موتورسیکلت ایژ کلاشنیکف؛ معرفی شد

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کلاشنیکف روسیه از عرضه موتورسیکلت کورتژ برای استفاده در ناوگان ریاست جمهوری روسیه خبر داد؛ کورتژ ۱۵۰ اسب بخار، قدرت دارد.
تبلیغات

ناوگان خودروی ریاست جمهوری روسیه در بهار امسال با بروزرسانی گسترده‌ای روبه‌رو شد؛ ارتقای خودروها شامل طیف وسیعی از چند مدل لیموزین، شاسی‌بلند و سدان بود. در این میان، ناوگانی شامل موتورسیکلت نیز در منوی بروزرسانی دفتر ریاست جمهوری روسیه قرار داشت، اما هیچکس تصور نمی‌کرد که چه محصولی جایگزین نسخه کنونی شود.

موتورسیکلت آینده کرملین برای مشایعت ولادیمر پوتین در مراسم‌ رسمی، بیش از همه پوتین را خوشحال می‌کند. زیرا طراحی آن با رگه‌هایی از تانک و موتورسیکلت، ابهت بسیاری در چشم بینندگان به نمایش می‌گذارد. موتورسیکلت جدید ناوگان ریاست جمهوری روسیه، کورتژ (Kortezh) نام دارد و توسط شرکت ایژ (Izh) طراحی شده است. ایژ از زیرمجموعه‌های شرکت کلاشنیکف (Kalashnikov) به شمار می‌رود، که همگی آن را با اسلحه معروف AK47 می‌شناسیم. کار ساخت موتورسیکلت کورتژ نیز به شرکت روستک استیت (Rostec State) واگذار شده است.

Kalashnikov Kortezh Bike / موتورسیکلت کلاشینکف کورتژ

زیر ظاهر بسیار قدرتمند و خشن موتورسیکلت کورتژ، قدرت ۱۵۰ اسب بخار تولید می‌شود که برای حرکت دادن وزن ۵۰۰ کیلوگرمی آن مناسب است. چنین توانی به کورتژ اجازه می‌دهد که صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در زمانی حدود ۳.۵ ثانیه طی کند، در حالی که می‌تواند به بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. آن‌طور که سازنده می‌گوید، موتورسیکلت کورتژ با کیفیتی نزدیک به رقبا مانند بی‌ام‌و و موتور روسی اورال (Ural) ساخته خواهد شد.

خبر خوب این است که موتورسیکلت کورتژ، علاوه بر حضور در کرملین برای عموم نیز قابل خرید است. هنوز قیمت این محصول مشخص نیست، اما گفته می‌شود که نسخه نهایی و تولیدی آن با تغییرات کمی نسبت به مدل پروتوتایپ ساخته خواهد شد. تولید موتورسیکلت کورتژ کلاشنیکف از سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و حتی بازار ایالات متحده نیز به عنوان یکی از اهداف آن مطرح شده است.

موتورسیکلت ایژ کلاشینکف

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات