پرفروش ترین خودروهای برقی و پلاگین هیبرید سال ۲۰۱۸ در آمریکا

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
برای آشنایی با ۱۰ خودروی پرفروش برقی و پلاگین هیبرید ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۸ در بازار آمریکا، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

با رونمایی مدل‌های جدیدتر خودروهای برقی و پلاگین هیبرید با شعاع حرکتی بیشتر، فروش این خودروها در کشورهای توسعه‌ی یافته رونق نسبی گرفته است. با پشت‌سر گذاشته سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، وب‌سایت Insideevs فهرست ۱۰ خودروی پرفروش الکتریکی و پلاگین هیبرید، بازار آمریکا را منتشر کرده است. در این فهرست فروش محصولات برقی و پلاگین هیبرید شرکت‌های مختلف از آغاز سال ۲۰۱۸ تا امروز محاسبه شده است.

Tesla Model X

بر اساس نوشته‌های این وب‌سایت، شرکت‌های آمریکایی جنرال موتورز و تسلا آمار فروش ماهانه‌ی خود را منتشر نمی‌کنند که بنابراین، فروش کلی خودروهای این دو برند تخمین زده شده است. فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبرید جنرال موتورز شامل شورولت ولت و بولت مانند محصولات تسلا شامل مدل 3، مدل S و مدل X بر اساس داده‌هایی که در پایان هر سه ماه منتشر می‌شود، برآورد شده است. در ادامه‌ی مطلب، فهرست ۱۰تایی پرفروش‌ترین خودروهای برقی و پلاگین هیبرید بازار آمریکا از آغاز سال ۲۰۱۸ تا تابستان قابل مشاهده است. خودروها بر اساس فروش بیشتر در ۶ ماه گذشته طبقه‌بندی شده‌اند.

۱۰- بی‌ام‌و i3

BMW i3 / خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3

قیمت مدل پایه: ۴۴ هزار و ۴۵۰ دلار

قیمت مدل فول: ۵۱ هزار و ۵۰۰ دلار

شرکت آلمانی بی‌ام‌و از زمستان سال گذشته تا امروز، ۲ هزار و ۹۲۴ دستگاه i3 گران‌قیمت در آمریکا فروش داشته است. این میزان مجموع فروش مدل تمام برقی استاندارد (تیپ BEV) و مدل مجهز به پیشرانه‌ی بنزینی (تیپ Rex) جهت افزایش شعاع حرکتی است. مقامات این برند پرطفدار به‌تازگی نسخه‌ی اسپرت i3s را هم به خط تولید این مدل تمام برقی اضافه کرده‌اند. بی‌ام‌و i3 از سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی خودرو وارد شده است.

۹- فورد فیوژن انرژی

فورد فیوژن انرژی / Ford Fusion Energi

قیمت مدل پایه: ۳۱ هزار و ۴۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۳۹ هزار و ۴۰۰ دلار

سدان فیوژن انرژی محصول پلاگین هیبرید خودروساز آمریکایی فورد است که در سال ۲۰۱۸ تا امروز، ۳ هزار و ۶۹۸ دستگاه در خانه فروخته است. فیوژن انرژی به‌جز ماه اول سال ۲۰۱۸، هر ماه ۷۵۰ تا ۸۰۰ دستگاه در آمریکا مشتری داشته است. نسل اول سدان سایز متوسط فیوژن سال ۲۰۰۶ عرضه شد، اما مدل پلاگین هیبرید آن بر اساس نسل دوم آن محصول سال ۲۰۱۳ تولید شده است.

۸- هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید

Honda Clarity / هوندا کلاریتی

قیمت مدل پایه: ۳۳ هزار و ۴۰۰ دلار

مدل پلاگین هیبرید هوندا کلاریتی (Clarity) سال ۲۰۱۷ تنها در یک تیپ به بازار رسید. بر اساس آمار منتشر شده، این سدان لوکس سایز متوسط پلاگین هیبرید در سال ۲۰۱۸ مشتریان بیشتری پیدا کرده است. ماه گذشته آمریکایی‌ها ۱۶۳۹ دستگاه هوندا کلاریتی خریداری کردند تا در فاصله‌ی ۶ ماه، مجموع فروش این مدل ژاپنی خوش‌ساخت به ۵ هزار و ۲۲۵ دستگاه برسد. مدل‌ پیل سوختی و تمام برقی هوندا کلاریتی نیز در بازار جهانی در دسترس است.

۷- نیسان لیف

نیسان لیف / Nissan Leaf 2018

قیمت مدل پایه: ۲۹ هزار و ۹۹۰ دلار

قیمت مدل فول: ۳۶ هزار و ۲۰۰ دلار

نسل جدید مدل پرفروش نیسان لیف سال گذشته رونمایی شد تا در سال ۲۰۱۸، نیسان پرقدرت ظاهر شود.

هاچ‌بک ژاپنی لیف ماه گذشته به ۱۵۷۶ مشتری آمریکایی تحیول داده شد تا آمار فروش سال ۲۰۱۸ این مدل به ۵ هزار و ۲۹۲ دستگاه برسد. فروش ماه گذشته‌ی نیسان لیف بیشترین آمار از ماه آخر سال ۲۰۱۶ است.

۶- شورولت ولت

شورولت ولت / Chevrolet Volt

قیمت مدل پایه: ۴۳ هزار و ۹۵ دلار

قیمت مدل فول: ۳۸ هزار و ۴۴۵ دلار

پس از عرضه‌ی مدل جدید و تمام برقی شورولت بولت، مدل پلاگین هیبرید ولت (Volt) که برابر رقبای ژاپنی خود شامل هوندا کلاریتی و تویوتا پریوس پرایم قرار داشت، افت فروش تجربه کرد. با نزدیک شدن به تابستان ۲۰۱۸، فروش ولت کمی بالاتر رفت تا در مجموع ۶ هزار و ۴۷۸ آمریکایی (تخمینی) این مدل را خریداری کنند. مدل ۲۰۱۹ شورولت ولت با به‌روزرسانی و هدف فروش بیشتر در برابر محصولات ژاپنی عرضه خواهد شد. شورولت ولت از سال ۲۰۱۰ تا امروز در دو نسل عرضه شده است.

۵- شورولت بولت

شورولت بولت / Chevrolet Bolt

قیمت مدل پایه: ۳۷ هزار و ۴۹۵ دلار

قیمت مدل فول: ۴۱ هزار و ۷۸۰ دلار

کارشناسان وب‌سایت Insideevs معتقد هستند که هاچ‌بک شهری و تمام برقی شورولت بولت (Bolt) در چند ماه اخیر افت فروش نسبی تجربه کرده است. بولت در دو سال اخیر به‌روز رسانی شده است تا در نظر آمریکایی‌ها جذاب به‌نظر برسد. سال گذشته بولت در بازار کره‌ی جنوبی نیز عرضه شد؛ تمام ۴۰۰ دستگاه اول شورولت بولت ظرف ۲ ساعت به‌فروش رفت. آمار فروش این مدل تمام برقی در سال ۲۰۱۸ بازار آمریکا ۶ هزار و ۷۷۵ دستگاه برآورد شده است.

۴- تسلا مدل X

Tesla Model X P100D / خودروی الکتریکی تسلا مدل X P100D

قیمت مدل پایه: ۷۹ هزار و ۵۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۱۴۰ هزار دلار

فروش بازار آمریکای تسلا مدل X در مقایسه با مدل S کمتر است، اما همچنان یکی از پرطرفدارترین خودروهای برقی بین آمریکایی‌ها است. مدل X به‌عنوان گران‌ترین خودروی فهرست Insideevs، در سال ۲۰۱۸ به ۶ هزار و ۹۷۵ مشتری آمریکا تحویل داده شده است که رقم قابل توجهی است. فروش تسلا مدل X با عرضه‌ی تیپ‌های مختلف و قیمت کمتر در چند سال اخیر بیشتر شده است؛ علاوه بر این محصولات تسلا در بین آمریکایی‌ها طرفداران فراوانی دارند.

۳- تسلا مدل S

tesla model S

قیمت مدل پایه: ۷۴ هزار و ۵۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۱۳۵ هزار دلار

سدان سایز متوسط لوکس تسلا مدل S در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پرفروش‌ترین خودروی برقی فهرست Insideevs بود، اما با عرضه‌ی مدل ارزان‌تر تسلا، فروش مدل S در خانه کمتر شد. بر اساس تخمین کارشناسان Insideevs، مردم آمریکا در سال ۲۰۱۸ و ۶ ماهه‌ی اول، ۸ هزار و ۷۰ دستگاه تسلا مدل S خریداری کرده‌اند.

۲- تویوتا پریوس پرایم

Toyota Prius Prime

قیمت مدل پایه: ۲۷ هزار و ۳۰۰ دلار

قیمت مدل فول: ۳۳ هزار و ۳۰۰ دلار

نسل دوم تویوتا پریوس که بازار آمریکا با نام پریوس پرایم (Prius Prime) عرضه می‌شود، از سال ۲۰۱۷ برای خرید در دسترس بوده است. در ۶ ماه گذشته‌ی سال ۲۰۱۸، آمریکایی‌ها ۱۲ هزار و ۱۸ دستگاه  تویوتا پریوس پرایم تحویل گرفته‌اند. تنها عاملی که مانع قرار گرفتن محصول ژاپنی‌ها در صدر پرفروش‌ترین خودروهای برقی و پلاگین هیبرید سال ۲۰۱۸ بازار آمریکا شده ، تقاضای بالای تسلا مدل 3 است.

۱- تسلا مدل 3

Tesla Model 3

قیمت مدل پایه: ۳۵ هزار دلار

بر اساس برآورد انجام شده، ارزان‌ترین محصول تسلا در سال ۲۰۱۸ بازار آمریکا ۱۸ هزار و ۳۰۵ دستگاه فروش داشته است. بخش قابل توجهی از این فروش بالا، متوجه برنامه‌های ایلان ماسک ؛ مدیرعامل شرکت تسلا جهت تولید بیشتر و جلوگیری از تأخیر در خط تولید مدل ۳ است. اخیراً تسلا موفق شد در یک هفته ۵ هزار دستگاه مدل 3 تولید کند که البته کارشناسان تداوم تولید انبوه مدل 3 در خط تولید تسلا را پیش‌بینی نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات