ویژگی پیام صوتی به اپلیکیشن موبایل لینکدین اضافه می‌شود

یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حرکتی عجیب، لینکدین قصد دارد ویژگی پیام صوتی را به پلتفرم خود اضافه کند. این ویژگی قرار است ابتدا برای اپلیکیشن موبایل منتشر شود.
تبلیغات

اگر اهل کسب‌و‌کار باشید، بی‌شک با نام لینکدین آشنایی دارید. لینکدین، یک شبکه‌ی اجتماعی است که در حوزه‌ی کار و اتصال افراد متخصص به یکدیگر فعالیت می‌کند.

حال این پلتفرم قصد دارد در هفته‌های آتی، ویژگی پیام صوتی را برای کاربران اپلیکیشن موبایل خود منتشر سازد. طبق گفته‌ی مسئولان این شرکت، ویژگی یادشده ابتدا در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار خواهد گرفت. از این رو، کاربران می‌توانند پیام‌های خود را از این پس در قالب فایل‌های صوتی تا حداکثر یک دقیقه برای دیگران ارسال کنند. نکته‌ی مهم درباره‌ی پیام‌های صوتی این است که کاربران علاوه‌بر اپلیکیشن موبایل، می‌توانند به دریافت آن‌ها از طریق وب‌سایت لینکدین نیز اقدام کنند.

در حالی که عملکرد لینکدین در طول سال‌های گذشته ثابت کرده که ابزاری قدرتمند برای افراد متخصص و حرفه‌ای است؛ اما اضافه شدنِ ویژگی پیام صوتی می‌تواند حجم پیام‌های دریافتی را به‌طرز قابل‌توجهی بالا ببرد که مسلماً برای بسیاری از افراد، اتفاقی ناخوشایند تلقی می‌شود.

اکنون این سؤال مطرح می‌شود که لینکدین با چه هدفی این ویژگی را در دسترس کاربرانش قرار می‌دهد؟

طبق مطلبی که این شرکت در وبلاگ خود منتشر کرده، آن‌ها برای انجامِ چنین کاری سه دلیل عمده داشته‌اند.

نخستین دلیل به سهولت ارتباط کاربران مربوط می‌شود. مسئولین این پلتفرم باور دارند که ارسال پیام‌های صوتی در هنگام عبور و مرور، به‌مراتب از نوشتنِ متون آسان‌تر است. دومین دلیل نیز به طبیعت ناهمگام و غیرهمزمان لینکدین ربط دارد؛ آن‌ها باور دارند دریافت پیا‌م‌های صوتی در مقایسه با تماس‌های تلفنی و ایمیل‌های صوتی، راحتی بیشتری را برای گیرنده به همراه دارد. در آخر نیز به سهولت در اظهارنظر از طریق ارتباط کلامی اشاره می‌کنند.

لینکدین / Linkedin

باوجود اینکه دلایل فوق ابداً غیرموجه جلوه نمی‌کنند؛ اما بسیاری از صاحب‌نظران اعتقاد دارند که پیام‌های صوتی با ماهیت و مقصود اصلی LinkedIn در تضاد آشکار قرار دارند. لینکدین عمدتاً به‌عنوان پلتفرمی عمل کرده که به شما در ارتباط با افراد حرفه‌ایی که پیش‌ترنمی‌شناختید، یاری رسانده است؛ از این جهت، ارتباط صوتی با شخصی که هیچ‌گونه آشنایی با وی ندارید، کمی عجیب جلوه می‌کند.

استفاده از این قابلیت به‌آسانی صورت می‌پذیرد؛ برای ارسال پیام صوتی تنها نیاز است روی آیکون نگه دارید و سپس انگشت را برای ارسال از روی آن بردارید؛ همچنین اگر قصد لغو ارسال را داشته باشید، باید انگشتتان را از روی آیکون میکروفون به سمتِ دیگر صفحه‌نمایش حرکت دهید تا عملیات ضبط متوقف شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات