همکاری پاگانی و ایرباس، در طراحی کابین هواپیما

جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پاگانی از طراحی کابین سفارشی اینفاینیتو برای هواپیمای شخصی ایرباس A319 رونمایی کرد.
تبلیغات

سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی پاگانی که علاقه زیادی به استفاده از فیبر کربن و پیشرانه‌های قدرتمند در محصولات خود دارد، در رویداد کنکو دلگانس پبل بیچ نیز حضور داشت. این برند، برای جلب توجه بازدیدکنندگان، نیازی به ارائه خودروی سوپراسپرت جدید یا معرفی مدل مفهومی نداشت. در عوض پاگانی نتایج همکاری خود با شرکت هواپیماسازی ایرباس را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد. پاگانی هنر خود را در طراحی کابین سفارشی هواپیما با اولین مدل اینفاینیتو (Infinito) برای تماشای بازدیدکنندگان کنکو دلگانس عرضه کرد.

Pagani Airbus Airplane / پاگانی ایرباس هواپیما

دکوراسیون داخلی کابین هواپیما، بیننده را به یاد طراحی داخلی خودروهای سوپراسپرت پاگانی از جمله مدل‌های زوندا و هوایرا می‌اندازد: استفاده زیاد از فیبر کربن و چرم در سراسر کابین، کفپوش‌های چوبی، فرش چرمی و مبلمان دست‌دوز. در این طراحی زیبا، گوشه‌های تیز به خصوص مسیر بین قسمت‌های مختلف کابین، تبدیل به منحنی‌های ملایم و خمیده شده است. برای جداسازی بخش‌های مختلف جت شخصی ایرباس از دیوارهای شیشه‌ای استفاده شده است، که با فشار دادن یک دکمه به دیواری مات تبدیل می‌شود. سقف کابین نسبت به سایر تزئینات، زیباتر و شگفت‌انگیزتر طراحی شده است؛ سقف جت ایرباس ACJ319neo می‌تواند نمایی زنده از آسمان بالای سر یا هر تصویری که صاحب هواپیمای شخصی دوست دارد، نمایش دهد. کف کابین نیز از کفپوش چرم نرم و چوب ساخته شده است.

Pagani Airbus Airplane / پاگانی ایرباس هواپیما

طراحی داخلی جت شخصی ایرباس شامل یک ورودی و آشپزخانه‌ای مجهز و کامل برای استفاده سرآشپزهای داخل جت، بخش نشیمن، استراحت و سرویس بهداشتی VIP است. در قسمت عقب کابین، فضایی برای سرگرمی و تفریح به همراه یک اتاق خواب خصوصی وجود دارد. همچنین کابین دوش ایستاده با دیوارهای شفاف و تختخواب سایز کینگ با دیواره‌های چرمی، از جمله امکانات رفاهی این جت شخصی ایرباس است.

Pagani Airbus Airplane / پاگانی ایرباس هواپیما

چنین فضایی بیش‌تر شبیه اتاق یک هتل لوکس به نظر می‌رسد، تا این‌که شبیه یک جت شخصی باشد. آلبرتو پیکولو، طراح و رئیس بخش داخلی پاگانی با همکاری سیلوین ماریات، رئیس بخش طراحی خلاق و مفهومی پاگانی این پروژه را رهبری کردند. با توجه به این‌که آن‌ها در طراحی کابین اینفاینیتو آزادی عمل زیادی داشته‌اند، شاید یکی از دلایل افزایش کیفیت و سطح لوکس بودن هواپیمای شخصی ایرباس نیز همین موضوع باشد.

پاگانی همچنین نمونه منحصربفردی از هوایرا رودستر به نام جیرفالکون (Gyrfalcon) یا شاهین کوچک را به رویداد خودرویی کونکو دلگانس آورد. رنگ بدنه این خودرو سفید (بیانکو بنی) و آبی (بلو دانوبیو) است و از عناصر زرد روشن در بدنه بهره می‌برد. حتی رنگ بدنه خودرو نیز از رنگ بدن شاهین الهام گرفته شده است. طراحی بخش جلویی هوایرا رودستر جیرفالکون ما را به یاد نوک شاهین می‌اندازد. داخل کابین این هوایرای سفارشی، پوشش چرمی منحصربه‌فردی بکار رفته، که شامل دوخت‌های زرد شاهین است.

جت‌های شخصی معمولا به تعداد محدود ساخته می‌شوند و قیمت آن‌ها بسته به شیوه طراحی دکوراسیون و نوع مواد استفاده شده در طراحی کابین، متغیر است. گفته می‌شود که قیمت هواپیمای شخصی ایرباس از ۸۷ میلیون دلار شروع خواهد شد. هنوز زمان ارائه هواپیمای شخصی ایرباس با طراحی کابین اینفاینیتو پاگانی مشخص نشده است.

Pagani Airbus Airplane / پاگانی ایرباس هواپیما
Pagani Airbus Airplane / پاگانی ایرباس هواپیما
Pagani Airbus Airplane / پاگانی ایرباس هواپیما
Pagani Airbus Airplane / پاگانی ایرباس هواپیما
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات