توییچ فیلتر شد [به‌روزرسانی: مشکل برطرف شد]

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا دسترسی به توییچ، پلتفرم اشتراک‌گذاری و استریم ویدیوی زنده برای کاربران ایرانی مسدود شده است.
تبلیغات

به گزارش برخی از کاربران زومیت به‌نظر می‌رسد که از روز گذشته، دسترسی به پلتفرم توییچ از داخل کشورمان دیگر میسر نیست و به‌نظر می‌رسد که این پلتفرم نیز به جمع سرویس‌های فیلترشده در ایران پیوسته است. در حال حاضر مسئولان کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، در خصوص فیلترینگ توییچ اظهار نظری نکرده‌اند.

در حال حاضر با مراجعه به وب‌سایت Twitch پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد؛ در حالی که، با IP کشور دیگری به جز ایران، این مشکل وجود ندارد و دسترسی به این پلتفرم به‌سادگی امکان‌پذیر است.

فیلترینگ توییچ

توییچ، پلتفرم استریم ویدیو و یکی از زیرمجموعه‌های آمازون محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۱ آغاز به‌کار کرد و هم‌اکنون با ۲.۲ میلیون تولیدکننده‌ی محتوا و ۱۵ میلیون کاربر فعال روزانه، مهم‌ترین پلتفرم جهت استریم زنده‌ی ویدیو برای بازی‌های ویدیویی به‌حساب می‌آید.

خاطرنشان می‌کنیم که توییچ در ایران نیز سرویس بسیار محبوبی محسوب می‌شود؛ به‌طوری که بسیاری از گیمرهای کشورمان از این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود استفاده می‌کنند، حال مشخص نیست که با مسدود شدن توییچ، چه پلتفرمی را جایگزین آن خواهند کرد.

در هر صورت باید در انتظار اظهار نظر مسئولان امر باشیم تا در خصوص علت مسدودسازی پلتفرم محبوب توییچ برای گیمرهای ایرانی، شفاف‌سازی کنند.

به‌روزرسانی: هم‌اکنون دسترسی به توییچ امکان‌پذیر است؛ اما کماکان مشخص نیست که چرا از روز گذشته کاربران ایرانی قادر به استفاده از این پلتفرم نبودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات