عملکرد تماشایی نسخه مسابقه‌ای تسلا مدل S P100D

جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت الکتریک GT از نسخه‌ی اسپرت تسلا مدل S P100D رونمایی کرد، که به عنوان یک خودروی الکتریکی مسابقه‌ای با تیراژ ۲۰ دستگاه عرضه خواهد شد.
تبلیغات

تیموتی نیدل راننده خودروهای مسابقه‌ای و معرفی‌کننده تلویزیونی برجسته است که به عنوان یکی از پیشگامان برنامه‌های "تخت گاز" و "دنده پنج" شناخته می‌شود. در ویدئوی زیر تیموتی نیدل برای رانندگی و بررسی خودروی الکتریکی جی‌تی الکتریک تسلا P100D در پیست بارسلونا-کاتالونیا انتخاب شده است. این خودروی اسپرت توسط شرکت الکتریک جی‌تی (electric GT) و با کاربرد مسابقه‌ای تولید می‌شود و ربطی به تسلا ندارد.

Tesla Model S / خودروی اسپرت تسلا مدل اس

خودرویی که در ویدئو مورد بحث قرار می‌گیرد، یک مدل مسابقه‌ای از خودروی برقی تسلا مدل S است. تنها ۲۰ دستگاه از چنین خودروهای مسابقه‌ای با کارایی بالا در سال جاری و در سری خودروهای الکتریکی تولیدی (EPCS) به نمایش گذاشته خواهند شد. در ابتدا رانندگان در خودروی برقی تسلا مدل S P100D برای مسابقه آماده می‌شوند تا ما را به تماشای یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای اسپرت سازگار با محیط زیست ببرند.

Tesla Model S / خودروی اسپرت تسلا مدل اس

مشخصات عملکردی این مدل مسابقه‌ای از خودروی الکتریکی تسلا مدل S، بسیار فوق‌العاده است. خودروی اسپرت جدید تسلا می‌تواند در زمان ۲.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از نسخه تولیدی تسلا مدل اس خواهد بود. در واقع شرکت لاسیتک‌سازی پیرلی مجبور شد که یکی از بهترین تایرهای کنونی خود با نام P ZERO را بازطراحی کند تا بتواند ۷۷۸ اسب بخار قدرت و ۹۹۵ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی این خودروی اسپرت برقی را تحمل کند.

علاوه بر این، خودروی الکتریکی جی‌تی تسلا P100D دارای باتری لیتیوم یون ۱۰۰ کیلووات ساعت است که بزرگ‌ترین نمونه در یک خودروی مسابقه‌ای به شمار می‌رود. به همین دلیل و با توجه به رانندگی در شرایط اسپرت، باتری این خودروی برقی حدود هر ۹۰ کیلومتر یک بار باید شارژ شود. 

Tesla Model S / خودروی اسپرت تسلا مدل اس

مارک جیمل، مدیر عامل شرکت الکتریک جی‌تی گفت:

پیشرانه استاندارد خودروی الکتریکی تسلا مدل S P100D در مدل با ۲۵ درصد وزن سبک‌تر قرار می‌گیرد، بنابراین فشار کمتری نسبت به آن‌چه که یک مدل تولیدی برای آن طراحی شده است، به خودروی اسپرت وارد خواهد شد. در نتیجه مسابقات قهرمانی نیز برای مشتریان مدل جاده‌ای تسلا ارزش بیش‌تری پیدا می‌کند، زیرا خودروهای مسابقه‌ای ما از تمام جهات به نسخه تولیدی تسلا مدل S نزدیک هستند.
Tesla Model S / خودروی اسپرت تسلا مدل اس

خودروی اسپرت جی‌تی الکتریک تسلا P100D با استفاده از قطعات پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) برای رسیدن به وزنی حدود ۵۰۰ کیلوگرم کم‌تر از مدل تولیدی، بهینه شده است. علاوه بر این، نیروی رو به پایین خودروی الکتریکی و مشخصات آیرودینامیکی آن نیز با توجه به کارکرد یک خودروی اسپرت بهینه‌سازی می‌شود. جی‌تی الکتریک تسلا P100D از اسپلیتر جلو بهره می‌برد که باعث بهبود چسبندگی خودروی برقی در پیچ‌ها خواهد شد. همچنین برای بهبود چرخش و مانورپذیری از سیستم تعلیق دو جناغی فولادی در ترکیب با سیستم ترمز مسابقه‌ای تک‌ پدالی استفاده می‌شود که باعث افزایش سرعت در پیچیدن می‌شود. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات