سونی، پرفروش‌ترین برند دوربین‌های عکاسی فول‌فریم در بازار ایالات متحده

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
موفقیت‌های سونی در بازار دوربین‌های بدون آینه و فول‌فریم ادامه دارد.
تبلیغات

سونی به‌تازگی از جایگاه اول خود در بازار دوربین‌های بدون آینه‌ی ایالات متحده خبر داد. غول فناوری ژاپن با عبور از کانن در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ چه از لحاظ میزان درآمد و چه در بخش تعداد محصولات به‌فروش‌رسیده، خود را به گزینه‌ی اصلی بخش دوربین‌های فول‌فریم تبدیل کرد.

به‌گفته‌ی روابط عمومی سونی، در بازه‌ی ۶ ماهه‌ی ابتدایی ۲۰۱۸ از هر ۱۰ دوربین فول‌فریم به‌فروش‌رفته چهار عدد از آن‌ها از محصولات سونی بوده است. در نمودار زیر رشد باورنکردنی میزان فروش دوربین‌های فول‌فریم سونی را در سال جاری نسبت به بازه‌ی مشابه سال ۲۰۱۷ مشاهده می‌کنید. سونی پیش از این نیز اعلام کرده بود که موفق به کسب جایگاه اول بازار دوربین‌های حرفه‌ای چین شده است.

رشد فروش بازار سونی

رشد بالای دوربین‌های بدون آینه طی سال‌های گذشته، بر کسی پوشیده نیست و سونی از خلاء حضور نام‌های بزرگ دنیای عکاسی اعم از کانن و نیکون در بخش رده‌بالا و فول‌فریم این محصولات نهایت بهره را برده است. در حالی که نیکون و کانن خود را آماده‌ی معرفی اولین دوربین‌های بدون آینه و فول‌فریم می‌کنند، سونی در حال حاضر با چهار دوربین فول‌فریم آلفا a9 (دوربین مخصوص رقابت‌های ژانر ورزشی)، آلفا a7R III (مخصوص ژانر‌های حیات وحش، پرتره و رویداد‌ها)، آلفا a7S II (مخصوص عکاسی در شرایط نوری کم) و آلفا A7 III‌ (دوربین اقتصادی سونی با توانایی بسیار بالا در عکاسی و فیلمبرداری)، در این بخش از بازار خودنمایی می‌کند.

برتری Sony تنها به بخش دوربین‌های فول‌فریم خلاصه نمی‌شود و این شرکت در حال حاضر ششمین سال صدرنشینی خود در فهرست پرفروش‌ترین برند‌های دوربین‌های عکاسی بدون آینه را سپری می‌کند. پرفروش‌ترین اعضای خانواده‌ی دوربین‌های فول‌فریم آلفا را a7 III‌ و a7R III‌ تشکیل می‌دهند. آلفا a7 III که هنوز مدت زیادی از زمان معرفی آن نمی‌گذرد، با برچسب قیمتی ۲۰۰۰ دلار، یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های فول‌فریم بازار است؛ بدین ترتیب این دوربین گزینه‌ی مناسبی برای آن دسته از عکاسانی است که خود را آماده‌ی ورود به دنیای فول‌فریم‌ها می‌کنند. در بخش عکاسان حرفه‌ای ژانر ورزشی نیز آلفا a9‌ با توانایی‌های بالا و قیمت به مراتب پایین‌تر خود نسبت به کانن 1Dx Mark II و نیکون D5، به‌سرعت در حال باز کردن جای خود در این بخش از بازار است.

دوربین بدون آینه

البته هنوز برای اعلام پادشاهی سونی در دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای کمی زود است؛ محصولات توانمند و بدون آینه‌ی نیکون و کانن به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه خواهند شد و نباید توانایی این دو شرکت در کنار تعداد بالای شرکای آن‌ها را دست‌کم گرفت. با ورود کامل تمام شرکت‌های نام‌دار دنیای عکاسی، کانن، نیکون، سونی، فوجی‌فیلم، پاناسونیک و المپوس به بازار دوربین‌های بدون آینه، طی سال‌های پیش‌رو رقابت به مراتب داغ‌تری را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات