تکذیب توقف تولید تندر 90 و ساندرو، توسط رئیس انجمن قطعه سازان

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر خلاف اعلام رسمی مدیران رنو فرانسه، مبنی بر توقف تامین قطعه برای خودروسازان ایرانی طی ماه‌های آینده، رئیس انجمن قطعه سازان، مدعی ادامه تولید تندر 90 و ساندرو است.
تبلیغات

هفته گذشته، مدیر امور مالی رنو اعلام کرد که فروش محصولات این خودروساز فرانسوی در ایران طی نیمه دوم سال میلادی جاری، به صفر خواهد رسید. طبق اعلام رسمی مدیران رنو، این شرکت ایران را به تبعیت از سیاست‌های آمریکا و به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها، ترک خواهد کرد، ظاهرا قرار است تولید خانواده تندر 90 و ساندرو در کشور، فقط تا چند ماه دیگر ادامه داشته باشد. رنویی‌ها به ایران خودرو و پارس خودرو پیغام داده‌اند که تنها حدود ۴۰ هزار دستگاه تندر 90 و ساندرو را طی چند ماه آینده در ایران به تولید رسانده و پس از آن، روند تولید قطع خواهد شد.

به عبارت دیگر، رنو تامین قطعات تندر و ساندرو را تنها در حد ۴۰ هزار دستگاه دیگر بر عهده گرفته و این یعنی توقف تولید این دو محصول در خودروسازی ایران. گویا دلیل این تصمیم رنو، مختل شدن ارتباط بانکی بین ایران و سایر کشورهای دنیا و در نتیجه، سخت و حتی ناممکن شدن نقل و انتقال پول است. به‌عبارت بهتر، با بازگشت تحریم‌ها، رنو قادر نخواهد بود پول قطعات ارسالی به ایران را دریافت کند و بنابراین ادامه تولید تندر 90 و ساندرو برای این شرکت توجیه ندارد.

محمدرضا نجفی منش

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، همچنان تاکید می‌کند که تولید خودروهای خانواده تندر ۹۰ و ساندرو متوقف نخواهد شد. محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:

شرکت رنو نیز همچون سایر شرکتهای بین‌المللی از تحریم‌ها متاثر خواهد شد اما برخلاف آنچه که گفته شده، فعالیت‌هایش را در ایران متوقف نخواهد کرد. تحریم‌ها باعث ایجاد مشکل در نقل و انتقال مالی خواهد شد که خود موجب کاهش سطح فعالیتها می‌شود. طبق بررسی ما سطح فعالیت‌های رنو در ایران به دلیل تحریمها و مشکلات نقل و انتقال مالی کاهش خواهد یافت اما به هیچ وجه قطع نخواهد شد. بنابراین برخلاف آنچه که گفته شده تولید محصولات فعلی رنو در ایران شامل خانواده تندر ۹۰ و ساندرو همچنان ادامه یافته و متوقف نخواهد شد. با این حال تحریم و مشکلات نقل و انتقال مالی فعالیتهای رنو در ایران را محدود خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات