هواوی در فصل دوم ۲۰۱۸، تعداد گوشی بیشتری نسبت به اپل عرضه کرده است

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی با عرضه‌ی تعداد گوشی هوشمند بیشتری نسبت به اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ توانست درجایگاه دوم جدول قرار گیرد.
تبلیغات

هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، با عرضه‌ی گوشی هوشمند بیشتری نسبت به اپل، توانست بعد از سامسونگ در جایگاه دوم جدول قرار گیرد. در حال حاضر سامسونگ با بیشترین عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در مقام اول ایستاده است. هواوی در جایگاه دوم و اپل در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند.

براساس آخرین اطلاعات منتشرشده از سوی کانالیس (Canalys) همچنین Strategy Analytics و IDC، هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ موفق شد سهم بازار بیشتری را در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند از آن خود کند و از اپل پیشی گرفت تا بتواند در مقام دوم جدول میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند به بازار جهانی بایستد. هواوی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۴ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کرد، این در حالی‌ است که در همین بازه‌ی زمانی، اپل تنها ۴۱.۳ میلیون گوشی آیفون و سامسونگ ۷۳ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کرده‌اند.

هواوی

 IDC در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرد: 

این اولین فصلی است که هواوی توانسته از فصل دوم سال ۲۰۱۰ تاکنون در جایگاه دوم قرار بگیرد و آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند بیشتری نسبت به آیفون اپل به‌نام خود ثبت کند.

 IDC اعلام کرده که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، سهم بازار سامسونگ ۲۰.۹ درصد، هواوی ۱۵.۸ درصد و اپل با ۱۲.۱ درصد است و در این بین، Huawei توانسته است رکورد جدیدی را به‌نام خود ثبت کند. جالب است بدانید که شیائومی و اوپو در این فهرست قرار ندارند. انتظار می‌رود اپل در ماه سپتامبر (شهریورماه) سه گوشی آیفون جدید به بازار معرفی کند؛ به‌همین دلیل احتمال دارد با رونمایی گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸، جایگاه هواوی تغییر کند و این وضعیت برای این شرکت کوتاه مدت باشد.

اما جهش بزرگ و افزایش ۴۱ درصدی در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی به بازار جهانی، مدیون برند آنر است. IDC معتقد است که گوشی‌های Honor دلیل اصلی رشد غول فناوری چینی شده‌اند. کانالیس هم در این‌باره اظهارنظر کرده است و معتقد است:

دو‌سوم گوشی‌های عرضه‌شده در این بازه‌ی زمانی یعنی ۱۶ میلیون گوشی هوشمند، مربوط به هواوی و حدود ۴ میلیون گوشی هوشمند که به خارج چین عرضه‌شده‌اند مربوط به برند آنر هستند. 
هواوی

باید در نظر داشته باشیم که هواوی در این بازه‌ی زمانی با تقاضای خوب بازار برای گوشی‌های هواوی پی ۲۰ و هواوی پی ۲۰ پرو مواجه بود و توانست ۲۷ درصد سهم بازار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در چین را از آن خود کند. مسائل مربوط به فروش گوشی‌های هواوی در بازار ایالات متحده، عملا هیچ تأثیری بر موفقیت این شرکت نگذاشت. همان‌طور که می‌دانید، محدودیت‌هایی علیه برخی شرکت‌های چینی در امریکا مطرح شده بود و پیش‌تر گفته شد که پنتاگون فروش گوشی‌های هواوی و زد تی ای را در خرده‌فروشی‌های نظامی ممنوع می‌کند. گوشی‌های هواوی در مضان اتهام جاسوسی قرار گرفته و اپراتورهای تلفن همراه امریکا از همکاری با این شرکت منع شدند. با همه‌ی این تفاسیر، هواوی رکورد فروش تلفن های هوشمند چینی را شکست؛ و اکنون با آمار بالای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند از اپل هم جلو زده است. 

همان‌طور که گفته شد در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، سامسونگ توانست ۷۳ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند. هرچند انتظار می‌رود با معرفی گلکسی نوت ۹ در تاریخ ۹ آگوست برابر با ۱۸ مردادماه وضعیت تغییر کند و سامسونگ نیز بتواند به‌فروش بیشتری در بازار دست پیدا کند. البته هواوی باز هم بیکار ننشسته است. هواوی قصد دارد گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر را پیش از سامسونگ عرضه کند. هر چند ظاهرا رقبای دیگری هم در بازار گوشی‌های انعطاف‌پذیر وارد شده‌اند. شیائومی و اوپو وارد عرصه رقابت تولید گوشی‌ انعطاف پذیر می‌شوند. باید دید در نهایت رقابت این شرکت‌ها به چه صورت پیش خواهد رفت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات