تعداد خدمات الکترونیک دولت در سال جاری دو برابر شد

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
معاون رئیس جمهور اعلام کرد که در چهار ماه گذشته، تعداد خدمات الکترونیکی دو برابر شده است.
تبلیغات

جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جریان بازدید از بیست‌وچهارمین دوره‌ی الکامپ در آخرین روز این نمایشگاه، مدعی شد که ارائه‌ی خدمات الکترونیکی دولت رشد خوبی را تجربه کرده؛ به‌طوری که از فرودین ماه تاکنون، تعداد این خدمات دو برابر شده است.

انصاری مدعی است که در نخستین ماه سال جاری، ۲۰ درصد از خدمات دولت به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شد؛ اما هم‌اکنون این میزان به ۴۰ درصد کل خدمات رسیده است. معاون رئیس‌جمهور باور دارد که این روند، نرخ رشد مناسبی دارد و کُند نیست، او می‌گوید:

این موضوع که گفته می‌شود دستگاه‌ها تمایلی برای اتصال به مرکز تبادل اطلاعات ندارند، درست نیست؛ بلکه وصل شدن به این شبکه نیازمند تکمیل شبکه‌های درون‌سازمانی است که زمان می‌برد؛ اما کار جلو می‌افتد.

در شرایطی که کشورمان با بحران خشکسالی، کمبود منابع و مصرف بالای برق دست‌وپنجه نرم می‌کند، بی‌شک قدم گذاشتن دولت در مسیر ارائه‌ی خدمات الکترونیک و از میان رفتن لزوم مراجعه‌ی حضوری شهروندان برای دریافت خدمات، می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر میزان مصرف منابع و کاهش اتلاف وقت داشته باشد؛ ضمن اینکه پیاده‌سازی صحیح دولت الکترونیک نیز به باور بسیاری می‌تواند از میزان تقلب و فساد در مقیاس گسترده بکاهد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات