کلاشنیکف از خودروی برقی CV-1 رونمایی کرد

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت کلاشنیکف روسیه از اولین خودروی مفهومی و الکتریکی خود با نام CV-1 رونمایی کرد که توسط مسئولان آن به عنوان رقیب تسلا معرفی شده است.
تبلیغات

شرکت اسلحه‌سازی کلاشنیکف که ما آن را با AK-47 می‌شناسیم، مدتی است که پا به دنیای خودرو گذاشته است؛ چند هفته قبل یکی از شرکت‌های وابسته به کلاشنیکف با نام ایژ، از موتورسیکلت کورتژ برای ناوگان اسکورت کاخ کرملین رونمایی کرد. حالا کلاشنیکف در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی "آرمی ۲۰۱۸" در نزدیکی مسکو، از اولین خودروی برقی مفهومی خود رونمایی کرد.

Kalashnikov CV-1 / خودروی برقی مفهومی کلاشینکف CV-1

اولین خودروی الکتریکی کلاشینکف با نام CV-1 شناخته می‌شود و بر اساس پلت‌فرم برگرفته از ایژ-کامبی (Izh-Kombi) و در کلاس سدان ساخته شده است. خودروی برقی CV-1 نشانه‌های طراحی زیادی از خودروی قدیمی روسی موسکویچ-ایژ دارد که در دهه ۱۹۷۰ برای خانواده‌ها ساخته شده بود.

Kalashnikov CV-1 / خودروی برقی مفهومی کلاشینکف CV-1

سدان الکتریکی جعبه‌ای شکل کلاشینکف CV-1 دارای پکیج باتری ۹۰ کیلووات ساعت است و شعاع حرکتی ان به ۳۵۰ کیلومتر محدود می‌شود. چنین محدوده حرکتی تقریبا با تسلا مدل 3 (نسخه پایه) برابری می‌کند. این خودروی مفهومی از موتور الکتریکی با قدرت ۲۹۵ اسب بخار بهره می‌برد که برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۶ ثانیه زمان نیاز دارد. علاوه بر این، خودروی الکتریکی کلاشینکف از فناوری مدرن در داخل بهره می‌برد و مسئولان این شرکت آن را محصولی "انقلابی" می‌خوانند. 

Kalashnikov CV-1 / خودروی برقی مفهومی کلاشینکف CV-1

با توجه به مشخصات و ظاهر خودروی برقی کلاشینکف CV-1، نمی‌توان آن را رقیبی جدی برای محصولات تسلا دانست. با این حال گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که مهندسان این شرکت به رقابت با تسلا امیدواری زیادی دارند. سوفیا ایوانووا، سخنگوی کلاشینکف در مصاحبه با وب‌سایت خبری RBC گفت:

ما به طور دقیق در مورد رقابت با تسلا صحبت می‌کنیم، زیرا در حال حاضر پروژه خودروی الکتریکی ما موفق است. ما انتظار داریم که حداقل به این روند پیشرفت ادامه دهیم. این فناوری ما را در بازار خودروی برقی، در ردیف تسلا و سایر رقبا قرار می‌دهد. ما در ساخت این مدل مفهومی، از تجربه پیشروان بازار جهانی الهام گرفته‌ایم.

اگرچه مسئولان کلاشنیکوف به رقابت‌پذیری خودروی مفهومی برقی CV-1 با محصولات تسلا امیدوارند، اما آن‌ها هیچ اطلاعاتی در مورد دلایل این نظر ارائه نکرده‌اند. در حال حاضر، CV-1 در مرحله خودروی مفهومی قرار دارد و به عنوان پلت‌فرمی برای آزمایش فناوری جدید کلاشینکف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین علت، شاید بتوان نظرات مسئولان این شرکت را نوعی تمایل و هدف‌گذاری دانست. کلاشینکف علاوه بر خودروی الکتریکی CV-1، در این نمایشگاه از دو مدل مفهومی دیگر شامل هاوربایک و موتورسیکلت برقی همه‌جارو پلیس رونمایی کرد. 

Kalashnikov CV-1 / خودروی برقی مفهومی کلاشینکف CV-1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات