عکس‌برداری از طوفان بزرگ شن در هلیکوپتر

یک‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جری فرگوسن از داخل هلیکوپتر، تصویر زیبایی از یک طوفان شن عظیم را در نزدیکی آن ثبت کرده است.
تبلیغات

جری فرگوسن، عکاس و خبرنگار باسابقه که به عکاسی از شرایط جوی خاص شهرت دارد، در یک هلیکوپتر خبری در حال پرواز به‌سمت آریزونای آمریکا برای پوشش تصویری باران‌های موسمی فصلی در فونیکس بود که طوفان شنی عظیم به‌طور غیرمنتظره‌ای در مقابل آن‌ها نمایان شد. درحالی‌که هلیکوپتر در حال دور شدن از دیوار شنی ایجادشده بر اثر طوفان بود، فرگوسن تصاویر جالبی را از طوفان که شهر را دربر می‌گرفت، شکار کرد.

فرگوسن که سابقه‌ی ۲۰ سال عکاسی حرفه‌ای و ۶ سال عکس‌برداری در هلیکوپتر را دارد، این عکس‌ها را با گوشی تلفن همراه هوشمند خود، گوگل پیکسل 2 گرفته است. او در این‌باره می‌گوید:

ما در صندلی پشتی یک DSLR داشتیم، ولی من برای عکاسی از مناظر وسیع معمولا از گوشی گوگل پیکسل ۲ خودم استفاده می‌کنم چون عکس‌های باکیفیت، زیبا و شسته‌رفته‌ای می‌گیرد و من می‌خواستم این تصویر را به‌عنوان خبر فوری و در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر کنم.

این بادها در فصل باران‌های موسمی در آریزونا (۱۵ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر) بسیار شایع هستند. به‌طور متوسط هر هفته دو طوفان از این نوع در فصل تابستان رخ می‌دهد. این بادها از طوفان‌های عظیم جدا شده و طوفان‌هایی تشکیل می‌دهند که می‌توانند تا 60 مایل بر ساعت سرعت داشته باشند. طوفان‌های شن با تولید بادهای قدرتمند و آشفته و کم کردن دیدن خلبان، می‌توانند برای هواپیماها خطرآفرین باشند.

عکاسی از طوفان شن
عکاسی از طوفان شن

فرگوسن می‌گوید «شما تا زمانی که از طوفان‌هایی این‌چنینی دور باشید در امان هستید، ولی اگر بخواهید در نزدیکی یکی از آن‌ها پرواز کنید، می‌تواند فقط در عرض چند ثانیه هلیکوپتر کوچک شما را منهدم کند.»

در تصویر زیر می‌توانید ببینید که یک هلیکوپتر در مقابل طوفان شنی عظیم چگونه به‌نظر می‌رسد.

عکاسی از طوفان شن

فرگوسن می‌گوید:

تصور مقایسه‌ی هلیکوپتر کوچک ما با دیوار بزرگی از طوفان شن تا وقتی واقعا در مقابلش قرارنگرفته باشیم، کار سختی است. ما تقریبا ۸۰۰ فوت بالاتر از سطح زمین در پرواز بودیم و طوفان شن با ارتفاع هزاران فوت بالاتر از ارتفاع ما در حال حرکت بود. در این اواخر تا بالای یکی از طوفان‌های شن پرواز و ارتفاع آن را اندازه‌گیری کردیم که این ارتفاع به بیش‌تر از ۶۵۰۰ فوت می‌رسید.

خوشبختانه هلیکوپتری که فرگوسن در آن بود، دارای سرعتی بالغ بر ۱۰۰ مایل در ساعت بود و این موضوع، امکان فرار از منطقه‌ی خطر طوفان را که با سرعت بین ۲۰ تا ۴۰ مایل در ساعت در حال پیشروی بود فراهم کرد.

فرگوسن و دومنیک گالیندو، خلبان هلیکوپتر، در نزدیک‌ترین فرودگاه به زمین نشستند و پس از ثابت کردن هلیکوپتر پناهگاهی برای در امان ماندن از طوفان شن که به نزدیکی آن‌ها رسیده بود، پیدا کردند.

به‌گفته‌ی فرگوسن، آب‌وهوای آریزونا می‌تواند بسیار متغیر باشد و ناگهان به‌طور کامل عوض شود. عکاسی از داخل هلیکوپتر از این تغییرات یکی از هیجان‌انگیزترین راه‌های ثبت آن است.

فرگوسن در گرفتن عکس‌های پربازدید و مشهور از داخل هلیکوپتر شناخته شده است. در سال ۲۰۱۶، یکی دیگر از عکس‌های او از یک طوفان در فونیکس آریزونا سروصدای زیادی به‌پا کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات