خودروهای برقی، سیستم دو دیفرانسیل و چهار چرخ محرک را متحول می‌کنند

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کراس‌اورها و فناوری انتقال قدرت تمام الکتریکی بازار خوروهای چهار چرخ محرک (AWD) را گسترش داده‌ و بهینه‌سازی کرده است.
تبلیغات

گزارشی جدید در ورزد اینتلیجنس (Wards Intelligence) بررسی کرده است که چگونه روی آوردن به کراس‌اورها باعث محبوبیت سیستم‌های تمام چرخ محرک (AWD) در خودروهای الکتریکی شده است. انرژی برق که راهکاری برای انتقال قدرت دو یا چند موتوره در این خودروها است باعث افزایش استفاده از سیستم‌های تمام چرخ محرک (AWD) در بازار جهانی خواهد شد.

خودروسازان به دلیل مصرف بهینه سوخت، کنترل آسان موتور و مدیریت دینامیک بهتر متقاعد به ارائه خودروهای تمام چرخ محرک (AWD) شده‌اند که همگی بخشی از انتقال قدرت کاملا الکتریکی خودروهای جدید هستند.

همچنین سیستم تمام چرخ محرک (AWD) به رانندگان اجازه می دهد تا خودرو را برای موقعیت‌های مختلف خارج جاده (Off-road) بهینه سازی کنند. این امکان به خریداران آزادی برای رانندگی در مکان های مختلف مسافرتی می‌دهد.

awd

 نائب رییس بخش مهندسی شرکت امریکایی دانا (تولید کننده بزرگ سیستم انتقال قدرت) می‌گوید:

خریداران علاقه زیادی به دور شدن از سروصدای شهر و تلفن همراه خود دارند تا زندگی بیرون شهر را با دوستان و خانواده خود تجربه کنند. و این سیستم از لحاظ حرکتی و امنیتی برای رفتن به همه جا بیرون شهر و لذت بردن از طبیعت مناسب است.

برند های لوکس در این زمینه پیشگام هستند اما تنها در آمریکا شرکت‌های قوی‌تر، بیش از ۳۰ درصد، افزایش تقاضا برای نصب سیستم دو دیفرانسیل (AWD) گزارش کرده‌اند. حرکت به سمت خودروهای الکتریک با باتری، نسل جدیدی از فناوری تمام چرخ محرک (AWD) را به وجود آورده که آن را آسان‌تر و ارزان‌تر کرده است. فعالان صنعت خودرو باور قوی به شتاب گرفتن فروش تمام چرخ محرک (AWD) در سال آینده دارند. طبق گزارش نظرسنجی که اخیرا انجام شده است ۵۴ درصد از پاسخ دهندگان انتظار افزایش سهم تمام چرخ محرک (AWD) در کراس آورها به ۷۰ درصد در پنج سال آینده را داشتند و ۴ درصد این افزایش را تا ۹۰ درصد یا بیشتر دانسته‌اند.

آینده همزمان الکتریکی و تمام چرخ محرک (AWD) به نظر می‌رسد.

تغییر به سمت فناوری تمام چرخ محرک (AWD) الکتریکی به علت قوانین محکم‌تر و فناوری جدید مورد انتظار است چرا که خودروسازان بر روی ارضای نیاز مشتری به این تکنولوژی همزمان با مصرف بهینه سوخت تمرکز دارند. خودروسازان دیگر نیز با نگاه به محبوبیت زیاد خودرو‌های تمام چرخ محرک (AWD) تسلا (Tesla) مدل S و مدل X  و نسخه دوموتوره از تسلا مدل 3 نیز به آن ها ملحق شده است به گروه سازندگان خودروهای تمام چرخ محرک (AWD) کاملا الکتریکی می‌پیوندند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات