کوکاکولا یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های سودا را به مالکیت خود درآورد

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از اینکه پپسی یکی از برندهای دستگاه تولید سودا را تصاحب کرد، این بار کوکاکولا یکی از شرکت‌های خوش‌نام و قدیمی سودا را خریداری کرده است.
تبلیغات

Moxie یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های گازدار آمریکا است که تاریخ تولید آن به سال ۱۸۷۶ برمی‌گردد. مصرف‌کنندگان معتقدند که این سودا، طعم مبهمی از کولا را تداعی می‌کند. درواقع موکسی، با عصاره‌ی ریشه‌ی جنتیانا طعم دار می‌شود که مثل مالت، کمی تلخ است. این سودا، نوشیدنی رسمی ایالت مین است، یعنی جایی که برای اولین بار تولید شد. درهرصورت کوکاکولا به‌تازگی این شرکت را خریداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوکاکولا اعلام نکرده که برای خرید این برند خوش‌نام، چه هزینه‌ای پرداخت کرده است. پیش‌ازاین موکسی به یکی از شرکت‌های نیوهمپشایر بانام «کوکاکولای شمالی نیواینگلند» تعلق داشت. اما حالا کوکاکولای واقعی، این نوشیدنی را از آن خود کرده است. هرچند بخش پرکردن بطری‌ها در نیوهمپشایر باقی خواهد ماند.

Coca-Cola buys Moxie

هنوز مشخص نیست که کوکاکولا چه برنامه‌ای برای موکسی دارد. برخی معتقدند کوکاکولا می‌خواهد با تولید محصولاتی خاص و جدید، پرستیژ فرهنگی بیشتری کسب کند. شاید هم این شرکت، برنامه‌ی جدی‌تری برای بازار ملی نوشیدنی‌ها داشته باشد.

اقدام شرکت کوکاکولا، تنها خرید بزرگ دنیای نوشیدنی‌های گازدار نیست. هفته‌ی پیش هم پپسی، شرکت تولیدکننده‌ی دستگاه سودا ساز SodaStream را تصاحب کرده بود. جالب‌توجه است که سودااستریم نیز یک شرکت قدیمی به شمار می‌رود که در سال ۱۹۰۳ تأسیس‌شده است. همچنین به نظر می‌رسد که سایر شرکت‌های نوشیدنی‌های گازدار، از این دو رویداد خشنود نیستند. انتظار می‌رود شرکت Fox’s U-bet، تولیدکننده‌ی سیروپ‌های نوشیدنی، بازیگر بعدی باشد که استراتژی خروج خود را اجرایی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات