وزیر ارتباطات: پایش سطح تشعشات آنتن‌های مخابراتی و یکسان‌سازی آنتن‌های سه اپراتور

یک‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات درباره‌ی نگرانی‌های تاثیرات احتمالی توسعه آنتن‌های مخابراتی اعلام کرد که سطح تشعشات آنتن‌های مخابراتی BTS در شهرهای کشور بصورت مرتب پایش می‌شود.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی در رابطه با اینکه سازمان تنظیم مقررات رادیویی همواره سطح تشعشعات آنتن‌های BTS را نرمال و ایمن اعلام می‌کند، گفت که ما به هیچ عنوان نگفته‌ایم که آنتن‌های مخابراتی بی تی اس خطر ندارد؛ به‌طور حتم درصورتی که از این تجهیزات به‌صورت صحیح استفاده نشود ممکن است برای سلامتی شهروندان خطرناک باشد.

به گفته‌ی وزیر ارتباطات، سطح تشعشعات آنتن‌های BTS به‌منظور حفظ سلامتی مردم استانداردسازی می‌شود و در حال حاضر طبق برنامه‌ریزی سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی، میزان تشعشات آنتن‌های مخابراتی در سطح کشور به‌صورت مرتب پایش می‌شود. در حال حاضر هیچگونه گزارشی مبنی بر تخلف از اینکه آنتن‌ها و تجهیزات مخابراتی در سطح شهرهای کشور مازاد استاندارد تشعشع تولید می‌کنند، وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه وزارت ارتباطات برای جلوگیری از توسعه روز افزون آنتن‌های بی تی اس با توجه به افزایش سطح تقاضا از سوی اپراتورها در مناطق شهری چه تدابیری اندیشیده است، تجمیع دکل‌‌های مخابراتی اپراتورهای همراه را مناسب‌ترین راهکار برای رفع این مشکل عنوان کرد.

جهرمی اعلام کرد که پروژه تجمیع آنتن‌های مخابراتی سه اپراتور اصلی کشور چند وقتی است که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری است، با شهرداری‌های کل کشور در خصوص عملیاتی کردن این برنامه مذاکراتی انجام شده و این عملیات درحال حاضر در برخی شهرها از جمله مشهد و کیش با موفقیت انجام شده و پروژه یکسان سازی آنتن‌های مخابراتی سه اپراتورها همراه در پایتخت نیز در حال پیشرفت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات