استفاده از گوگل اسیستنت روی تلویزیون‌ های هوشمند ال جی فراگیر می‌شود

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال جی، امکان استفاده از گوگل اسیستنت روی تلویزیو‌ن‌های هوشمند را علاوه‌بر کاربران امریکایی برای کاربران برخی کشورهای دیگر فراهم می‌کند.
تبلیغات

پیش از این، کاربران از گوگل اسیستنت روی گوشی‌های هوشمند خود بهره می‌بردند و می‌توانستند تلفن همراهشان را به هر جایی که می‌روند، با خود ببرند. کم‌کم شاهد حضور گوگل اسیستنت در سخت‌افزارهای مختلفی بودیم. در حال حاضر استفاده از دستیار گوگل روی اسپیکرهای هوشمند، هدفون‌های هوشمند و برخی لوازم خانگی هوشمند امکان‌پذیر است.

تلویزیون جدید هوشمند ال‌جی نیز از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند. ال‌جی در نمایشگاه CES 2018 اعلام کرد که قصد دارد نسل بعدی تلویزیون‌های هوشمند خود را با امکان پشتیبانی از دستیار گوگل به بازار عرضه کند. در همین راستا، ابتدا تلویزیون‌های ۲۰۱۸ سری هوش مصنوعی تین‌کیو در ایالات متحده با گوگل اسیستنت معرفی شدند؛ که امکان برقراری ارتباط و تعامل با دستیار گوگل را از طریق میکروفون از راه دور برای کاربران مهیا می‌کنند.

طبق روال همیشگی ال‌جی، انتظار می‌رود این امکان جدید برای کاربران سایر کشورها نیز فراهم شود. اطلاعات بیشتری در مورد سایر کشورها در دسترس نیست و مشخص نیست چه کشورهای دیگری امکان استفاده از گوگل اسیستنت را روی تلویزیو‌ن‌های هوشمند ال‌جی خواهند داشت.

در گزارش اخیر LG، به‌وضوح نام کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، اسپانیا و انگلیس، به‌عنوان کشورهایی که گوگل اسیستنت را روی تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی دریافت می‌کنند؛ ذکر شده است. طی چند هفته‌ی آینده، کاربران تلویزیون‌های هوشمند در این کشورها می‌توانند از Google Assistant بهره ببرند. احتمال آن می‌رود که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ این قابلیت در تمامی کشورهای ذکر شده در اختیار کاربران قرار گیرد.

علاوه‌بر این، ال‌جی قصد توسعه‌ی امکان اتصال گوگل هوم به تلویزیون‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را دارد. در حال حاضر در چندین کشور انگلیسی‌زبان، این قابلیت در دسترس کاربران قرار گرفته است. این قابلیت قبل از پایان سال جاری میلادی در اختیار کاربران کشورهای فرانسه، آلمان، ژاپن و کره جنوبی قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات