشان می‌دهد که دیگر نمی توان برای پی‌پال از عبارت برهم‌‌زننده‌ی بازار استفاده کرد و تا حد زیادی با تبدیل شدن به بازیگر بالغ این حوزه، ارتباط تنگاتنگی با چرخه‌ی اقتصادی مردم پید کرده است.

رشد کاربران پی پال

این رشد بزرگ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ ناشی از برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده‌ی قبلی است و مدیران ارشد این شرکت در حال تدوین استراتژی در مورد چگونگی رشد بیشتر در حوزه‌های دیگر هستند. تا همین چند وقت پیش حساب‌های کاربری در پایان نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ حدود ۲۴۴ میلیون اکانت بودند که در مقایسه با نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷، رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. کارشناسان همچنان به رشد بیشتر مشتریان امیدوار هستند. میانگین تعامل کاربران نسبت به مدت مشابه پارسال نیز رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

گذر از ۲۵۰ میلیون اکانت، نشان‌‌دهنده‌ی افزایش ۶ میلیون کاربر فقط در مدت ۳ ماه گذشته است. این موفقیت را می‌توان با تصاحب‌های اخیر شرکت مرتبط دانست که با افزایش ۲ درصدی رشد سالیانه نسبت به مدت مشابه پارسال تا ۲۷ درصد، به افزایش حجم تبادلات مالی آن در سه‌ماهه‌ی دوم سال تا حجم ۱۳۹ میلیارد دلار  کمک کرده‌‌اند.

پی پال

شرکت‌های زیر‌مجموعه و همکاران تجاری پی‌پال در افزایش حجم تبادلات مالی مجموعه، نقشی بیش از این نیز ایفا می‌کنند. این شرکت در یک مسابقه‌ی غارتگرانه، شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف صنعت پرداخت و تبادلات مالی را به تصاحب خود در‌می‌آورد که به بیان ساده نمی‌توان مفهومی جز رشد بی‌دردسر برای آن بیان کرد. تنها در ماه می و ژوئن امسال به تنهایی مالکیت ۴ شرکت به ارزش کل ۲.۷ میلیارد دلار به‌دست آورد و برای تصاحب بقیه شرکت‌ها هم ۳ میلیارد دلار کنار گذاشته است.

در عین حال پی‌پال در حال تشکیل طیف وسیعی از مشارکت‌ها در سراسر حوزه‌‌های مالی؛ اعم از بانک‌ها و شبکه‌های کارت به کارت تا شرکت‌های فناوری است. این خدمات به PayPal کمک می‌کنند تا با دسترسی به بازارهای جدید، مشتریان بیشتری جذب کند. تصاحب ۲.۲ میلیارد دلاری iZettle به حرکت در بازارهای جدید کمک خواهد کرد. شراکت با Itau Unibanco برزیل نیز باعث گسترش خدمات تخصصی پی‌پال به مشتریان و بازرگانان این منطقه خواهد شد.

گسترش تهاجمی مستمر از طریق مالکیت، مشارکت و سرمایه‌گذاری‌ به پی‌پال این امکان را می‌دهد تا با گسترش تنوع خدمات و جذب مشتریان جدید، جریان‌های درآمدی بیشتری برای خود دست‌و‌پا کند و در نهایت با سرعت و حجم بیش‌تری رشد کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات