افزایش ۴ درصدی آمار کاربران اسپیکر هوشمند در امریکا

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
ابتدای سال جاری میلادی ۲۸ درصد مصرف‌کنندگان سیستم‌های هوشمند در ایالات متحده از اسپیکر هوشمند استفاده می‌کردند؛ اکنون این آمار به ۳۲ درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

آمار استفاده‌کنندگان از اسپیکرهای هوشمند هر روز افزایش پیدا می‌کند. براساس آخرین تحقیقات انجام‌شده توسط Adobe Analytics، از ژانویه‌ی ۲۰۱۸ تا آگوست ۲۰۱۸ (‌دی‌ماه ۱۳۹۶ تا مردادماه ۱۳۹۷) مصر‌ف‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند از ۲۸ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴ درصدی در تعداد مصرف‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند در حالی گزارش می‌شود که در ماه‌های تعطیلات که حدود ۷۹ درصد فروش اسپیکرهای هوشمند در آن ماه‌ها رخ می‌دهد، قرار نداریم.

اسپیکر هوشمند

به‌علاوه، پیش‌بینی می‌شود که بعد از تعطیلات ۲۰۱۸، تقریبا ۴۸ درصد مصرف‌کنندگان امریکایی، اسپیکر هوشمند داشته باشند. انتظار می‌رود که تا بعد از تعطیلات، ۴۵ درصد مصرف‌کنندگانی که در حال حاضر اسپیکر هوشمند دارند، اسپیکر جدیدی برای خود خریداری کنند. این آمار در حالی منتشر‌می‌شود که براساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود ۲۳ درصد از کاربرانی که در حال حاضر اسپیکر هوشمند دارند، اسپیکر جدید برای افرادی که اسپیکر ندارند، خریداری خواهند کرد. همچنین، ۲۳ درصد از افرادی که هنوز اسپیکر هوشمند خریداری نکرده‌اند، نیز برای خود اسپیکر خواهند خرید. جالب است بدانید که ۹ درصد از افرادی که اسپیکر ندارند نیز، قصد دارند برای دیگران اسپیکر خریداری کنند.

این آمار و ارقام از سوی ادوبی و براساس نظرسنجی از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده‌ی امریکایی به‌دست آمده است. نظرسنجی علاوه بر آمار خرید اسپیکر هوشمند، به جنبه‌های دیگری از موضوع هم توجه نشان می‌دهد. مثلا طبق آمار به‌دست آمده، شایع‌ترین درخواست کاربران از اسپیکرهای هوشمند، درخواست پخش موسیقی است. ۷۰ درصد کاربران بیشتر از اسپیکر هوشمند درخواست پخش موسیقی دارند و ۶۴ درصد از کاربران درباره‌ی وضعیت آب‌و هوا از اسپیکر هوشمند استفاده می‌کنند. سایر فعالیت‌های محبوب شامل مواردی همچون سوالات سرگرم کننده (۵۳٪)، جستجوی آنلاین (۴۷٪)، بررسی اخبار (۴۶٪)، برقراری تماس (۳۶٪)، تحقیقات عمومی و پایه یا تایید اطلاعات (۳۵٪)، درخواست راهنمایی (۳۴٪) است. 

اسپیکر هوشمند

با وجودی که از اسپیکرهای هوشمند به‌راحتی می‌توان از طریق فرمان صوتی برای کنترل دستگاه‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند استفاده کرد؛ ولی تنها ۳۱ درصد کاربران از اسپیکر هوشمند به این منظور استفاده می‌کنند.

البته اطلاعات آماری این گزارش تا حدی با اطلاعات مربوط به گزارش‌های قبلی مغایرت دارد. پیشتر گفته‌شده بود که تنها دو درصد از دارندگان الکسا از فرمان‌های صوتی الکسا برای کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند. البته مرکز تحقیقات ادوبی، تمام اسپیکرهای هوشمند بازار در ایالات متحده را مورد توجه قرار داده است و فقط به یک مدل اسپیکر هوشمد مثلا الکسا توجه نشان نداده است. براساس گزارش منتشر‌شده از سوی ادوبی، ۳۰ درصد کاربران اسپیکرهای هوشمند، از دستگاه خود برای خرید کردن یا سفارش‌دادن استفاده می‌کنند.

البته از نظر ادوبی، استفاده از اسپیکرهای هوشمند برای فعالیت‌هایی همچون سفارش غذا، ارسال پیام، بازی کردن، فرمان صوتی به دستگاه‌های هوشمند خانگی، تحقیق در مورد سفر و مدیریت امور مالی، جزو فعالیت‌های جدید و در حال گسترش اسپیکرهای هوشمند است. اما ادوبی، در مورد استفاده از اسپیکرهای هوشمند برای خرید، به نتایج جدیدی دست یافته است. براساس گزارش ادوبی، اکثر کاربران، به‌صورت مستقیم از اسپیکر هوشمند برای خرید استفاده نمی‌کنند، ولی در مراحل اولیه‌ی خرید از اسپیکرهای هوشمند خود کمک می‌گیرند. تقریبا ۴۷ درصد کاربران، از اسپیکر هوشمند برای جستجوی محصول خود قبل از خرید از اسپیکر استفاده می‌کنند. ۴۳٪ کاربران برای تهیه‌ی لیست خرید و ۳۲ درصد برای مقایسه‌ی قیمت‌ها از اسپیکر هوشمند استفاده می‌کنند.

اسپیکر هوشمند

براساس همین گزارش، تقریبا یک‌چهارم دارندگان اسپیکرهای هوشمند حداقل یک بار از دستگاه خود برای سفارش دادن خرید استفاده کرده‌اند و ۲۱ درصد کاربران، از اسپیکر هوشمند برای سفارش مجدد، اقلامی که قبلا خرید کرده‌اند، از اسپیکر هوشمند استفاده کرده‌اند.

استفاده از الکسا برای اضافه کردن فهرست اقلام به لیست خرید، یکی از کاربردهای معمولی است که کاربران از آن بسیار استفاده می‌کنند. ظاهرا اسپیکرهای هوشمند در فرآیند خرید کردن دخالت دارند، ولی در همان گام‌های نخستین بیشتر به‌کار گرفته می‌شوند، و بیشتر نقش یادآوری کننده و همفکری را برای کاربر بازی می‌کنند. در حدود ۴۶ درصد کاربرد اسپیکرهای هوشمند به‌همین منظور گزارش شده است.

اسپیکر هوشمند

ادوبی، همچنین متوجه شده است که استفاده از دستیار هوشمند صوتی در اسپیکرهای هوشمند، رشد خوبی داشته است. براساس گزارش ادوبی، در حدود ۷۶ درصد کاربران اسپیکرهای هوشمند هر سال نسبت به سال قبل، بیشتر از دستیار هوشمند استفاده می‌کنند. حدود ۷۱ درصد کاربران اعلام کرده‌اند که هر روز از دستگاه خود استفاده می‌کنند. ۴۴ درصد کاربران، هر روز چندین بار از اسپیکر هوشمند برای فعالیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. تنها ۸ درصد کاربران اعلام کردند که تقریبا زیاد از اسپیکر هوشمند خود استفاده نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات