نسخه‌ های متنوع از بوگاتی شیرون در راه هستند

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
پس از معرفی بوگاتی دیوو، ابرخودروساز فرانسوی قصد دارد نسخه‌های سوپرلگرا، SS و اپرتا از شیرون را معرفی کند. احتمال همکاری پورشه، رایمک و دلارا با بوگاتی، وجود دارد.
تبلیغات

موفقیت بوگاتی دیوو در کلاس ابرخودروها ممکن است منجر به تولید محصولات متنوع توسط اصیل‌ترین برند اسپرت فرانسه باز کند. طبق گفته وب‌سایت اتوموبیل (automobile) با اشاره به اظهارات فردی مطلع که نخواست نامش فاش شود، بوگاتی ادعا کرده است که نسخه‌های جدید از ابرخودروی بوگاتی شیرون مانند سوپرلگرا، SS و اپرتا برای تولید در راه هستند. همچنین در آینده ممکن است یک مدل خودروی برقی با عملکرد بالا نیز در خط تولید بوگاتی وجود داشته باشد.

بوگاتی شیرون

نسخه سوپرلگرا (Superleggera) همان‌طور که از نامش بر می‌آید، نسخه سبک‌وزن بوگاتی شیرون خواهد بود. این شرکت در حال کار روی ساخت قطعات جدید برای کاهش وزن هایپرکار خود است که شامل قطعاتی با چاپ سه‌بعدی کالیپر ترمز و برف پاک‌کن شیشه جلو  در نسخه سوپرلگرا می‌شود.

 طبق گفته اتوموبیل، بوگاتی شیرون SS نسخه هاردکور این خودروی سوپراسپرت برای رقابت در پیست خواهد بود. بهره‌گیری از اجزای سبک‌وزن جدید در بوگاتی شیرون SS می‌تواند به بهبود عملکرد آن کمک کند و شایعاتی نیز در مورد تمایل این شرکت برای افزایش توان خروجی پیشرانه هشت لیتری W16  مجهز به چهار توربوشارژر منتشر شده است.

بوگاتی شیرون / Bugatti Chiron

در نهایت، بوگاتی شیرون اپرتا (Chiron Aperta) نسخه روباز (بدون سقف) این ابرخودرو است. در این مورد، بهره‌گیری از پنل متحرک به صاحبان بوگاتی شیرون اپرتا توانایی لذت بردن از وزش باد را می‌دهد. در گذشته مقامات بوگاتی برای ساختن نسخه روباز از شیرون، بسیار واضح صحبت می‌کردند و حالا این ایده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این، وب سایتاتومبیل ادعا می‌کند که امکان شراکت پورشه، ریمک، دالارا و بوگاتی برای ساخت یک مدل خودروی الکتریکی وجود دارد. پورشه اخیرا ۱۰ درصد از سهام خودروساز برقی کرواسی را به دست آورد و شایعاتی در مورد همکاری این دو برند برای تولید خودروی برقی وجود داشت.

خودروساز فرانسوی برای اعتبار بخشیدن به این شایعات، شروع به گسترش مبتنی بر بوگاتی شیرون کرده است. در اسفند ماه ۹۷ این شرکت از ابرخودروی شیرون اسپرت (Chiron sport) رونمایی کرد که ۱۸ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد بوگاتی شیرون بود و سیستم تعلیق با ۱۰ درصد استحکام بیشتر داشت.

bugatti sky view

در تیر ماه امسال نیز بوگاتی از نسخه جدید شیرون با نام اسکای ویو (Sky view) رونمایی کرد؛ بوگاتی شیرون اسکای ویو از پنل‌های شیشه‌ای لمینیت ثابت در سقف ابرخودرو بهره می‌برد که به آن اجازه می‌دهد نور بیش‌تری وارد فضای داخلی کابین شود. سقف اسکای ویو با استفاده از مزایای اضافی افزایش اندازه بوگاتی شیرون به میزان ۲.۷ سانتی‌متر، گزینه مناسبی برای خریداران قدبلند به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات