ال جی از اولین تلویزیون 8K و OLED دنیا رونمایی کرد

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی نمایشگاه IFA 2018 ال‌جی تلویزیون اولدی ۸۸ اینچی با قابلیت 8K را معرفی کرد. این تلویزیون اولین اولد 8K در دنیا به شمار می‌آید.
تبلیغات

تلویزیون OLED ال جی در سایز ۸۸ اینچی و رزولوشن 8K در آستانه‌ی نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شد. شرکت کره‌ای مدعی است این تلویزیون برای اولین بار در دنیا فناوری OLED را با رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ ترکیب می‌کند.

مدیر بخش لوازم سرگرمی خانگی ال‌جی، برایان وان، در آستانه‌ی نمایشگاه IFA 2018 در خصوص این محصول گفت:

اولین تلویزیون 8K و OLED ال‌جی، اوج دستاورد فناورانه بوده و گامی جدید به سوی بالندگی فناوری نمایشگر به حساب می‌آید.ال‌جی یقین دارد همان‌‌طور که 4K OLED نقشی مهم و تعیین‌کننده را در صنعت تلویزیون ایفا کرد، 8K OLED نیز همین کار را انجام خواهد داد.

هرچند شرکت کره‌ای به این حقیقت معترف بود که 8K هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد، به نظر می‌رسد اشتیاق آن‌ها برای به رخ کشیدن نسل بعدی رزولوشن باعث شد محصولی را که پیش‌تر در نمایشگاه CES 2018 پشت درهای بسته نمایش داده بودند، این‌بار علنی نمایش دهند و خود را به عنوان اولین ارائه‌کننده‌ی 8K OLED معرفی کنند.

ال جی 8K OLED

ال‌جی ادعا می‌کند تا سال ۲۰۲۲ تعداد پنج میلیون تلویزیون 8K را به فروش خواهد رساند. تصاویر این تلویزیون بسیار جذاب بوده و از شفافیت بالای تصویر آن حکایت دارند. همچنین، حواشی دور صفحه‌ی این تلویزیون بسیار باریک هستند و همین مسئله محتوای 8K را بسیار طبیعی جلوه می‌دهد.

در خصوص ویژگی‌های سخت‌افزاری، نمایشگر این تلویزیون ۳۳ میلیون پیکسل را در خود جای داده است که هریک به‌صورت مستقل، از خود نور ساطع می‌کنند. به گفته‌ی ال‌جی، این موضوع باعث ایجاد نسبت کنتراست فوق‌العاده‌ای شده است.

تلویزیون‌های 8K رزولوشن دوبرابری نسبت به تلویزیون‌های 4K رایج در بازار دارند. 4K با داشتن رزولوشن ۳۴۸۰ در ۲۱۶۰ محتوای فراوانی برای نمایش دارد؛ اما محتوایی که متناسب با 8K تولید شده باشد در حال حاضر بسیار ناچیز است. با این وجود، به مرور زمان و با کاهش قیمت این محصولات و رواج هرچه بیشتر آن‌ها می‌توان شاهد افزایش محتواهای 8K نیز بود.

ال‌جی هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت تلویزیون یا تاریخ عرضه‌ی آن اعلام نکرد؛ اما می‌توان تقریبا مطمئن بود که تا زمان عرضه‌ی اولین تلویزیون اولد 8K چیز زیادی باقی نمانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات