مخابرات درباره سوء‌استفاده مالی از مشترکان با ارسال پیامک‌های جعلی هشدار داد

یک‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت مخابرات استان تهران نسبت به کلاهبرداری‌هایی که با استفاده از پیامک‌های جعلی می‌شود، به کاربران هشدار داد.
تبلیغات

پیامک‌های تبلیغاتی سال‌هاست که به معضلی برای کاربران تبدیل شده‌اند و اگرچه بارها رسانه‌ها خواستار تعیین تکلیف این پیام‌های مزاحم شده‌اند، اما تاکنون هیچ روشی برای جلوگیری از ارسال این پیامک‌ها کارساز نبوده است.

با وجود پیام‌رسان‌های مبتنی بر وب در طول چند سال گذشته، ارسال این پیامک‌ها به‌طور  چشمگیری کاهش پیدا کرد، اما با فیلترشدن سرویس پیام‌رسان تلگرام، دوباره شاهد افزایش تعداد این پیامک‌ها هستیم؛ البته این روزها این پیامک‌ها با شکل و شمایل تازه و نیز محتوای جالب‌تر برای کاربران ارسال می‌شوند به‌طوری‌که افراد را به شرکت در مسابقه و اهدای جوایز یا مراجعه به دستگاه‌های عابر بانک تشویق می‌کنند.

بر این اساس شرکت مخابرات منطقه تهران در رابطه با ارسال پیامک‌هایی که کاربران را به انجام کاری یا تراکنش مالی تشویق می‌کند هشدار داده است.

بر اساس گزارش مخابرات، بارها پیش آمده است که کلاهبرداران و سودجویان از طریق تماس تلفنی یا پیامک به بهانه‌ی خوش‌حسابی و پرداخت به‌موقع قبوض یا برنده شدن و ارائه‌ی جوایز نقدی و غیرنقدی یا درخواست مراجعه به دستگاه‌های عابر بانک، اقدام به سوءاستفاده مالی از شهروندان کرده‌اند.

بر همین اساس مخابرات منطقه تهران از مشتریان و شهروندان درخواست کرده است که به‌منظور اطمینان از هرگونه اطلاع رسانی در این خصوص و قبل از هرگونه اقدام با شماره ۲۰۲۱ واحد ارتباط مردمی مخابرات، تماس بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات