کنکو دلگانس پبل بیچ ۲۰۱۸؛ بزرگ‌ترین گردهمایی خودروهای لوکس جهان

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
کنکو دلگانس پبل بیچ، جشنواره‌ی ارزشمندترین خودروهای جهان است که امسال به‌مدت یک هفته، برگزار می‌شود.
تبلیغات

از سال ۱۹۵۰ تا امروز در پایان هر تابستان به‌مدت یک هفته، جشنواره‌ی کنکو دلگانس پبل بیچ (Pebble Beach Concours d'Elegance) و زمین‌های سرسبز گلف مونته‌ری کالیفرنیا، میزبان گران‌ترین، ارزشمندترین و خاص‌ترین خودروهای کلاسیک، کلکسیونی و حتی مدرن در کنار ثروتمندترین کلکسیونرهای دنیای خودرو است. کنکو دلگانس پبل بیچ یک جشنواره‌ی خودرویی خیریه است که به‌طور کلی در سال‌های اخیر از چند بخش مختلف شامل حراجی، گردهمایی خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک در پیست لاگونا سکا (Laguna Seca) و همایش خودروهای ارزشمند تاریخ تشکیل شده است.

پبل بیچ / Pebble Beach Concours d'Elegance

با اینکه بخش بزرگی از خودروهای کنکو دلگانس پبل بیچ را خودروهای کلاسیک و قدیمی تشکیل می‌دهند، اما همیشه محصولات مدرن خودروسازی هم در این جشنواره شرکت داده شده‌اند. به‌خصوص در سال‌های اخیر، خودروسازان پرچمداران و محصولات پرقدرت و اسپرت خود را در این جشنواره رونمایی کرده‌اند. برای مثال در دوره‌های گذشته‌ی پبل بیچ، مدل‌هایی چون استون مارتین DBS، اینفینیتی پروتوتایپ 9، کادیلاک اسکالا، بنتلی مولسان، نسخه‌ی اتوره بوگاتی از ویرون، لامبورگینی چنتناریو رودستر، نسل اول تسلا رودستر، لکسوس GS و ده‌ها خودروی دیگر برای اولین بار به‌نمایش عمومی در آمده‌اند. در جشنواره‌ی امسال نیز، بسیاری از برندهای خودروساز محصولات جدید خودر را رونمایی می‌کنند.

انتخاب ۲۰۰ خودروی برتر

پبل بیچ / Pebble Beach Concours d'Elegance

هر سال در این جشنواره خودروهای برتر، به‌صورت افتخاری چمن‌های سرسبز زمین گلف پبل بیچ مونته‌ری را له می‌کنند. در حقیقت از بین هزاران دستگاه ثبت نام شده، فقط ۲۰۰ مدل افتخار نمایش در پبل بیچ را کسب خواهند کرد. این ۲۰۰ دستگاه خودرو، نماینده‌ی خاص‌ترین و خواستنی‌ترین تولیدات صنعت خودروسازی هستند. برای این منظور، کمیته‌ی انتخاب ۲۰۰ خودروی برتر تشکیل داده می‌شود؛ متقاضیان برای شرکت در پبل بیچ با کمیته‌ی انتخاب ارتباط برقرار می‌کنند و البته اعضای این کمیته هم فرم ثبت نام را برای کلکسیونرها و کارگاه‌های بازسازی خودروهای کلاسیک شناخته شده ارسال می‌‌کنند.

پبل بیچ / Pebble Beach Concours d'Elegance

شرکت کنندگان در فرم ثبت نام، باید اطلاعاتی مانند سال تولید خودرو، برند سازنده، مدل استاندارد یا ویژه، برند کوچ بیلدر (Coach Builder) و طرح بدنه و کلاس را مشخص کنند. اعضای کمیته سپس در مورد شرایط خودرو، موارد بازسازی شده، سرویس‌های انجام شده و درمجموع تاریخچه و نحوه‌ی نگه‌داری خودرو پرسش مطرح می‌کنند. اعضای کمیته در قدم بعدی به بررسی انتخاب یا حذف هر مدل در هر کلاس می‌پردازند؛ باتوجه به اینکه در هر کلاس تعیین شده، حداکثر ۸ خودرو می‌تواند شرکت کند، رقابت بسیاری شدید و نزدیک است. پس از رایزنی‌های ۱۵ نفر کارشناس خبره‌ی خودرو، سرانجام ۲۰۰ مدل نهایی انتخاب می‌شوند. در پبل پیچ ۲۰۱۸، تمام خودروها در ۷ کلاس کلی طبقه‌بندی می‌شوند.

حراج خودرو پبل بیچ؛ معامله‌های چند صد میلیون دلاری

در مجموع سه شرکت حراجی بزرگ شامل Gooding & Company، RM-Sothebys، Bonhams، Mecum، Russo & Steele و Worldwide Auctioneers در مدت سه روز، ارزشمندترین خودروهای دنیا را در پبل بیچ حراج می‌کنند. در طی ۷۲ ساعت، ارزش معاملات به چند صد میلیون دلار می‌رسد؛ رکورد بیشترین حراجی‌های بپل بیچ با ۴۲۹ میلیون دلار، سال ۲۰۱۴ ثبت شد که فقط ۳۸ میلیون دلار از این مبلغ مربوط به فراری 250GTO بود؛ امسال هم این مدل که عنوان گران‌ترین خودروی دنیا را کسب کرده است، دوباره در حراجی  قیمت‌گذاری می‌شود. در ادامه بخشی از خودروهای ارزشمندی که در حراجی امسال قیمت می‌خورند، آورده شده است.

Ferrari 250 GTO / فراری
  • فراری 250GTO، مدل سال ۱۹۶۲، قیمت تخمینی: ۴۵ تا ۶۰ میلیون دلار
  • استون مارتین DP215 گرندتورینگ، مدل سال ۱۹۶۳، قیمت تخمینی: ۱۸ تا ۲۲ میلیون دلار
  • فراری 275GTB/C، مدل سال ۱۹۶۶، قیمت تخمینی: ۱۲ تا ۱۴ میلیون دلار
  • فراری 250GT SWB الوی برلینتا، مدل سال ۱۹۶۰، قیمت تخمینی: ۹.۵ تا ۱۲.۵ میلیون دلار
  • فورد GT40 II، مدل سال ۱۹۶۶، قیمت تخمینی: ۹ تا ۱۲ میلیون دلار
  • فراری 250MM برلینتا، مدل سال ۱۹۵۳، ۷.۵ تا ۹ میلیون دلار
  • مازراتی A6GCS، مدل سال ۱۹۵۵، قیمت تخمینی: ۵.۵ تا ۶.۵ میلیون دلار
  • مرسدس بنز AMG CLK GTR، مدل سال ۱۹۹۹، قیمت تخمینی: ۴.۲۵ تا ۵.۲۵ میلیون دلار
Maserati / مازراتی
  • پورشه 550A اسپایدر، مدل سال ۱۹۵۷، قیمت تخمینی: ۴.۶ تا ۵ میلیون دلار
  • فراری F50، مدل سال ۱۹۹۵، قیمت تخمینی: ۳.۷ تا ۴.۲ میلیون دلار
  • فراری لافراری، مدل سال ۲۰۱۴، قیمت تخمینی: ۳ تا ۴ میلیون دلار
  • بوگاتی شیرون، مدل سال ۲۰۱۸، قیمت تخمینی: ۳.۳ تا ۳.۹ میلیون دلار
  • آلفارومئو 6C 2500، مدل سال ۱۹۴۸، قیمت تخمینی: ۳ تا ۳.۵ میلیون دلار
  • لامبورگینی چنتناریو LP770-4، مدل سال ۲۰۱۷، قیمت تخمینی: ۲.۷۵ تا ۳ میلیون دلار
  • پاگانی هوآیرا، مدل سال ۲۰۱۴، قیمت تخمینی: ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون دلار
  • مک‌لارن P1، مدل سال ۲۰۱۴، قیمت تخمینی: ۱.۷ تا ۲ میلیون دلار

کنکو دلگانس پیل بیچ ۲۰۱۸ از سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه تا یکشنبه ۴ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات